کاربردهای عجیب نوشابه

ارغوان

کاربر فعال
"بازنشسته"
کم و بیش شنیدهایم که نوشابههاى گازدار براى سلامتی زیان آور هستند، گرچه کمتر به این هشدارها توجه میکنیم اما تاکنون به استفاده هاى گوناگون آنها یا مزایایشان هم فکر کردهاید؟جهان تاپسگلوب سایت استفادههای گوناگون و بعضاً عجیبی از «کوکاکولا» را ذکر نموده که مطالعه آن خالی از لطف نیست. به نوشته این سایت مهمترین عناوین استفادههای گوناگون کوکاکولا بشرح زیر است:

۱. در بسیاری از ایالتهای آمریکا، مامورین پلیس راه دو گالن کوکاکولا در صندوقعقب ماشینشان دارند تا در صورت تصادف رانندگی، خون را با کمک آن از جاده پاک کند.

۲. اگر تکهای از گوشت گاو را در یک ظرف محتوی کوکاکولا قراردهید، پس از دو روز ناپدید میشود!

۳. برای تمیز کردن چینیهای بهداشتی، یک قوطی کوکاکولا را داخل کاسه توالت بریزید و یک ساعت صبر کنید، سپس با آب پر فشار بشوئید. اسید سیتریک موجود در کوکاکولا لکهها را خیلی قشنگ از سطوح چینی میزداید.

۴. برای برطرفکردن لکههای زنگ از سپر آبکرم کاری شده اتومبیل، سپر را با یک تکه کاغذ (فویل) آلومینیوم مچالهشده آغشته به کوکاکولا بسائید و شاهد نتیجه مطلوب باشید.

۵. برای تمیز کردن فساد قطبهای باتری اتومبیل، یک قوطی کوکاکولا را روی قطبها بریزید تا با غلیان کردن، آن را تمیز کند.

۶. برای شل کردن پیچ و مهرههای زنگ زده، تکهای پارچه که لحظاتی قبل در کوکاکولا خیس شده است را برای چند دقیقه بر روی پیچ و مهره قرار دهید.

۷. برای پختن گوشت ران آبدار، یک قوطی کوکاکولا را داخل ماهیتابه خالی کنید، گوشت را لای کاغذ آلومینیوم بپیچید و داخل ماهیتابه بپزید. سی دقیقه قبل از اتمام پخت، کاغذ آلومینیوم را باز کنید، و آب گوشت را با کوکاکولای داخل ماهیتابه مخلوط کنید تا سس قهوهای رنگ عالیای به دست آید.

۸. برای پاک کردن چربی از لباسها، یک قوطی کوکاکولا را داخل ماشینلباسشویی پر از لباسهای چرب خالی کنید، پودر لباسشویی اضافه کنید و ماشین را روی دور عادی روشن کنید. کوکاکولا به تمیز شدن لکههای چربی کمک شایانی میکند.

۹. کوکاکولا همچنین بخار آب را از روی شیشه جلوی اتومبیل تمیز میکند. (در مناطق سرد و مرطوب، مثل Midwest در شمال ایالات متحده آمریکا، گاهی اوقات شیشه جلوی اتومبیل از بیرون بخار میکند که با برفپاککن پاک نمیشود.

۱۰. ماده موثر کوکاکولا اسید فسفریک با pH برابر ۲٫ ۸ است. اسید فسفریک، ناخن را در مدت حدود ۴ روز حل میکند. همچنین کلسیم را از استخوانها میزداید و عامل اصلی افزایش روزافزون پوکی استخوان است.

۱۱. برای حمل محلول کوکاکولا (محلول غلیظ شده)، کامیونهای حامل باید از علامتهای ویژه «مواد خطرناک» که برای حمل مواد به شدت خوردنده در نظر گرفته شده است استفاده کنند
.

۱۲. توزیعکنندگان اصلی کوکاکولا بیش از ۲۰ سال است که از کوکاکولا برای تمیز کردن موتور کامیونهای خود استفاده میکنند

 
بالا