میوه های مردانه و زنانه را بیشتر بشناسیم

reza1414

خودمونی
"منجی دوازدهمی"

10.jpg
آلبالو: دارای ملاتونین که یک نوع آنتیاکسیدان است. این ماده به حفظ الگوی طبیعی خواب انسان کمک کرده، از ضعف حافظه جلوگیری میکند، کاهشدهنده التهابات است و از سرطانهای زنانه و دیابت جلوگیری میکند.
 

reza1414

خودمونی
"منجی دوازدهمی"

11.jpg
آووکادو: برای خانمهای باردار مفید است. یک فنجان آووکادو، یکچهارم نیاز روزانه بدن به فولات یا همان اسید فولیک را تامین میکند. این ویتامین خطر ابتلا به ناهنجاریهای مادرزادی جنین را کاهش میدهد. اگر باردار هستید یا قصد بچهدار شدن دارید از این میوه میل کنید تا فرزندی سالم به دنیا بیاورید.

12.jpg
خیار: ۹۵درصد خیار از آب تشكیل شده است و خوردن یك فنجان خیار ورقه شده با نوشیدن یك لیوان آب برابری میكند.پوست سبز خیار نیز مقادیر قابل توجهی فیبر، پتاسیم و منیزیم دارد و خوردن خیار همراه با پوست، البته در صورتی كه به خوبی شسته شده باشد، برای زیبایی و جوان ماندن پوست بانوان توصیه میشود. همچنین خیار به درمان حساسیتهای پوستی و آفتابسوختگی كمك میكند.


 

reza1414

خودمونی
"منجی دوازدهمی"

13.jpg
توتفرنگی: دارای ویتامین C و منگنز است. منگنز رادیکالهای آزاد را کاهش میدهد، به استحکام استخوانها بهخصوص خانمهای در معرض پوكی استخوان کمک میکند و به عملکرد بهتر غده تیروئید هم کمک میکند. زنانی که هر هفته دو بار میوههایی مانند شاتوت یا توتفرنگی را در برنامه غذایی روزانه خود قرار میدهند دیرتر با مشکل فراموشی و کاهش تواناییهای ذهنی مواجه میشوند.

14.jpg
انار: میوهای خونساز و تصفیهکننده خون است زیرا منبع خوبی از اسید فولیک، پتاسیم و آهن است، بنابراین مصرف آن را برای بیماران مبتلا به کمخونی به خصوص خانمها توصیه میکنیم.
 
بالا