هلند 5 - 1 اسپانیا | هلند انتقام گرفت

!!~Pouya~!!

کاربر ویژه
"بازنشسته"
هلند با تحقير اسپانيا، انتقام گرفت

هلند با برتري پرگل پنج بر يک برابر اسپانيا توانست انتقام فينال جام جهاني آفريقاي جنوبي را از اين تيم بگيرد.
00957420.jpg

هلند و اسپانيا در يکي از حساس‌ترين ديدار‌هاي مرحله گروهي جام جهاني در سالوادور به مصاف هم رفتند که اين ديدار در پايان با نتيجه پرگل 5 بر يک به سود هلند به پايان رسيد.

اين ديدار در نيمه نخست با تساوي يک بر يک به پايان رسيده بود. آلونسو از روي نقطه پنالتي براي اسپانيا و فان پرسي براي هلند گلزني کردند.

هلند در دقيقه 53 موفق شد با ضربه روبن به گل برتري برسد. کنترل توپ زيباي اين بازيکن و شوت هنرمندانه او لاله‌هاي نارنجي را پيش انداخت. هفت دقيقه بعد فان پرسي با شوتي سرکش ديرک دروازه کاسياس را به لرزه درآورد.

دي‌وريج مدافع پيش تاخته هلند موفق شد در دقيقه 64 دروازه اسپانيا را براي بار سوم باز کند.

هلند در ادامه بازي دست از تلاش نکشيد و موفق شد گل چهارم خود را نيز توسط فان‌پرسي به ثمر برساند. اشتباه مرگبار کاسياس و فرصت‌طلبي فان پرسي باعث شد اين بازيکن دروازه لاروخا را براي بار چهارم باز کند اما اين پايان کار نبود. حرکت نفوذي روبن در دقيقه 80 با پشت سر گذاشتن راموس باعث شد تا مهاجم بايرن‌مونيخ تير خلاص را نيز بر پيکر اسپانيا شليک کند.

اسپانيا در اين ديدار شرايط کابوس‌واري را تجربه کرد. کاسياس و خط دفاعي اسپانيا بارها مرتکب اشتباهات مرگ‌بار شدند.

در ديگر ديدار گروه شيلي و استراليا از ساعت 02:30 بامداد به مصاف هم مي‌روند.



ورزش3
 

!!~Pouya~!!

کاربر ویژه
"بازنشسته"
فان‌پرسي بهترين بازيکن ديدار اسپانيا - هلند

روبين فان‌پرسي به عنوان بهترين بازيکن ديدار اسپانيا و هلند انتخاب شد.
00014697.jpg

در پايان ديدار اسپانيا و هلند روبين فان‌پرسي،‌ مهاجم هلند به عنوان بهترين بازيکن زمين انتخاب شد.

او در اين بازي 79 دقيقه در اين ديدار به ميدان رفت و در اين مدت 27 پاس داد و 4 شوت به سمت دروازه اسپانيا زد و 2 گل از 5 گل هلند را نيز او به ثمر رساند.
 

!!~Pouya~!!

کاربر ویژه
"بازنشسته"

سایت رسمی ویژه برنامه جام جهانی - مهاجم گلزن هلند با تمجید از سرمربی این تیم گفت که پیروزی مقابل اسپانیا را مدیون فن‌خال هستند.
به گزارش بیست چهارده ، روبین‌ فن‌پرسی که در پیروزی ۵ یک تیمش مقابل هلند در چارچوب رقابت‌های مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۱۴ نقشی کلیدی داشت و دو گل به ثمر رساند، گفت: این پیروزی غیرواقعی است. برتری مقابل اسپانیا رویای هلندی‌هاست که به واقعیت تبدیل شد. نتیجه‌ای که در این بازی رقم خورد اتفاقی توصیف‌نشدنی است. البته نباید فراموش کنیم که تنها سه امتیاز این بازی را کسب کردیم و باید به همین روند خود ادامه دهیم.

وی افزود: کل کشور هلند باید از این پیروزی لذت ببرند. گل تساوی که پیش از اتمام نیمه نخست به ثمر رساندم خیلی به موقع بود چون می‌خواستیم با روحیه بهتری به رختکن برویم. لحظه‌ای هم که آرین روبن نتیجه را ۲ بر یک به سود هلند کرد هم فوق‌العاده بود.

مهاجم منچستریونایتد گفت: شکست در این بازی برای اسپانیا ضربه‌ای بزرگ بود. پس از اینکه گل دوم را زدیم به حملات خود ادامه دادیم و موفق شدیم نتیجه را ۳ بر یک کنیم ولی باز تشنه گلزنی بودیم و این را مدیون فن‌خال و تاکتیک‌هایش هستیم. او به خوبی پیش‌بینی می‌کند که بازی چطور پیش خواهد رفت. لوئیز فوق‌العاده است.

