آیا می‌دانید پرفروش‌ترین گوشی جهان چیست؟

°Ava°

دوست خوب همه
"کاربر *ویژه*"
آیا تا به حال فکر کرده‌اید کدام گوشی بیش‌ترین فروش را در جهان داشته است؟ iPhone 5s یا Galaxy S4 یا Xperia Z یا HTC One؟ اگر یکی از این‌ها را حدس زده‌اید، حدستان اشتباه است. گوشی ارزان‌قیمت Nokia 1100 با رکورد بیش از ۲۵۰ میلیون دستگاه، پرفروش‌ترین گوشی جهان است! این گوشی که در سال ۲۰۰۳ عرضه شد هنوز در دست برخی از مردم دیده می‌شود. دلیل پرفروش بودن آن، قیمت بسیار ارزان به علاوه کوچک بودن، و کارایی مناسب است.
nokia-1100-flash-file.jpg
بد نیست نگاهی به مشخصات این گوشی بیندازیم. Nokia 1100 دارای صفحه‌ی نمایش سیاه و سفید با رزولوشن ۹۶ در ۶۵ است که می‌تواند چهار خط نوشته نمایش دهد. این گوشی مرورگر، امکان اتصال به اینترنت یا دوربین ندارد و تنها کارایی آن تماس گرفتن و ارسال پیامک است. علاوه بر این‌ها دو بازی بر روی این گوشی نصب شده است. که طبق معمول یکی از آن‌ها مار (Snake) است و دیگری جنگ فضایی (Snake Impact). شاید داشتن چراغ‌قوه را نیز بتوان یکی از دلایل پرفروش بودن این گوشی دانست!
nokia-1100.jpg
پرفروش‌ترین گوشی هوشمند iPhone 5s است. تحلیلگران بازار تخمین زده‌اند که iPhone 5s تاکنون بیشتر از ۱۰۰ میلیون دستگاه فروش داشته و این عدد بدون شک در آینده بیشتر خواهد شد. بعید نیست روزی رکورد ۲۵۰ میلیونی Nokia را نیز بشکند. البته این تنها یک حدس است و ممکن است سال‌ها طول بکشد تا به چنین جایگاهی برسد.
iphone-5s.jpg
با اینکه اطلاعات دقیقی در مورد سومین گوشی هوشمند پرفروش جهان نداریم احتمال می‌دهیم این مقام در دست Galaxy S3 باشد. در سال ۲۰۱۳ گفته شد نزدیک به ۵۰ میلیون دستگاه از آن فروخته شده است. البته Galaxy S3 هنوز هم خریدار دارد و این عدد در سال ۲۰۱۴ بسیار بیشتر از ۲۰۱۳ است.
samsung-galaxy-s3-mini-051112.jpg
 
بالا