رئال مادريد فاتح ليگ قهرمانان اروپا شد

!!~Pouya~!!

کاربر ویژه
"بازنشسته"

رئال مادريد فاتح ليگ قهرمانان اروپا شد

پرونده رقابت‌هاي مهمترين تورنمنت باشگاهي قاره اروپا، با برگزاري جشن قهرماني تيم فوتبال رئال مادريد در شبي تاريخي در ورزشگاه دالوژ ليسبون بسته شد.
00947035.jpg

مصاف نهايي ليگ قهرمانان اروپا که از ساعت 23 و 15 دقيقه در ورزشگاه ليسبون آغاز شد، با کسب برد 4 بر يک رئال مقابل اتلتيکو در دربي مادريدي در وقت اضافه دوم به پايان رسيد و آرزوي کسب دهمين مقام نخست کهکشاني‌ ها تحقق يافت.

در اين دوئل پرفشار و سنگين اين اتلتيکو بود که گل نخست را زد و تا سومين دقيقه وقت اضافه پايان بازي در آستانه کسب جام و اولين عنوان قهرماني‌ قرار داشت.

وقتي در دقيقه 37 گودين روي اشتباه خط دفاعي رئال و ايکر کاسياس‌، دروازه‌بانش گلزني کرد، همه چيز براي افتخار‌آفريني مردان ديگو سيمئونه مهيا شد. اين تيم تا دقيقه 3+90 نيز برتر بود اما در اين هنگام سرخيو راموس روي يک ضربه کرنر دروازه اتلتيکو را باز کرد و باعث شد رئال به بازي برگردد.

در دو وقت اضافه رئالي‌ها با حفظ برتري توان فيزيکي موفق شدند 3 گل ديگر توسط گرت بيل 110، مارسلو 118 و کريس‌رونالدو 120 (پنالتي)‌ بر همشهري خسته خود غلبه کنند.

به اين ترتيب رئال توانست به آنچه خواسته خود بود در وقت اضافه دست يابد و روياي کسب دهمين مقام نخست خود را در اروپا تحقق ببخشند و در عين حال آنچلوتي، مربي ايتاليايي اين تيم نيز سومين قهرماني خود را در اين مسابقات کسب کند.


ورزش3
 

!!~Pouya~!!

کاربر ویژه
"بازنشسته"
سيمئونه: ‌بايد به اتلتيکومادريد افتخار کرد

سرمربي تيم فوتبال اتلتيکو مادريد گفت: مقابل رئال اشتباه کردم و مسئوليت آن را مي‌پذيرم.
00946589.jpg

ديگو سيمئونه پس از باخت 4 بر يک شاگردانش در فينال ليگ قهرمانان اروپا اظهار داشت: باخت از رئال آن هم در شرايطي که تنها دو دقيقه تا کسب برتري نهايي فاصله داشتيم،‌ ناراحت کننده است. اما من احساس ناراحتي نمي‌کنم و هواداران نيز نبايد ناراحت باشند. آنها حتي بايد به تيم افتخار کنند که فصلي بزرگ و باشکوه را پشت سر گذاشتيم.

به گزارش فارس، وي ادامه داد: در زندگي اتفاقاتي روي مي‌دهد که يک روز صاحب همه چيز هستيد و روز ديگر هيچ چيزي نداريد. از اين بابت ناراحت نيستم و به بازيکنانم از 10 نمره 9.5 مي‌دهم.

سيمئونه در مورد استفاده از ديه‌گو کاستا مصدوم که تنها 9 دقيقه در زمين دوام آورد، نيز عنوان کرد: مقابل رئال به اين خاطر مرتکب اشتباه شدم و مسئوليت‌اش‌ را مي‌پذيرم.

در اين مصاف ابتدا شاگردان او دقيقه 37 توسط گودين به گل برتري رسيدند و تا سومين دقيقه وقت اضافه نيمه دوم همين برتري را حفظ کردند. اما دقيقه 3+90 توسط سرخيو راموس گل تساوي را دريافت کردند تا رئال توسط بيل، مارسلو و رونالدو در دقايق 110، 118 و 120 به گل برسد و قهرماني را از آن خود کند.
 

