♦♦♦♦توصيه هاي سلامتي در ماه رمضان♦♦♦♦

شروع موضوع توسط *مریم* ‏29/06/2014 در انجمن تغذیه اسلامی

  1.  
    *مریم*

    *مریم* کاربر ویژه "بازنشسته"

    تاریخ عضویت:
    ‏04/01/2013
    ارسال ها:
    5,685
    تشکر شده:
    28,144
    تشکر کرده:
    14,814
    امتیاز:
    168
    شغل :
    جهاد در خانه
    محل سکونت:
    شهری در قلب کویر

    تحصیلات:
    دیپلم
    نحوه آشنایی با انجمن:
    معرفی دوستان
    جنسیت:
    دختر خانم
    پیام کاربری:
    قُل لَّآ أَسْـَٔلُكُمْ عَلَيْهِ أَجْرًا إِلَّا ٱلْمَوَدَّةَ فِى ٱلْقُرْبَی
    [​IMG]

    برنامه غذايي ما در ماه مبارک رمضان نبايد نسبت به قبل خيلي تغيير کند و در صورت امکان بايد ساده باشد.
    همچنين بايد طوري تنظيم شود که بر روي وزن طبيعي تأثير زيادي نداشته باشد.
    با توجه به ساعات طولاني گرسنگي در روز، بايد غذاهايي را مصرف کنيم که به کندي و دير هضم مي شوند مثل غذاهاي حاوي فيبر زياد.
    غذاهاي ديرهضم معمولاً 8 ساعت در دستگاه گوارش مي مانند، در حاليکه غذاهاي زود هضم فقط3 تا4 ساعت در معده باقي مي مانند
    و فرد خيلي زود احساس گرسنگي خواهد کرد.
     
    hasan, kyana و گمنام از این پست تشکر کرده اند.
  2.  
    *مریم*

    *مریم* کاربر ویژه "بازنشسته"

    تاریخ عضویت:
    ‏04/01/2013
    ارسال ها:
    5,685
    تشکر شده:
    28,144
    تشکر کرده:
    14,814
    امتیاز:
    168
    شغل :
    جهاد در خانه
    محل سکونت:
    شهری در قلب کویر

    تحصیلات:
    دیپلم
    نحوه آشنایی با انجمن:
    معرفی دوستان
    جنسیت:
    دختر خانم
    پیام کاربری:
    قُل لَّآ أَسْـَٔلُكُمْ عَلَيْهِ أَجْرًا إِلَّا ٱلْمَوَدَّةَ فِى ٱلْقُرْبَی

    غذاهاي دير هضم عبارتند از:

    حبوبات و غلات مثل جو، گندم، جو دوسر، لوبيا، عدس ، آرد سبوس دار ،‌ برنج با پوست و غيره
    ( که کربوهيدرات هاي پيچيده ناميده مي شوند).

    غذاهاي زود هضم عبارتند از:
    غذاهايي که حاوي قند، آرد سفيد و غيره هستند (که به اين گروه کربوهيدرات هاي تصفيه شده گفته مي شود).


    غذاهاي حاوي فيبر غذايي عبارتند از:
    غذاهاي حاوي سبوس، گندم سبوس دار، غلات و حبوبات، انواع سبزي ها مانند لوبياي سبز، نخود،‌ ذرت،‌ اسفناج، برگ چغندر، ميوه هاي با پوست، ميوه خشک شده مثل برگه زردآلو ، انجير،‌ آلو خشک، بادام و غيره.