فن‌پرسی عنوان کرد: از فردا به کار خودمان ادامه خواهیم داد و روی بازی با استرالیا تمرکز می‌کنیم. حالا در هلند جشن و پابکوبی است و بی‌صبرانه منتظر دیدن تصاویر شادی مردم کشورم هستم.


تسنیم
 

!!~Pouya~!!

کاربر ویژه
"بازنشسته"

سایت رسمی ویژه برنامه جام جهانی - مهاجم تیم ملی هلند گفت: تازه در ابتدای راه قرار داریم و باید تلاش زیادی انجام دهیم
به گزارش بیست چهارده ، آرین روبن مهاجم تیم ملی هلند پس از پیروزی ۵ بر یک تیمش مقابل اسپانیا گفت: بابت این پیروزی خیلی خوشحال هستیم و به تیم جوان خودمان خیلی افتخار می‌کنم.

وی افزود: برد برابر اسپانیا انتقام شکست فینال سال ۲۰۱۰ نیست بلکه تنها یک بازی از مرحله گروهی است. باید خونسردی خود را حفظ کنیم و به کارمان با تلاش بیشتری ادامه دهیم.

مهاجم هلند خاطرنشان کرد: باید از این برد برای موفقیت‌های بعدی استفاده کنیم. شاید این پیروزی روحیه ما را تقویت کند اما در ابتدای راه هستیم و تمرینات خودمان را دنبال کنیم تا برای بازی برابر استرالیا کاملا آماده شویم.


تسنیم
 

!!~Pouya~!!

کاربر ویژه
"بازنشسته"

سایت رسمی ویژه برنامه جام جهانی - سرمربی تیم ملی فوتبال هلند اعلام کرد که در صورتی که فان‌پرسی در نیمه اول برای تیمش گلزنی نمی‌کرد، مجبور می‌شد سیستم بازی را تغییر دهد.
به گزارش بیست چهارده ،فان خال بر اهمیت گل تساوی بخش روبین فان‌پرسی در جریان پیروزی پنج بر یک تیمش مقابل اسپانیا تأکید کرد و اعلام کرد که این گل باعث شد تا در سیستم تیمش تغییری ایجاد نکند.

وی اظهار داشت: اگر فان‌پرسی گل تساوی را پیش از نیمه به ثمر نمی‌رساند، سیستم بازی را به ۴-۳-۳ تغییر می‌دادم. اگر با سه مهاجم بازی می‌کردم، هافبک‌هایم باید به شدت در زمین می‌دویدند و این اتلاف انرژی بود.

سرمربی تیم ملی فوتبال هلند خاطرنشان کرد: از این سیستم اضافه کردم زیرا معتقد بودم که ما با سیستم معمولی ۴-۳-۳ به اندازه کافی برای شکست اسپانیا خوب نیستیم.

وی اضافه کرد: باید برای اضافه کردن به شمار پیروزی‌هایمان در مسابقه بعدی مقابل استرالیا به پیروزی برسیم.


تسنیم
 

!!~Pouya~!!

کاربر ویژه
"بازنشسته"

سایت رسمی ویژه برنامه جام جهانی - سرمربی تیم ملی هلند پس از پیروزی برابر اسپانیا اعلام کرد، انتظار چنین نتیجه‌ای را نداشته است. او همچنین با تمجید از روبین فان‌پرسی عنوان کرد، مهاجم یونایتدها در این دیدار هر کاری را که دلش خواست کرد.
به گزارش بیست چهارده، لوئیز فان‌خال، سرمربی هلند پس از پیروزی درخشانش برابر اسپانیا گفت: اصلا انتظار چنین پیروزی‌ای را نداشتم. زدن ۵ گل به اسپانیا برای من باور نکردنی است. برای این دیدار برنامه خاصی داشتیم و با مسئولیت‌پذیری‌ای که بازیکنانم نشان دادند، توانستیم نتیجه درخشانی را کسب کنیم. ما در سه بازی اخیر دوستانه خودمان کیفیت بالای بازی‌مان را نشان دادیم.

سرمربی هلند درباره صحنه پنالتی اسپانیا گفت: نمی‌توانم بگویم که این صحنه پنالتی بود یا نه؛ چرا که به صورت دقیق این صحنه را ندیدم.

فان‌خال با تمجید از روبین فان‌پرسی که قرار است از فصل آینده در منچستریونایتد نیز با هم کار کنند گفت: فان پرسی در این دیدار هر کاری که خواست کرد. نمایش او در این دیدار فوق‌العاده بود. برای او خیلی خوشحالم.

سرمربی تیم ملی هلند درباره آینده این تیم در جام جهانی نیز گفت: همان طور که گفتم ما بازیکنان کافی در ترکیب‌مان داریم که بتوانیم در دو بازی آینده گروه خودمان امتیازات کافی را کسب کنیم تا به مرحله بعد راه یابیم. هدف اصلی من با هلند صعود به دور دوم است و اگر بتوانیم به عنوان تیم نخست صعود کنیم توانسته‌ایم به هدف خودمان دست یابیم.

