چرا باید پیامبر را دوست داشته باشیم ؟؟؟

مفردمذکرغائب

کاربر فعال
"بازنشسته"
بسم الله الرحمن الرحیم
101__4_.jpg

در روایات و و جایگاه ائمه اطهار و پیامبر اکرم صلی الله علیه و اله که نگاه میکنیم میبینیم که سفارشات زیادی شده و محبت اهل بیت را در راس همه چیز قرار داده شده .گاهی اوقات شاید به این فکر بیافتیم که این همه محبت چرا ؟
حالا وقتی به این روایت تاریخی مراجعه میکنیم پیامبر اکرم صلی الله علیه و اله به ما یاد میدهند که چه کسی را دوست داشته باشیم و کسانی را که دوست داریم چرا دوست داشته باشیم.

روزى حضرت رسول صلّى اللّه عليه و آله ، به همراه برخى از اصحاب خود از محلّى عبور مى نمود كه به نوجوانى برخوردند و پيامبر خدا صلّى اللّه عليه و آله به آن نوجوان سلام كرد.
نوجوان بسيار شادمان و خندان گرديد؛ رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله ، به او خطاب نمود و فرمود: آيا مرا دوست دارى ؟ گفت : آرى ، به خدا قسم ! تو را دوست دارم .
حضرت فرمود: همانند چشمانت ؟
گفت : بهتر و بيشتر.
حضرت افزود: همانند پدرت ؟
گفت : بيشتر.
فرمود: همانند مادرت ؟
گفت : بيشتر
نيز فرمود: همانند جان خودت ؟
گفت : يا رسول اللّه ! بيشتر از هر چيزى ، به تو علاقه مندم و تو را دوست دارم .
در اين هنگام حضرت اظهار نمود: آيا همانند پروردگارت و خدايت مرا دوست دارى ؟
نوجوان در اين لحظه اظهار داشت : خدا، خدا، خدا، نه ؛ يا رسول اللّه ! هيچ چيزى در مقابل خداوند متعال ارزش ندارد و هيچكس را بر او برترى و فضيلتى نيست ؛ يا رسول اللّه ! تو را به جهت عشق و ايمان به خدا دوست دارم .
حضرت رسول صلّى اللّه عليه و آله با شنيدن چنين سخن و اعتقادى راسخ ، متوجّه همراهان خود شد و فرمود: شما نيز اين چنين عشق و ايمان داشته باشيد و خدا را اين چنين دوست بداريد؛ چه اين كه آنچه ازنعمت ها و سلامتى در اختيار داريد، همه از الطاف خداوند متعال است .

سپس افزود: و اگر مرا دوست داريد، بايد به جهت دوستى و ايمان به خداى سبحان باشد.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ارشاد القلوب ديلمى : ص 161
 
بالا