    غذاهاي مصرفي بايد در حالت تعادل با يکديگر باشند و از همه گروه هاي غذايي مثل ميوه، سبزيجات،‌گوشت و مرغ و ماهي، نان و غلات و گروه شير و لبنيات بايد در برنامه غذايي ما وجود داشته باشد.
    غذاهاي سرخ شده بايد به مقدار کم مصرف شوند، زيرا باعث عدم هضم، سوزش سردل و اختلال در وزن مناسب مي شوند.
     
    hasan و kyana از این پست تشکر کرده اند.
  3.  
    *مریم*

    *مریم* کاربر ویژه "بازنشسته"

    تاریخ عضویت:
    ‏04/01/2013
    ارسال ها:
    5,685
    تشکر شده:
    28,144
    تشکر کرده:
    14,814
    امتیاز:
    168
    شغل :
    جهاد در خانه
    محل سکونت:
    شهری در قلب کویر

    تحصیلات:
    دیپلم
    نحوه آشنایی با انجمن:
    معرفی دوستان
    جنسیت:
    دختر خانم
    پیام کاربری:
    قُل لَّآ أَسْـَٔلُكُمْ عَلَيْهِ أَجْرًا إِلَّا ٱلْمَوَدَّةَ فِى ٱلْقُرْبَی
    از چه غذاهايي پرهيز کنيم ؟

    1 - غذاهاي سرخ کردني و چرب

    2- غذاهاي حاوي قند زياد
    3 - خوردن غذاي زياد بخصوص هنگام سحر

    4 - خوردن چاي زياد هنگام سحر.
    چاي باعث افزايش ادرار شده و از اين طريق نمک هاي معدني که در طول روز بدن به آنها نياز دارد، دفع مي شوند.

    5 - سيگار :
    اگر شما نمي توانيد کشيدن سيگار را يک دفعه قطع کنيد از هفته هاي قبل از ماه رمضان مصرف آن را به تدريج کاهش دهيد.
     
    kyana از این پست تشکر کرده است.
  4.  
    *مریم*

    *مریم* کاربر ویژه "بازنشسته"

    تاریخ عضویت:
    ‏04/01/2013
    ارسال ها:
    5,685
    تشکر شده:
    28,144
    تشکر کرده:
    14,814
    امتیاز:
    168
    شغل :
    جهاد در خانه
    محل سکونت:
    شهری در قلب کویر

    تحصیلات:
    دیپلم
    نحوه آشنایی با انجمن:
    معرفی دوستان
    جنسیت:
    دختر خانم
    پیام کاربری:
    قُل لَّآ أَسْـَٔلُكُمْ عَلَيْهِ أَجْرًا إِلَّا ٱلْمَوَدَّةَ فِى ٱلْقُرْبَی
    چه غذاهايي را مصرف کنيم ؟

    1 - مصرف کربوهيدرات هاي مرکب در سحر که مدت طولاني تري هضم مي شوند و باعث مي شوند که کمتر گرسنه شويد.
    2- حليم يک منبع عالي پروتئين بوده و از غذاهائي است که دير هضم مي شود.
    3 - خرما منبع عالي قند، ‌فيبر، کربوهيدرات، پتاسيم و منيزيم مي باشد.
    4 - مغز بادام غني از املاح خصوصا کلسيم و فيبر مي باشد.
    5 - موز منبع غني پتاسيم، منيزيم و کربوهيدرات مي باشد.
    6- مصرف زياد آب يا آب ميوه در فاصله بين افطار و زمان خواب باعث تأمين آب مورد نياز بدن مي شود.
     
    مسافر, hasan و kyana از این پست تشکر کرده اند.
  5.  
    *مریم*

    *مریم* کاربر ویژه "بازنشسته"

    تاریخ عضویت:
    ‏04/01/2013
    ارسال ها:
    5,685
    تشکر شده:
    28,144
    تشکر کرده:
    14,814
    امتیاز:
    168
    شغل :
    جهاد در خانه
    محل سکونت:
    شهری در قلب کویر

    تحصیلات:
    دیپلم
    نحوه آشنایی با انجمن:
    معرفی دوستان
    جنسیت:
    دختر خانم
    پیام کاربری:
    قُل لَّآ أَسْـَٔلُكُمْ عَلَيْهِ أَجْرًا إِلَّا ٱلْمَوَدَّةَ فِى ٱلْقُرْبَی
    مشکلات سلامتي، علل و درمان آن

