(حجابت رو رعایت کن)

قبیله منتظر

دوست خوب همه
"کاربر *ویژه*"
a%20(4).gif





d%20(1).gif





tasaavire-zibaa%20(3).gif




باید که بپوشد رو هر زن که مسلمان است

زیرا که
حجاب زن، معــــــلوم ز ایمان است


397635_fHMQPgc5.jpg


397635_gTXOTcXE.jpg


397635_ubzxKhxA.jpg



se%20(1).png



ss%20(3).gif
 

~(neda)~

کاربر فعال
"بازنشسته"
حجاب مختص خانم ها نیست /:)

حجاب و پوشش چشم!

زنان و مردان ملزم به رعایت قوانین پوشیدگی هستند. این پوشیدگی همه اندام‌ها را شامل می‌شود. از جمله چشم. به خصوص در باره مردان به خاطر ویژگی‌های خاص در آنها، توصیه به رعایت حجاب و پوشیدگی در چشم مؤکد می‌باشد

پوشیدگی و حجاب برای همه انسان‌ها از زن و مرد لازم و ضروری است و سبب رشد بسیاری از فضایل و اخلاقیات می‌گردد. به ویژه در محیط جامعه اسلامی که قرار است مکانی برای رشد متعالی و کار و تلاش باشد. لذا اسلام عزیز محیط جامعه را محیطی سالم برای چنین فعالیت‌هایی می‌پسندد که رعایت پوشش و حجاب مناسب حداقل شرط لازم برای تحقیق چنین امری است.

بر همین مبنا زنان و مردان ملزم به رعایت قوانین پوشیدگی هستند. این پوشیدگی همه اندام‌ها را شامل می‌شود. از جمله چشم. به خصوص در باره مردان به خاطر ویژگی‌های خاص در آنها، توصیه به رعایت حجاب و پوشیدگی در چشم مؤکد می‌باشد. در مقاله قبلی احکام نگاه از نظر کلی را بیان نمودیم. البته لازم است تأکید شود که احکام نگاه شامل مردان و زنان هر دو می‌شود و چنین نیست که تنها مردان ملزم به رعایت پوشش در نگاه می‌باشند. بر اساس احکام نگاه، نگاه کردن با لذت و ریبه در هر صورتی حرام است مگر میان زن و شوهر؛ لذا نگاه شهوت انگیز مردان به زنان و یا زنان به مردان و یا زنان و مردان هر کدام به همجنس خود مطلقاً حرام می‌باشد. بر همین اساس نگاه همراه با لذت و شهوت انگیز به محارم چه زن و چه مرد نیز حرام است و تنها در مورد زن و شوهر اجازه چنین نگاه‌هایی داده شده است و در سایر موارد همگی حرام می‌باشد.

از آنجایی که قوانین اسلامی از نظر عقلی و منطقی به دنبال سعادت انسان‌هاست، راه‌هایی را نیز معین می‌کند که قابل اجرا باشد و از این رو اگر دستور به حفظ چشم و کنترل نگاه می‌دهد و زنان و مردان را از نگاه‌های شهوت لود باز می‌دارد، در مقابل نیز دستور می‌دهد تا در محیط اجتماع زنان و مردان مبادرت به حفظ پوشش بدنی خود نیز بپردازند تا زمینه‌های نگاه‌های شهوت لود را از بین ببرند تا از هر لحاظ محیط اجتماع محیطی سالم باشد
 

~(neda)~

کاربر فعال
"بازنشسته"
پوشش‌های مردانه!

