سیمای زندگی آخرالزمانی

ارغوان

کاربر فعال
"بازنشسته"
2eeb1452-103f-4a29-9626-021aee7c364b.jpg


با توجه به ويژگي‏ها و نشانههاي و سخنان بزرگان دين، سيمـــاي زنـــدگي در آخِرالزمان را مي‏توان اين‏گونه ترسيم كرد:


1. دين در آخِرُالزّمان

روزبه‏روز عوامل فراواني، گوهر تابناك دين را در هاله‏اي از غبار فرو مي‏برند از ايــن رو در جوامع انساني

همـــواره ديـــن رو به كم‏رنگشدن مي‏رود و خـرافــــهها و انحرافهاي فراواني، گريبانگير آن مي‏شود، تا اين كه وقتي حضــرت مهدي (عجل الله تعالي فرجه الشريف) قيــام كـــرده، غبار از چهرة دين بر‏گرفت...
همگي گمان مي‏كنند اين دين جديدي است كــه آن حضرت آورده است. اميرمؤمنــــان علـــي (عليه السلام) اين حقيقت را اين‏گونه بيان فرمود:اي مردم! به زودي زماني بر شما خواهد رسيد كه اسلام چونـان ظرف واژگـــــون شده، آنچـه در آن است ريخته مي‏شود.



2. مردان آخِرُالزّمان

آزمايشهاي خداوند سبحان براي زنان و مردان يكسان است؛ ولي پاره‏اي از روايات، بهويژه در بارة مردان نقل شده است، آن گونه كه در برخي روايتها سخن از زنان به ميان آمده است.

امام صادق (عليه السلام) فرمود:
مردي را مي‏بيني هنگامي كه يك روز بر او گذشته و گناه بزرگي انجام نداده استـ از قبيل فحشا، كمفروشي، كلاهبرداري و يا شرب خمر ـ بسيار غمگين و اندوهگين مي‏شود.


3. زنان آخِرُالزّمان

امام علي (عليه السلام) ‏فرمود:
در آخِرُالزّمان و نزديك شدن رستاخيز كه بدترين زمان‏ها است، زناني آشكار مي‏شوند كه برهنه و لخت هستند؛ زينت‏هاي خود را هويدا مي‏سازند، به فتنه‏ها داخل مي‏شوند و به سوي شهوت‏ها ميگرايند. به لذت‏ها مي‏شتابند، حرام‏هاي الهي را حلال مي‏شمارند و در جهنم جاودانه خواهند بود.
 
بالا