    يبوست
    يبوست مي تواند باعث ايجاد بواسير، شقاق هاي دردناک مقعد و سوء هاضمه به همراه نفخ شود.
    علل: مصرف کربوهيدرات هاي تصفيه شده، مصرف کم آب و فيبر غذايي.
    درمان: مصرف کم کربوهيدرات هاي تصفيه شده، افزايش مصرف آب، استفاده از سبوس در پخت نان ها، استفاده از آردهاي قهوه اي و سبوس دار
     
    مسافر, hasan و kyana از این پست تشکر کرده اند.
  6.  
    *مریم*

    *مریم* کاربر ویژه "بازنشسته"

    تاریخ عضویت:
    ‏04/01/2013
    ارسال ها:
    5,685
    تشکر شده:
    28,144
    تشکر کرده:
    14,814
    امتیاز:
    168
    شغل :
    جهاد در خانه
    محل سکونت:
    شهری در قلب کویر

    تحصیلات:
    دیپلم
    نحوه آشنایی با انجمن:
    معرفی دوستان
    جنسیت:
    دختر خانم
    پیام کاربری:
    قُل لَّآ أَسْـَٔلُكُمْ عَلَيْهِ أَجْرًا إِلَّا ٱلْمَوَدَّةَ فِى ٱلْقُرْبَی
    سوء هاضمه و نفخ

    علل:
    پرخوري، مصرف زياد غذاهاي چرب و سرخ شده، غذاهاي تند و ادويه دار، غذاهايي که ايجاد نفخ مي کنند مثل تخم مرغ،‌ کلم ، لوبيا، عدس و نوشابه هاي گازدار
    درمان: پرخوري نکنيد، آب ميوه يا آب بنوشيد. از غذاهاي سرخ کردني اجتناب کنيد.
     
    مسافر, hasan و kyana از این پست تشکر کرده اند.
  7.  
    *مریم*

    *مریم* کاربر ویژه "بازنشسته"

    تاریخ عضویت:
    ‏04/01/2013
    ارسال ها:
    5,685
    تشکر شده:
    28,144
    تشکر کرده:
    14,814
    امتیاز:
    168
    شغل :
    جهاد در خانه
    محل سکونت:
    شهری در قلب کویر

    تحصیلات:
    دیپلم
    نحوه آشنایی با انجمن:
    معرفی دوستان
    جنسیت:
    دختر خانم
    پیام کاربری:
    قُل لَّآ أَسْـَٔلُكُمْ عَلَيْهِ أَجْرًا إِلَّا ٱلْمَوَدَّةَ فِى ٱلْقُرْبَی
    ضعف ( افت فشار خون )

    علائم:
    افزايش تعريق، ضعف، خستگي، کم شدن انرژي، سرگيجه بخصوص هنگام برخاستن، ظاهر رنگ پريده و احساس افتادن که اين علائم بيشتر هنگام بعد از ظهر اتفاق مي افتند.
    علل: مصرف کم مايعات و کاهش مصرف نمک
    درمان:به مکان هاي گرم نرويد. مصرف نمک و مايعات را افزايش دهيد.
    توجه: افت فشار خون بايد با گرفتن فشار خون در هنگام بروز علائم تأييد شود. افراد داراي فشار خون بالا ممکن است در طول ماه رمضان نياز به تنظيم مجدد داروهاي خود توسط پزشک داشته باشند.
     
    hasan و kyana از این پست تشکر کرده اند.
  8.  
    *مریم*

    *مریم* کاربر ویژه "بازنشسته"

    تاریخ عضویت:
    ‏04/01/2013
    ارسال ها:
    5,685
    تشکر شده:
    28,144
    تشکر کرده:
    14,814
    امتیاز:
    168
    شغل :
    جهاد در خانه
    محل سکونت:
    شهری در قلب کویر

    تحصیلات:
    دیپلم
    نحوه آشنایی با انجمن:
    معرفی دوستان
    جنسیت:
    دختر خانم
    پیام کاربری:
    قُل لَّآ أَسْـَٔلُكُمْ عَلَيْهِ أَجْرًا إِلَّا ٱلْمَوَدَّةَ فِى ٱلْقُرْبَی
    سردرد

    علل: عدم مصرف کافئين و تنباکو،‌انجام کار زياد در طول روز، کم خوابي، گرسنگي که معمولاً در طول روز بيشتر شده و در انتهاي روز بدتر مي شود. سردرد وقتي با افت فشار خون همراه شود، مي تواند منجر به سردرد شديد و حالت تهوع قبل از افطار شود.

