شکلک های یاهو در صورت انسان!

ارغوان

کاربر فعال
"بازنشسته"
شکل های معروف یاهو را که یادتان هست؟ همان کاراکترهای گرد زرد رنگی که می توانستیم با کمک آنها حالات روحی و روانی مختلفی را برای طرف مقابل ارسال کنیم. این شکلک ها بیش از یک دهه با ما همراه بودند و از یاهو و چت به شبکه های اجتماعی رسیدند. اما امروز محققان متوجه نکته ای قابل توجه در این شکلک ها شده اند.

92-10-m1760.jpg

گروه غیر انتفاعی Innocence en Danger اقدام به ایجاد کمپینی کرده است که در آن از طریق طراحی شکلک (Emoji)هایی با استفاده از صورت واقعی انسانها، قصد دارد در مورد خطرات صحبت کردن با غریبهها از طریق چت به کودکان هشدار دهد. شکلکهای emojy مدتهاست بعنوان مجموعهای از تصاویر کارتونی، به منظور انتقال حالات و احساسات در پیغامهای متنی، اسکایپ و چت مورد استفاده قرار میگیرند. هدف این کمپین جلب کردن توجهات به خطر حضور افراد سوء استفادهگر است که در فضای چترومها پرسه زده و با استفاده از شکلکهای جذاب، اعتماد کودکان را جلب میکنند.
92-10-m1761.jpg

لغت emojy یک عبارت ژاپنی است که از ترکیب تصویر (e) و حرف (moji) تشکیل شده است. اگرچه emojiها از بدو تولد ارسال متن و گوشیهای موبایل وجود داشتهاند، آنچه باعث بوجود آمدن این کمپین شده است، استفادهی وحشتناکی است که گاهی از آنها میشود.
Innocence en Danger امیدوار است که کودکان و والدین با مشاهدهی این تصاویر که در عین خندهآور بودن ترسناک هستند، متوجه شوند که موقع چت کردن با یک غریبه به هیچ وجه نمیتوان فهمید که آنها چگونه هستند، حتی اگر از شکلکهای جالب استفاده کنند. هدف این کمپین ترغیب کاربران و بخصوص کودکان به رعایت این مساله است که زمانی که در حال گپ زدنهای اینترنتی هستیم احتیاط بیشتری لازم است چرا که به هیچ وجه نمیتوان متوجه شد که چه کسی در آن سوی سیستم و یا گوشی موبایل در حال پاسخ دادن به ما است.
92-10-m1762.jpg

امیدواریم این کمپین به هدف خود رسیده و آگاهی بخشی لازم را در مورد معضل جدی سوء استفادههای اینترنتی از کودکان انجام دهد.
اخبار گوناگون - نامه نیوز
 
بالا