!!~Pouya~!!

کاربر ویژه
"بازنشسته"
کاسياس: دسيما از جام‌ جهاني برايم مهم‌ تر بود

کاپيتان رئال مادريد قهرماني در ليگ قهرمانان اروپا را مهم تر از قهرماني در جام جهاني توصيف کرد.
00957254.jpg

رئال مادريد در ليگ قهرمانان اروپا موفق شد پس از 12 سال به قهرماني دست يابد. اين قهرماني دهمين قهرماني رئالي‌ها در اروپا بود و به اين ترتيب اهميت زيادي براي بازيکنان و باشگاه داشت.

ايکر کاسياس کاپيتان رئال مادريد که اين فصل بازي‌هاي خوبي در ليگ قهرمانان اروپا از خود نشان داد پس از قهرماني در اروپا گفت: به افتخار بسيار بزرگي دست يافتيم. کسب دسيما از جام جهاني هم براي من باارزش‌تر است.

کاسياس در ادامه گفت: مدت زيادي براي اين قهرماني تلاش کرديم. روز‌هاي سخت زيادي را پشت سر گذاشتيم تا بتوانيم به اين قهرماني دست يابيم. 10 عدد رند و زيبايي است. مي خواهم از همه هوادارانمان که خود را به پرتغال برسانند، تشکر کنم. در ابتداي مسابقه تلاش زيادي کرديم اما تيم حريف با خوش شانسي به گل رسيد؛ گلي که روي اشتباه فردي ما بدست آمد. در ادامه مسابقه تلاش زيادي کرديم چرا که آتلتيکو تيم بزرگي است و توانست چندين موقعيت مهم را روي دروازه ما ايجاد کند.

کاسياس در پايان گفت: نتيجه عادلانه‌اي کسب کرديم. بازيکنان حريف بازي را به خوبي مديريت مي‌کردند و به خوبي وقت بازي را گرفتند. خوشحالم که توانستيم در نهايت از شکست پيروزي بسازيم. مطمئن هستم هوادارانمان براي هميشه اين قهرماني را به ياد داشته باشند.
 

!!~Pouya~!!

کاربر ویژه
"بازنشسته"
رکورد شکني و آقاي گلي رونالدو در اروپا

کريستيانو رونالدو در بازي شب گذشته تيمش برابر آتلتيکو مادريد موفق شد گل چهارم تيمش را از روي نقطه پنالتي به ثمر برساند.
00942258.jpg

رئال‌مادريد و اتلتيکو مادريد شب گذشته در فينال ليگ قهرمانان اروپا به مصاف هم رفتند که رئالي‌ها در پايان موفق شدند با نتيجه پرگل 4 بر يک به پيروزي برسند و جام قهرماني را بالاي سر ببرند.

کريستيانو رونالدو مهاجم پرتغالي رئال مادريد در بازي شب گذشته‌ هفدهمين گل اين فصل خود را به ثمر رساند تا علاوه بر آقاي گلي در اين بازي‌ها، رکوردشکني هم کرده باشد.

تا قبل از فصل جاري، خوزه آلتافيني از ميلان در فصل 63-1962 و ليونل مسي از بارسلونا در فصل 12-2011 با به ثمر رساندن 14 گل، بيشترين گل در يک فصل ليگ قهرمانان اروپا را به ثمر رسانده بودند.

همچنين کريستيانو رونالدو با تک گلش در بازي شب گذشته موفق شد با پيشي گرفتن از ليونل مسي به عنوان دومين گلزن برتر تاريخ ليگ قهرمانان اروپا معرفي شود. رونالدو در حال حاضر 68 گل به ثمر رسانده است و 3 گل تا رسيدن به رائول گونسالس فاصله دارد.

فهرست برترين گلزنان ليگ قهرمانان اروپا به شرح زير است:

رائول گونسالس (اسپانيا) 71 گل

کريستيانو رونالدو (پرتغال) 68 گل

ليونل مسي (آرژانتين) 67 گل

رود فان نيستلروي (هلند) 60 گل
 

!!~Pouya~!!

