♦♦♦♦♦♦♦♦شنيده ام اگر كسي 40 روز گوشت نخورد بايد ...♦♦♦♦♦♦♦♦

*مریم*

کاربر ویژه
"بازنشسته"
شنيده ام اگر كسي 40 روز گوشت نخورد بايد مجددا در گوشش اذان گفت آيا چنين چيزي صحت دارد و مدارك و مستندات را در كجا ميتوان پيدا كرد ؟

در پاسخ نكات ذيل قابل دقت است :
1- محور اصلي در همه دستورات دين رعايت اعتدال و پرهيز از افراط و تفريط است .
2- در مورد خوردن دستور دين پرهيز از پر خوردي و شكمبارگي و در عين حال اجتناب از ضعف ناشي از نخوردن و سوء تغذيه است و رعايت حالت ميانه و تعادل بهترين گزينه از نظر دين است .
3- در مورد خوردن گوشت نيزدر روايات سفارش به ميانه روي شده به طوري كه از خوردن آن در هر هر روز منع شده و نيز از نخوردن آن به مدت چهل روز كه منجر به ضعف و مريضي مي گردد منع شده است .
4- در مورد چگونگي تاثير اذان گفتن در گوش كسي كه چهل روز گوشت نخورده چيزي بيان نشده اما اجمالا مي توان گفت كه شنيدن نواي جانبخش اذان تاثيري مثبت و مطلوب در چنين انساني دارد به نحوي آثار سوء ناشي از نخوردن گوشت به مدت طولاني را تقليل مي دهد و از نظر رواني و معنوي استقامت و ايستادگي انسان را در برابر عوارض ناشي از ان افزايش مي دهد .
امام صادق‏ عليه السلام از پدران خود از اميرالمؤمنين‏ عليه السلام نقل كرد كه فرمود:

كُلُوا اللَّحْمَ، فَإنَّ اللَّحْمَ مِنَ اللَّحْمِ، وَ اللَّحْمَ يُنْبِتُ اللَّحْمَ، وَ مَنْ لَمْ يَأْكُلْ اللَّحْمَ أَرْبَعينَ يَوْمَاً سَاءَ خُلْقُهُ، وَ إذا ساءَ خُلْقُ أَحَدِكُمْ مِن إنْسَانٍ أوْ دابَّةٍ فَأْذِنُوا في أُذُنِهِ الْأذانَ كُلَّهُ.
«گوشت بخوريد، كه گوشت از گوشت پديد مي‏آيد،

و گوشت، گوشت مي‏روياند،
و كسي كه 40 روز گوشت نخورد بَد اخلاق مي‏شود،
پس هرگاه يكي از شما بَد اخلاق شد يا حيواني از شما بَد اخلاق شد در گوش او اذان بگوئيد.»
وسائل الشيعه،ج17ص26ح8
 
بالا