جملاتی حکیمانه از قرآن کریم

ارغوان

کاربر فعال
"بازنشسته"



بدانید که زندگی دنیا بازی و سرگرمى و آرایش و فخرفروشى شما به یکدیگر و رقابت در افزایش اموال و فرزندان است. همانند بارانی که محصولش کشاورزان را در شگفتی فرو می‏برد ، سپس خشک می‏شود به گونه ‏ای که آن را زرد رنگ می‏بینی،سپس خس و خاشاک گردد ... زندگانى دنیا جز کالاى فریبنده نیست.

حدید آیه ۲۰
 

ارغوان

کاربر فعال
"بازنشسته"


بندگان خاص خداوند رحمان‏،کسانى هستند که با آرامش و بى‏ تکبّر بر زمین راه مى‏ روند؛وهنگامى که جاهلان آنها را مخاطب سازند [و سخنان نابخردانه گویند]، به ملایمت پاسخ مى‏ دهند.
فرقان آیه ۶۳
 

ارغوان

کاربر فعال
"بازنشسته"


در آنچه خداوند بر تو بخشیده است، سراى آخرت را بجوى و سهم خود را از دنیا فراموش مکن و همانگونه که خدا به تو نیکی کرده است نیکی کن و هرگز فساد در زمین منما که خدا مفسدان را دوست ندارد.
قصص آیه ۷۷
 

ارغوان

کاربر فعال
"بازنشسته"


آیا کسى که در دل شب به طاعت خدا و سجده و قیام بسر برد و از آخرت ، هراسناک ، و به رحمت حق امیدوار باشد، با کسى که در کفر و گناه است یکسان است ؟

زمر آیه ۹
 

ارغوان

کاربر فعال
"بازنشسته"



آیا وقت آن نرسیده است که دلهای مؤمنان در برابر ذکر خدا و آنچه از حق نازل شده است خاشع گردد؟ و مانند کسانی نباشند که قبلا به آنها کتاب آسمانی داده شد، سپس زمانی طولانی بر آنها گذشت آنگاه دلهایشان سخت شد و بسیارى از آنان نافرمان بودند.

حدید آیه ۱۶
 

ارغوان

کاربر فعال
"بازنشسته"



بگو ای بندگان من که بر خود زیاده روی روا داشتید از رحمت خدا نا امید نشوید در حقیقت خداوند تمام گناهان را می امرزد که او خود امرزنده و مهربان است .

زمر آیه ۵۳
 
بالا