کاربر ویژه
"بازنشسته"
کورتوئيس: تنها يکي دو دقيقه کم آورديم

دروازه‌ بان بلژيکي اتلتيکومادريد معتقد است تيمش تنها يکي دو دقيقه کم آورد.
00957255.jpg

تيبات کورتوئيس به شدت از بدشانسي تيمش مقابل رئال مادريد و تساوي در وقت‌هاي تلف شده ابراز تأسف کرد.

به گزارش فارس، دروازه‌بان بلژيکي که آينده‌ اش در دستان چلسي است و اين مسابقه مي‌ توانست آخرين بازي او در لباس اتلتيکو مادريد باشد، اظهار داشت: ما تنها يکي دو دقيقه زمان کم آورديم.

از نظر او گل سرخيو راموس در دقيقه 93 مايه تأسف بود.

کورتوئيس بر اين باور است که گل رئال در دقيقه آخر بازي مسئله‌اي بود که تيمش نمي‌توانست بر آن غلبه کند و کليد زدن سه گل بعدي رئال مادريد در وقت‌ هاي اضافه بود.
 

!!~Pouya~!!

کاربر ویژه
"بازنشسته"
راموس: گل من به همه هواداران رئال تعلق دارد

مدافع رئال مادريد گلش را به تمام هواداران رئال مادريد تقديم کرد.
00957257.jpg

سرخيو راموس گل تساوي‌اش در ديدار ديشب رئال مادريد مقابل اتلتيکو مادريد در فينال ليگ قهرمانان اروپا را به هواداران اين باشگاه تقديم کرد. وي اظهار داشت: اين مهم‌ترين گلي بود که من زدم. ما تا آخرين دقيقه بازي جنگيديم و اين هواداران را به طور باورنکردني راضي کرد. اين گل من نبود بلکه به همه هواداران، خانواده‌ام و هرکسي که از ما حمايت کرد، تعلق دارد. ما پس از چندين سال شايسته اين قهرماني بوديم.

به گزارش فارس، وي ادامه داد: توضيح دادن احساسم پس از گل غيرممکن است. اين اتفاق خيلي سريع رخ داد. يک بار ديگر با تيمي واقعا بزرگ تاريخ ساز شديم. اين قهرماني را به تمام عاشقان فوتبال تقديم مي‌کنيم.

مدافع رئال مادريد در خصوص در آغوش کشيده‌شدنش توسط کاسياس خاطرنشان کرد: براي سال‌ها اين آغوش را به يکديگر بدهکار بوديم. کاسياس پس از گلم به من گفت «تو فوق‌العاده‌اي».
 

!!~Pouya~!!

کاربر ویژه
"بازنشسته"
سيمئونه دليل درگيري خود با واران را فاش کرد

سرمربي تيم اتلتيکومادريد دليل درگيري لفظي‌اش با مدافع فرانسوي رئال مادريد در فينال ليگ قهرمانان اروپا را توضيح داد.
00034232.jpg

شب گذشته (شنبه) در فينال ليگ قهرمانان اروپا کريستيانو رونالدو، ستاره پرتغالي رئال مادريد با خوشحالي‌ پس از گلي که آن را از روي نقطه پنالتي به ثمر رساند، بسياري از هواداران اتلتيکومادريد را عصباني کرد. خوشحالي زايد‌الوصف او در حالي بود که رئال 3 بر يک از اتلتيکومادريد پيش بود و تنها چند دقيقه به پايان بازي مانده بود.

به نقل از تسنيم، عصبانيت هواداران اتلتيکو دوچندان شد زماني که رافائل واران هم در دايره مياني ميدان در حالي که پشت به دروازه خودي حرکت مي‌کرد توپ را به سمت نيمکت اتلتيکومادريد شليک کرد که در اين لحظه علاوه بر هواداران، ديه‌گو سيمئونه سرمربي اتلتيکومادريد هم از کوره در رفت. بلافاصله پس از اين اتفاق سيمئونه به سمت زمين بازي هجوم برد و مدافع جوان فرانسوي اتلتيکومادريد را تهديد کرد.