در همین راستا به مردان توصیه می‌شود بدن خود را با لباس‌های مناسب بپوشانند. مردان جایز نیستند از لباس‌های تنگ استفاده کنند به طوری که اندام‌های آن‌ها را به نحوی نمایان کند که موجب تحریک و ایجاد مفسده شود. هم چنین لباس‌های آستین کوتاه در صورتی که سبب مفسده باشد یا به طوری کوتاه و زننده باشد که موجب تحریک شهوات در اجتماع گردد برای مردان حرام است. باید توجه نمود گر چه حکم شرعی فقها و مجتهدین بزرگوار در پوشیدن آستین کوتاه برای مردان به طور کلی و عام جایز است و اشکال ندارد، اما خود ایشان تأکید نموده‌اند که در مواردی که سبب مفسده می‌شود پوشیدن آستین کوتاه جایز نمی‌باشد. بنابراین چنین نیست شارع مقدس تنها زنان را ملزم به رعایت حجاب نموده باشد بلکه مردان نیز موظفند رعایت حیا و عفت عمومی را بنمایند و از پوشش مناسب جامعه اسلامی استفاده نمایند، همان طور که تنها مردان ملزم به کنترل نگاه خود نیستند بلکه شارع مقدس زنان را نیز موظف نموده است از نگاه‌های شهوت آمیز خود را پاک نمایند
 

قبیله منتظر

دوست خوب همه
"کاربر *ویژه*"
شرايط پوشش براى مردان و زنان
آيا پوشش فقط براي زنان است؟ شرايط پوشش براي مردان چيست؟ چگونه مي‌توان با توجه به فرهنگ مد، حجاب را حفظ كرد؟

پاسخ:

همان طوري كه زنان بايد پوشش مناسب داشته باشند، مردان نيز بايد پوشش مناسب داشته باشند. فقط به جهت اين كه خلقت مردان و زنان از حيث ظرافت و طراوت و زيبايي متفاوت است، از طرفي به جهت فطرت و خلقت، مردان براي كار كردن و چرخاندن امور زندگي خانوادگي و زندگي جمعي و امنيت اجتماعي از جثه‏اي قوي‏تر و آفريده شده‏اند و زنان براي ايجاد دلگرمي و شادابي و انس و اميد آفريده شده‏اند. از اين رو از بدني لطيف‏تر و نازك‏تر و زيباتر، در نتيجه غير مقاوم‏تر نسبت به مردان آفريده شده و از طرفي داراي روحيه و احساساتي لطيف‏تر و جذاب‏تر و مهربان‏تر هستند.

هم چنين از نظر تمايل جنسي، گرايش جنسي مرد به زن بيشتر بوده و تمايل و نياز عاطفي زن به مرد بيشتر است.

مجموعه اين حقايق اقتضا مي‏كند كه زنان بيشتر از مردان رعايت پوشش بدن خود را بنمايند، چون اگر اين كار را نكنند، ضربه‏پذير خواهند بود و آثار بد رواني وجسمي هم براي خود و هم براي خانواده، اجتماع پديد خواهند آورد.

مقدار پوشش مردان و زنان‏

زنان بايد تمامي بدن خود را به غير از گردي صورت و دست‏ها تا مچ را از نامحرم بپوشانند، خواه اين پوشش با چادر باشد يا با لباس‏هاي ديگر ،امّا بايد طوري باشند كه مردان نامحرم بدان‏ها نكنند، يعني لباس‏ها ساده و گشاد باشد، چسبنده و تنگ نباشد و برآمدگي‏هاي بدن آنان ظاهر نباشد، بهترين پوشش براي زنان چادر است زنان محجبه بيشتر از چادر استفاده مي‏كنند.

مردان نيز بايد در اجتماعي كه مردان و زنان در آن رفت و آمد دارند، غير از عورتين خود، مقداري از بدن را كه (اگر باز باشد ديگران به گناه مي‏افتند و باعث تهييج شهوت مي‏شود) بپوشانند، ولي مقداري كه عرفاً باز است مانند سر و گردن و پاها و باعث گناه ديگران نمي‏شود، نپوشاندن آن اشكالي ندارد. از طرفي بايد حيثيت اجتماعي و عفّت عمومي جامعه نيز حفظ شود، از اين رو مردان نيز بايد پوشش مناسب داشته باشند.

پيدايش و بروز مدهاي گوناگون شرقي و غربي نبايد باعث بي حجابي يا بدحجابي مسلمانان شود. استفاده از مدهاي گوناگون با حفظ مسائل شرعي و حفظ عفت عمومي اشكالي ندارد.

مركز: واحد پاسخ به سؤالات دفتر تبليغات اسلامي
 
بالا