رم تا تهران به عشق امام رضا(ع)

~(neda)~

کاربر فعال
"بازنشسته"
جوان‌ترین متسابق سی‌ویکمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کشورمان که یک نوجوان ایتالیایی است، می‌گوید: به امام‌حسین و امام‌رضا علیهماالسلام عشق می‌ورزد، افتخار می‌کند که مسلمان به دنیا آمده و دیدن مسابقات قرآن ایران به او انگیزه رشد در این راه را داده است.
به گزارش فرهنگ نیوز ، «عباس منذر» جوان‌ترین متسابق سی‌ویکمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم اظهار داشت: من در ایتالیا متولد شدم، مادرم ایتالیایی و پدرم لبنانی است. پس از اینکه پدر و مادرم با یکدیگر آشنا شدند مادرم به واسطه پدرم و دیدن فعالیت‌های بشردوستانه وی به اسلام علاقه‌مند و مسلمان شد.
قاری اعزامی از کشور ایتالیا در مسابقات بین‌المللی قرآن کشورمان با بیان اینکه من مسلمان به دنیا آمدم و از این بابت از خداوند سپاسگزارم، تصریح کرد: از دوران کودکی همراه با پدرم به صوت دلنشین قرآن گوش می‌دادم تا اینکه در سن 5 سالگی به یادگیری اصول تلاوت قرآن علاقه‌مند شدم و سعی کردم همچون پدرم قرآن را حزین بخوانم چرا که شنیده بودم تأثیرگذاری خواندن قرآن بسیار زیاد است و می‌توان با تلاوت زیبای آیات الهی افراد را مجذوب اسلام کرد.

قرآن دستورالعمل زندگی را در اختیار ما قرار داده است

وی با اشاره به اینکه امامان الگوی راستین ما هستند، گفت: قرآن دستورالعمل زندگی را در اختیار انسان‌ها قرار داده است بنابراین برای رسیدن به سعادت دنیوی و اخروی باید از قرآن و زندگی بزرگان دین الگو گرفت.

منذر که سال گذشته همراه با خانواده برای زیارت امام رضا(ع) به ایران سفر کرده بود، خاطر نشان کرد: سال گذشته که به حرم امام رضا(ع) رفتم شوقی خاص در وجودم ایجاد شد طوری که حس می‌کردم قلبم از کار افتاده و برای احیا باید دوباره به زیارت این امام بزرگوار روم تا اینکه قرعه شرکت در مسابقات بین‌المللی قرآن ایران به نام من رقم خورد و توانستم دوباره به ایران سفر کنم.

78433-233818-1401608118.jpg


مرور زندگی امام حسین(ع) حس عجیبی در وجودم ایجاد کرد

این قاری 15 ساله ایتالیایی که به امام‌حسین(ع) ارادت خاصی دارد، ادامه داد: مرور زندگی امام‌حسین(ع) و تحمل سختی‌هایی که کشیده است، باعث شد که حس عجیبی نسبت به این امام بزرگوار در وجودم ایجاد شود.

نماینده کشور ایتالیا در سی‌ویکمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با اشاره به اینکه مسابقات بین‌المللی قرآن می‌تواند باعث گسترش روابط دیپلماتیک کشورها و همچنین اتحاد مسلمانان شود، افزود: دیدن اجتماع مسلمانان و رقابت برای نشان دادن برتری در امور قرآنی برایم بسیار جالب است به طوری که این تجربه باعث شد تا در راه فعالیت‌های قرآنی و ارتقای توانمندی‌هایم مصمم‌تر شوم تا وقتی به کشورم بازگشتم سایر دوستانم را نیز با خود همراه سازم.

فرهنگ
 
بالا