توهین بیسابقه مولوی عبدالحمید به مرجعیت شیعه!

~(neda)~

کاربر فعال
"بازنشسته"
76718-228701-1400427578.jpg
[h=1][/h] مولوی عبدالحمید که این روزها از حمایت دولت تدبیر و امید برخوردار شده است، در آخرین اظهارات افراط گرایانه خود به مرجعیت شیعه توهین کرد.

به گزارش فرهنگ نیوز ، مولوی عبدالحمید در گفتگو با سایت خودش - مسجد مکی – اظهاراتی را بیان کرده است که نشان می دهد، وی این روزها فرصت پیدا کرده که حتی به راحتی به مرجعیت شیعه نیز توهین کند.

مولوی عبدالحمید در این مصاحبه با گستاخی آیت الله مکارم شیرازی را شخصیتی توصیف کرده که به علت بالا رفتن سن زود باور شده اند! و حتی گفته است که ایشان بدون تحقیق سخن می گویند.
عبدالحمید در گفتگویی که با سایت نزدیک به جریانات سنی تندرو جنوب شرق کشور انجام داده، در پاسخ به این سوال که اخیرا برخی از مراجع و علمای مطرح کشور در خصوص جمعیت اهلسنت اظهار نگرانی کردهاند؛ علت را در چه میبینند و آیا چنین چیزی واقعیت دارد؟، گفته است: سخنان بعضی از علمای برجسته مانند آیتالله مکارم شیرازی و امام جمعه محترم مشهد، مایه نگرانی جامعه اهلسنت شده است. زیرا هم آیتالله مکارم شیرازی از مراجع مطرح در ایران هستند و هم جناب آقای علم الهدی امام جمعه یکی از بزرگترین و مهمترین شهرهای ایران است. این سخنان در نوع خود عجیب است، چون در گذشته چنین سخنانی مطرح نشده است

. اظهار نگرانی درباره افزایش جمعیت اهل سنت و یا نگرانی از پیشرفت اهلسنت در زمینههای فرهنگی و تحصیلی، خرید زمین و سکونت اهلسنت در مشهد و شهرهای دیگر، که مایه نگرانی این بزرگواران گردیده است، سخنان بسیار تأسف برانگیزی هستند. زمانی که ما اعتقاد به اخوت اسلامی شیعه و سنی داریم و معتقدیم شیعه و سنی مسلمان، برادر و ایرانی و دو واقعیت هستند؛ نباید چنین سخنانی را بر زبان بیاوریم

.
عبدالحمید در بخش دیگری از اظهارات تحریک آمیزش که در مصاحبه با این سایت منتشر شده، گفته است:متاسفانه برخی میخواهند که شیعیان را از این راه تحریک به تکثیر اولاد کنند، ولی این شیوه نادرست است، چراکه تعصبات مذهبی را بالا میبرد. اگر افرادی چنین قصدی دارند از راه آیات و روایات آنها را تشویق کنند نه با ابراز نگرانی از جمعیت اهلسنت. حتی یکی از سخنرانان گفته است از همین امشب تصمیم بگیرید و دست به کار شوید و کلید 5 تا 14 فرزندی را به نیت ائمه بزنید! این آقایان قبلا کجا بودند؟! تغییر این شیوه یک قرن زمان میبرد.
این چهره پر حاشیه در سیستان و بلوچستان افزود: البته خوشبختانه چنین سخنانی در دولت اعتدالگرا و حتی در محافل اصولگرایان معتدل جایگاهی نداشته و اکثر مردم ایران از این قبیل سخنان خوششان نمیآید، اما این نگرانی وجود دارد که این حرفها در میان افراطیون اثرگذار بوده و برای اهلسنت مشکلاتی ایجاد شود و افراد افراطی تحت تاثیر این حرفها قرار بگیرند. حتی این نگرانی وجود دارد که این اظهارات منجر به تکرار قتلهای زنجیرهای توسط افراطیون شود.


عبدالحمید در بخش دیگری از مصاحبه خود گفت: در رابطه با آیتالله مکارم شیرازی باید عرض کنم که ایشان کتابهای متعددی دارند و بنده با مطالعه بعضی از کتابهای ایشان، در هیچکدام از آنها مسایل اختلافی را ندیدم و توهینی به اهلسنت صورت نگرفته است و خود ایشان اظهار داشته است که در هیچ یک از کتب ایشان مطلبی علیه اهلسنت وجود ندارد.

اما برخی اظهارات ایشان در شرایط کنونی برای ما نگران کننده است. زیرا سن ایشان بالا رفته و گزارشهایی را که به ایشان میدهند زودتر باور میکنند و بدون تحقیق آنها را مطرح میکنند و گزارشهایی که ما در ملاقات با ایشان نیز شنیدیم برای ما نگران کننده و تعجب آور بود. این قبیل سخنان برای وحدت و همچنین برای شخصیت خود ایشان ضرر دارد. در شبکه ولایت که زیر نظر ایشان و به نام ایشان اداره میشود، فعالیت این شبکه در جهت تخریب اهلسنت است و نه تقریب اسلامی. گرچه گردانندگان شبکه مدعی هستند که توهین نمیکنند، اما ناظران بیطرف معتقداند که در این شبکه مسایلی بدتر از توهین مطرح میشود

.

هر چند پیش از این و در واکنش به حمایت‎های غیرقابل توجیه دولت یازدهم از جریان عبدالحمید در جنوب شرق کشور و تلاش برای معرفی وی به عنوان نماینده اهل سنت در ایران، کارشناسان مسائل قومیت و مذاهب نسبت به ترویج رفتارهای تفرقه افکنانه در این منطقه هشدار داده بودند، اما سخنان امروز عبدالحمید نشان می‎دهد نه تنها این پروسه آغاز شده بلکه جریان مذکور که خود را مستظهر به حمایت دولت می‎بیند، وارد میدان ایجاد تنش‎های مذهبی و قومی شده است، موضوعی که اولین نمونه‎های آن را می‎توان در سخنان امروز عبدالحمید و توهین به مراجع تقلید شیعه برای برانگیختن واکنش‎های مذهبی شیعیان مشاهده کرد.
 
بالا