    درمان: در طول يک تا دو هفته قبل از ماه رمضان به تدريج مصرف کافئين و تنباکو را قطع کنيد. چاي سبز و بدون کافئين ممکن است جايگزين خوبي باشد. همچنين برنامه خود را در طول ماه رمضان طوري ترتيب دهيد تا خواب کافي داشته باشيد.
     
    hasan و kyana از این پست تشکر کرده اند.
  9.  
    *مریم*

    *مریم* کاربر ویژه "بازنشسته"

    تاریخ عضویت:
    ‏04/01/2013
    ارسال ها:
    5,685
    تشکر شده:
    28,144
    تشکر کرده:
    14,814
    امتیاز:
    168
    شغل :
    جهاد در خانه
    محل سکونت:
    شهری در قلب کویر

    تحصیلات:
    دیپلم
    نحوه آشنایی با انجمن:
    معرفی دوستان
    جنسیت:
    دختر خانم
    پیام کاربری:
    قُل لَّآ أَسْـَٔلُكُمْ عَلَيْهِ أَجْرًا إِلَّا ٱلْمَوَدَّةَ فِى ٱلْقُرْبَی
    کاهش قند خون

    علائم: ضعف، سرگيجه، خستگي،‌کاهش تمرکز، تعريق زياد، لرزش بدن، عدم توانائي براي انجام فعاليت هاي بدني، سردرد و تپش قلب.

    علل در افراد غير ديابتي: مصرف زياد قند مثل کربوهيدرات هاي تصفيه شده مخصوصاً در هنگام سحر باعث مي شود که بدن مقدار زيادي انسولين توليد کرده و باعث افت قند خون شود.
    درمان: خوردن غذا هنگام سحر و کاهش مصرف نوشيدني ها و غذاهاي حاوي قند.
    توجه: افراد ديابتي ممکن است به تنظيم مجدد داروهاي خود در ماه رمضان احتياج داشته باشند و بايد با پزشک خود مشورت کنند.
     
    مسافر, hasan و kyana از این پست تشکر کرده اند.
  10.  
    *مریم*

    *مریم* کاربر ویژه "بازنشسته"

    تاریخ عضویت:
    ‏04/01/2013
    ارسال ها:
    5,685
    تشکر شده:
    28,144
    تشکر کرده:
    14,814
    امتیاز:
    168
    شغل :
    جهاد در خانه
    محل سکونت:
    شهری در قلب کویر

    تحصیلات:
    دیپلم
    نحوه آشنایی با انجمن:
    معرفی دوستان
    جنسیت:
    دختر خانم
    پیام کاربری:
    قُل لَّآ أَسْـَٔلُكُمْ عَلَيْهِ أَجْرًا إِلَّا ٱلْمَوَدَّةَ فِى ٱلْقُرْبَی
    انقباضات عضلاني

    علل:
    مصرف کم غذاهاي حاوي کلسيم، پتاسيم و منيزيم
    درمان: خوردن غذاهاي غني از املاح بالا مثل: سبزيجات، ميوه جات، شير و لبنيات، گوشت و خرما
    توجه: افراد داراي فشار خون بالا که تحت درمان هستند و افراد دچار سنگ کليه، بايد با پزشک خود مشورت کنند.
     
    مسافر, hasan و kyana از این پست تشکر کرده اند.
XenForo Add-ons by Brivium ™ © 2012-2013 Brivium LLC.