دقايق 30 و 70 زمان توقف مسابقات جام جهاني

!!~Pouya~!!

کاربر ویژه
"بازنشسته"
[h=1]دقايق 30 و 70 زمان توقف مسابقات جام جهاني[/h]
[h=2] رئيس کميته پزشکي فدراسيون فوتبال گفت: در دستورالعمل فيفا آمده که در دقيقه 30 و 70 بايد داور به عنوان زمان نوشيدن آب، بازي را متوقف کند.[/h]
00038028.jpg

به نقل از سايت رسمي فدراسيون فوتبال، دکتر احمد هاشميان گفت: بر اساس قوانين در رقابتهاي جام جهاني 2014 داور مسابقه و مسئولان کميته پزشکي فيفا شرايط آب و هوايي محل برگزاري بازي را بررسي خواهند کرد و در صورتي که هوا مرطوب باشد به بازيکنان اين اجازه خواهد داده شد که بين هر نيمه زماني را به نوشيدن آب اختصاص دهند.

وي ادامه داد: در خصوص آشاميدن آب در بين بازي، بر اساس مطالعات در مرکز پزشکي فيفا، مشخص شده در شرايط آب و هواي گرم بازيکنان براي حفظ سلامتي و سطح عملکردشان، بايد آب از دست رفته بدن را جبران کنند بر همين اساس در دستورالعمل فيفا آمده که در نيمه اول در دقيقه 30 و در نيمه دوم در دقيقه 70 بايد داور به عنوان زمان نوشيدن آب، بازي را متوقف کند و بازيکنان ملزم هستند که از آب استفاده کنند تا در اثر گرما دچار آسيب نشوند.

هاشميان عنوان کرد: اين مطالعات در جهت ارتقاي سطح عملکرد حرفه اي ورزشکاران در مرکز تحقيقات و ارزيابي پزشکي فيفا به شکل گسترده اي در حال انجام است که به کشورهاي مختلف اين مسئله اعلام شده و کشورها بر مبناي شرايط جغرافيايي خود از اين موضوع مي توانند استفاده کنند. بر همين اساس طبق اعلام فيفا، کميته پزشکي فدراسيون فوتبال شرايط تيم هاي حاضر در جنوب کشور که در مسابقات مختلف حضور دارند را بررسي مي کند و با توجه به اينکه در شرايط زماني بالا ورزش مي کنند اين بحث را مورد مطالعه قرار داده و با جمع بندي شرايط موجود، موضوع را به کميته داوران اعلام خواهيم کرد.

وي درباره انجام تست نمونه گيري کنترل دوپينگ گفت: در مسابقات حساس در سطح جام جهاني از بازيکنان تست نمونه دوپينگ گرفته مي شود که طبق روال گذشته از دو بازيکن از هر کشوري نمونه گيري صورت مي گيرد و تيم هايي که به مرحله بالاتر صعود مي کنند حجم تست نمونه هاي کنترل دوپينگ نيز بالاتر مي رود. بر همين اساس هرمسابقه اي که تحت مديريت فيفا برگزار مي شود تمام فرايند نمونه گيري آن از آغاز تا صدور احکام توسط کميته فيفا انجام مي شود.

رئيس کميته پزشکي فدراسيون فوتبال درباره تست نمونه گيري در مسابقات ليگ برتر فوتسال که به هفته هاي پاياني خود مي رسد گفت: بر اساس حساسيتي که در پايان فصل رقابت هاي فوتسال وجود دارد، طبق الگوي پيش بيني شده حجم نمونه گيري ها بيشتر خواهد شد.

هاشميان در ادامه با اعلام اين موضوع که متاسفانه باشگاه هاي حاضر در ليگ فوتسال از برگزاري دوره هاي آموزشي مباني مبارزه با دوپينگ استقبال نکرده اند، گفت: در خصوص تيم هاي حاضر در ليگ فوتسال کشور همچنان با نقيصه برگزار نشدن دوره هاي آموزشي روبه رو هستيم. عليرغم همه ابلاغ ها و نامه هايي که از طرف کميته پزشکي و سازمان ليگ فوتسال اعلام شده، متاسفانه باشگاه ها هيچ حمايتي از برگزاري دوره هاي آموزشي نکرده و هميشه اين نگراني وجود دارد تا بازيکنان قرباني ناآگاهي از قوانين و روابط حاکم بر کنترل دوپينگ شوند. ضمن اينکه اين مسئله باعث نمي شود کميته پزشکي تست نمونه گيري دوپينگ از بازيکنان را انجام ندهد.

رئيس کميته پزشکي فدراسيون فوتبال در پايان گفت: به باشگاه هاي حاضر در ليگ اعلام مي کنم که کميته پزشکي به صورت رايگان در محل باشگاه مدرسين خود را اعزام مي کند تا به کادر فني و پزشکي و بازيکنان آموزش لازم را بدهند تا با ارتقاي سطح آگاهي و دانش سطح بازيکنان از عواقب ناگوار مثبت شدن نمونه دوپينگ جلوگيري کنيم.




ورزش3
 
بالا