فان خال در پایان در پاسخ به این سوال که دلیل شکست پر گل اسپانیا در این دیدار چه بود گفت: من نباید به این سوال پاسخ دهم اما اسپانیا لیگ پرفشار و طولانی را پشت سر گذاشت و به نظر من بازیکنان آن‌ها در این دیدار خسته بودند. علاوه بر آن بازیکنان اسپانیا به تمام افتخارات چند سال اخیر دست یافته‌اند و انگیزه زیادی نیز نداشتند. این‌ها باعث شد تا تیم ما بتواند در این دیدار به راحتی اسپانیا را از پیش رو بردارد.

تسنیم
 

!!~Pouya~!!

کاربر ویژه
"بازنشسته"

سایت رسمی ویژه برنامه جام جهانی - سرمربی تیم ملی هلند پس از پیروزی شاگردانش مقابل ماتادورها گفت: بازیکنانم با شکست اسپانیا هدیه‌ای بزرگ به من دادند.
به گزارش بیست چهارده ، لوئیز فن‌خال پس از برتری ۵ بر یک شاگردانش مقابل اسپانیا گفت: به شدت تحت‌تأثیر پیروزی شاگردانم مقابل اسپانیا قرار گرفتم، پیروزی که تمام دنیا آن را دیدند. بازیکنانم با این برد هدیه‌ای بزرگ به من دادند.

وی افزود: وقتی با نتیجه یک بر صفر از لاروخا عقب افتادیم به این فکر افتادیم که چگونه نتیجه بازی را تغییر دهیم برای همین نیاز به اضافه کردن قوای تهاجمی خودمان داشتیم. فن‌پرسی پیش از اینکه نیمه نخست به پایان برسد روی پاس عالی دالی بلیند گلی فوق‌العاده به ثمر رساند. همین گل شرایط بازی را تغییر داد.

سرمربی فصل آینده منچستریونایتد عنوان کرد: همه از کسب این پیروزی خوشحال هستند. کسب چنین پیروزی مقابل اسپانیا واقعاً یک رویا بود. در درون زمین بابت کسب این پیروزی به یکدیگر تبریک گفتیم و این بهترین صحنه پس از پیروزی مقابل حریفی همچون اسپانیا بود. حالا به فکر بازی بعدی با استرالیا هستیم.

تسنیم
 

!!~Pouya~!!

کاربر ویژه
"بازنشسته"

سایت رسمی ویژه برنامه جام جهانی – رابین فن پرسی و آرین روبن تنها هلندی های تاریخ هستند که در سه جام جهانی مختلف گل زده اند.

به گزارش بیست چهارده ، هلند که در در ۳۶ سال اخیر همیشه پس از دریافت گل پنالتی در جام جهانی ، بازی را با برد یا مساوی به اتمام رسانده بود. این بار نیز علیرغم دریافت گل پنالتی از اسپانیا و ژابی هلندی ها توانستند که پیروز میدان باشند.

هلند با این پیروزی تبدیل به اولین نایب قهرمان تاریخ جام جهانی شد که در دوره بعدی می تواند که مسابقات را با زدن پنج گل آغاز کند.

فن پرسی و روبن تبدیل به پنجمین و ششمین بازیکنان تاریخ شدند که در یک بازی دو گل به هلند در جام جهانی می زنند. پیش از این چیکو ، آرتیمه و استویکوویچ موفق به این کار شده بودند.

این بازی برای اولین بار در ۵۱ سال اخیر بود که اسپانیا در یک بازی پنج گل یا بیشتر دریافت می کرد.در سال ۱۹۶۳ با نتیجه ۲-۶ در بازی دوستانه به اسکاتلند شکست خوردند.


2014
 

!!~Pouya~!!

کاربر ویژه
"بازنشسته"

سایت رسمی ویژه برنامه جام جهانی - آندرس اینیستا پس از شکست سنگین تیم ملی اسپانیا با هلند با مطبوعات صحبت کرد.
به گزارش بیست چهارده، اینیستا به خبرنگاران گفت:" باید دو بازی باقی مانده را ببریم.این اتفاقات تعادل را به هم می زنند و برای ما این بازی خیلی مشکل بود. حالا آماده آینده هستیم و تلاشمان را انجام دادیم اما امروز ، روز ما نبود."
وی افزود:" گل تساوی به تیم لطمه زد. وقتی نتیجه به سود توست ، بازی کردن آسان تر است. آنها جلو افتادند و راحت بازی می کردند و ما قدرت واکنش نشان دادن نداریم . حالا باید روی بازی با شیلی تمرکز کنیم. توقع چنین نتیجه ای را نداشتیم."


2014
 
بالا