در اين بين مداخله آنخل دي‌ماريا و داور بازي مانع از بالا گرفتن درگيري شد و قائله در نهايت با اخراج سيمئونه از نيمکت پايان يافت.

سيمئونه در کنفرانس خبري پس از بازي درباره اتفاقي که افتاد گفت: واران با شوت کردن توپ به سمت من، مرا عصباني کرد. براي من به عنوان کسي که از واران بزرگترم تحمل چنين بي‌احترامي سخت بود و نتوانستم آن را ناديده بگيرم.

سرمربي آرژانتيني روخي‌ بلانکو در ادامه بابت اقدام ناپسند خود عذرخواهي کرد و اظهار داشت: مي‌دانم که واکنشم حرکت اشتباهي بود. واران بازيکن جواني است و آينده درخشاني دارد.
 

!!~Pouya~!!

کاربر ویژه
"بازنشسته"
کورتوا: يک دقيقه دوام آورده بوديم کار تمام بود

سنگربان بلژيکي اتلتيکومادريد با ابراز تأسف از موقعيت از دست داده براي کسب اولين قهرماني در ليگ قهرمانان اروپا بدشانسي را دليل ناکامي قرمزوسفيدپوشان مادريد دانست.
00957255.jpg

به دنبال شکست 4 بر يک اتلتيکومادريد برابر رئال مادريد در فينال ليگ قهرمانان اروپا، تيبا کورتوا سنگربان قرمزوسفيدپوشان شهر مادريد اظهار داشت: اگر فقط يک يا دو دقيقه ديگر دوام آورده بوديم، همه چيز تمام شده بود.

به نقل از تسنيم، فينال ليگ قهرمانان اروپا که اتلتيکومادريد تا سومين دقيقه وقت‌هاي تلف شده نيمه دوم آن از رئال پيش بود، ممکن است آخرين بازي کورتوا براي روخي بلانکو باشد، چون مدت قرارداد قرضي او با اين تيم به پايان رسيده است و او بايد به تيم اصلي‌‌ خود، چلسي برگردد مگر اينکه ژوزه مورينيو، سرمربي آبي‌پوشان لندن يک فصل ديگر هم با قرض دادن دروازه‌بان جوان تيم خود موافقت کند.

کورتوا افزود: گلي که راموس در دقايق پاياني زد تأسف‌آور بود. جبران اين گل براي ما غيرممکن بود. به نظر من آن گل رمز پيروزي رئال بود.
 

!!~Pouya~!!

کاربر ویژه
"بازنشسته"

مارسلو: شايستگي اين قهرماني را داشتيم

مدافع برزيلي رئال مادريد اعلام کرد بازيکنان تيمش تمام تلاش‌شان را به کار بستند و شايسته قهرماني در ليگ قهرمانان اروپا بودند.
00943501.gif

مارسلو پس از اينکه شب گذشته در فينال ليگ قهرمانان اروپا مقابل اتلتيکو مادريد در نيمه دوم براي تيمش به ميدان آمد، موفق شد گل سوم تيمش را در وقت‌هاي اضافه به ثمر برساند.

به نقل از فارس، وي پس از پيروزي چهار بر يک رئال و قهرماني در ليگ قهرمانان اروپا اظهار داشت: اين يک شادي فوق‌العاده است. روند کندي داشتيم اما مي‌دانيم چگونه بجنگيم و از خودگذشتگي کنيم. همه چيز را در زمين گذاشتيم تا اين شادي را براي هواداران به ارمغان آوريم.

مارسلو ادامه داد: براي تمام کساني که روي نيمکت، در زمين و روي سکوها بودند، شب خوبي بود.

وي خاطرنشان کرد: هيچ کلمه‌اي براي بيان احساساتم پيدا نمي‌کنم. اين را مي‌توانستم در چهره همه مردم ببينم. اين شادي عميقي است و ما شايستگي آن را داشتيم.
 
بالا