پیشبینی زندگی دیجیتالی انسان در سال ۲۰۲۵

  • نویسنده موضوع *IMAN*
  • تاریخ شروع

*IMAN*

خودمونی
"منجی دوازدهمی"
آگاهی از تغییرات فناوری در یک دهه آینده برای همگان جذابیت دارد و مرکز تحقیقاتی Pew اینترنت در آستانه ۲۵ سالگی اینترنت سعی کرده است با کمک تعداد زیادی کارشناس و محقق این تغییرات را پیشبینی کند.

به گزارش ایتنا از رایورز، در پاسخ به این سوال که اینترنت طی یک دهه آینده چه تغییراتی میکند صدها کارشناس با یکدیگر اتفاق نظر داشتند که فرآیند کنونی باعث میشود تا در آینده نقش مهمتری برعهده بگیرد و در عین حال کمتر در زندگی روزمره قابل رؤیت باشد.

این کارشناسان میگویند که در یک دهه آینده اینترنت مانند انرژی برق به صورت گسترده و در همه ابزارها و دستگاهها مورد استفاده قرار میگیرد و از تعامل انسانها با یکدیگر گرفته تا نحوه تصمیمگیری دولتها در سراسر جهان را به خود وابسته میکند.

گزارش مرکز تحقیقاتی Pew Internet با عنوان "زندگی دیجیتالی در سال ۲۰۲۵" منتشر شده است و برای تدوین آن بیش از ۱۵۰۰ کارشناس و محقق با یکدیگر همکاری کردهاند.

"هال واریان"(Hal Varian) اقتصاددان برتر گوگل در این خصوص گفت: «انسان هوشمند کنونی در حالی که در آمریکا پشت رایانه شخصی خود نشسته است، میتواند به کمک اینترنت کنترل یک ماشین شخمزنی در چین یا هند را در دست بگیرد. میلیونها کاربر دیگر نظیر او در سراسر جهان از این مزایا بهرهمند میشوند.»

"دیوید هوگس"(David Hughes) از نخستین افرادی که پایه اینترنت را بنا نهاد در این باره توضیح داده است: «همه ساکنان روی کره خاکی به واسطه اینترنت میتوانند با یکدیگر ارتباط تعاملی برقرار کنند و در این ارتباط دو طرفه از یکدیگر تاثیر بگیرند و روی هم تاثیر بگذارند. طی یک دهه آینده میزان اثرگذاری دولتها برای دسترسی مردم به اینترنت کاهش میابد و تاثیرات منطقه جغرافیایی در این فرآیند از بین میرود.»

در این یک دهه فناوریهای پوشیدنی بیش از امروز جای خود را باز میکنند و این طور که "آرون رابرتز"(Aron Roberts) از محققان دانشگاه برکلی پیشبینی کرده است، فناوریهای پوشیدنی سال ۲۰۲۵ بیش تواناییهایی بیش از برقراری ارتباط و مانیتورینگ بدن انسان در اختیار دارند.

البته "جاناتان گرودین"(Jonathan Grudin) مدیر تحقیقات مایکروسافت در این زمینه بدبین است. او میگوید: «با رواج هرچه بیشتر اینترنت بین مردم شاهد آن خواهیم بود که رفتار مردم در زندگی روزمره تغییر کند و فرآیندهای حضور اجتماعی آنها متحول شود. قوانین، مقررات، نحوه زندگی، نوع ارتباطات و رفتار مردم با این فرآیند تغییرات اساسی میکند.»

مرکز تحقیقاتی Pew Internet اعلام کرد که گزارش کامل و آماری خود در مورد "زندگی دیجیتالی در سال ۲۰۲۵" را به زودی روی سایت اینترنتی خود منتشر میکند.

منبع:
www.asriran.com
 

nazanin

کاربر با تجربه
"کاربر *ویژه*"
با تشکر
پیشرفت هر چه بیشتر -زمینه سازی برای ظهور آخرین حجت و حاکمیت ایشان بر کل جهان -که جهان سخت نیاز به وجود ایشان دارد و خواهد داشت :53:
 
بالا