پیادهروی مجدد فضانوردان برای نصب دوربینهای رصدگر زمین

*ArEzOo*

داره دوست میشه
"منجی دوازدهمی"


2



کیهاننوردان روس در یک پیادهروی فضایی به نصب دو دوربین ویدئویی بر روی ایستگاه فضایی بینالمللی پرداختند.

به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، آژانس فضایی فدرال روسیه «روس کاسموس» در قالب یک توافقنامه همکاری با شرکت کانادایی UrtheCast، انتقال و نصب دوربینهای رصدگر زمین را برعهده گرفت.

«اولگ کوتوف» و «سرگئی ریازانسکی» دو کیهاننورد روس 27 دسامبر (ششم دی) در یک پیادهوری فضایی که هشت ساعت بطول انجامید، اقدام به نصب دوربینها کردند؛ اما بدلیل بروز اشکال در دریافت سیگنال بر روی زمین، فضانوردان مجبور به بازگرداندن تجهیزات به داخل ایستگاه فضایی شدند.


دور جدید پیادهروی فضایی برای نصب دوربینهای UrtheCast روز دوشنبه 27 ژانویه (هفتم بهمن) بمدت شش ساعت انجام شد و دو فضانورد اقدام به نصب دوربینها در خارج از ایستگاه کردند.

با وجود بروز مشکل در دریافت سیگنال از یکی از دوربینهای نصب شده خارج از ایستگاه، فضانوردان پس از اتمام مأموریت بداخل ایستگاه بازگشتند؛ سخنگوی «روس کاسموس» اعلام کرد که دور سوم پیادهروی برای تنظیم دوربینها انجام نخواهد شد.

این دو دوربین شامل ابزار وضوح تصویری بالا بر روی پلتفرم چرخان برای مشاهده دقیق جزئیات و ابزار وضوح تصویری متوسط بر روی پلتفرم ثابت هستند.

شرکت کانادایی UrtheCast توافقنامه توزیع سالانه تصاویر به ارزش 21 میلیون دلار منعقد کرده و درخواستهایی به ارزش 79 میلیون دلار نیز دریافت کرده است.

 
بالا