شهادت حضرت محمد صلوات الله علیه

navidnavid

کاربر جدید
"منجی دوازدهمی"
سلام
شبه ای در بین عالمان هست مبنی بر فوت پیامبر و یا شهادت پیامبر

در اینجا من شک را با دلیل محکم بر طرف می کنم.

اول از همه پیامبر هیچ گاه با مرگ طبیعی از دنیا نرفتند.

طبق احادیث محکم از خود حضرت که می فرمایند (( ما اهل بیت خدا از دنیا نمی رویم مگر با شهادت))
حضرت هنگامی که در بستر بیماری بودند زنی از قوم یهود که البته آن زن دشمنی با پیامبر داشت با گوشت الوده به سم نزد پیامبر رفت و آن را به پیامبر داد و حضرت را مسموم کرد.

چرا آن زن با پیامبر دشمن بود: زیرا فرزند آن زن پسری بود که پس از شنیدن حقانیت پیامبر مسلمان شد و دین پدر و مادرش را رها کرد آن مرد جوان در یکی از جنگ های پیامبر به نام جنگ بدر شهید شد از آن پس کینه آن زن چنان زیاد شد که بعد ها تصمیم به انجام چنین کاری گرفت.
حضرت قبل از مسمومیت ماجرا را می دانست و به دستور خدا این امر انجام شد بعد از حضرت محمد (ص) حضرت علی (ع) نیز در جریان بودند حضرت فاطمه (ص) به دستور پیامبر در آخرین لحظه ها نسبت به ماجرا آگاه شدند زیرا حضرت نمی خواست که دخترش آشفته شود و از خدا بخواهد که مانع انجام این کار شود.

حضرت فاطمه (ص) تنها فردی در بین عالم خلقت است که هنگامی به درگاه خدا دعا کند خداوند دعایش را هرگز رد نمی کند.
چرا حضرت زهرا با امامان معصوم متمایز شده اند. حضرت زهرا (ص) دارای لطیف ترین قلب ها و با احساس ترین قلب هاست اگر شما پیامبر و دیگر امامان را مقایسه کنید متوجه می شوید که ویزگی هایی هم چون خشن بودن و محکم بودن در برابر مشکلات فراوان از ویژگی های امامان و پیامبر محسوب می شود.
این در حالیست که حضرت زهرا مادر تمامی شیعیان جهان دارایی روحی لطیف و مادرانه است که نه تنها مهربانی اش نسبت به فرزندانش که ستارگان جهان هستی هستند بلکه شامل تمامی ستم دیدگان در راه خدا است.
 
بالا