کلیپ رو ببینید و نظر شما چیه ؟ !!!

ARKA

مدیر انجمن صندلی داغ
"بازنشسته"
سلام
از من مشکل داشت دانلود کردم باز نشد ببینم چیه که نظر بذارم ولی در مورداین سوال شما!
"اگر مردی خود را شبیه زن کند و یا بالعکس مشکل شرعی ندارد؟"
یه جایی خونده بودم این حدیث روو میذارم دوستان هم استفاده کنند
پیامبر :«چهار گروه را خدا از رحمت خويش دور کرده است و خداو رسولش و ملائکه بر آنان لعن مي فرستند ...چهارم :زناني که خود را شبيه مردان مي کنند ».
(مستدرك ‏الوسائل - باب تحريم تشبه الرجال بالنساء )
رسول خدا فرمود:از ما نیست هر زنی که خود را شبیه مردان کند یا هر مردی که خود را شبیه زنان کند .
(میزان الحکمه، ج 5 ،ص 18)

وبا توجه به این حدیث صد در صد مشکل شرعی خواهد داشت!
منظور از شباهت زن ب مرد از چه نظره؟؟

فقط ظاهر یا حرکات و اخلاق مرد هم مد نظره؟؟خانومایی ک موهاشون رو کوتاه می کنن هم ینی برخلاف این حدیث عمل کردن؟؟:|
 

مفردمذکرغائب

کاربر فعال
"بازنشسته"
منظور از شباهت زن ب مرد از چه نظره؟؟
فقط ظاهر یا حرکات و اخلاق مرد هم مد نظره؟؟خانومایی ک موهاشون رو کوتاه می کنن هم ینی برخلاف این حدیث عمل کردن؟؟:|


در این باره اختلاف نظر است که این محدوده چقدر است ولی انچه به طور کلی مصداق حرام است اختصاصات یکیدیگر است .
یعنی مردی کارهایی انجام دهد و یا لباسی بپوشد که مختص زن است .مثل اینکه مردی روسری و یا دامن بپوشد و یا مردی ارایش زنانه داشته باشد .این موراد مصداق حرمت تشبه زن و مرد وبه یکدیگر میباشد .
 

مفردمذکرغائب

کاربر فعال
"بازنشسته"
عضو شورای مرکزی قرارگاه عمار پوشیدن لباس زنانه برای مردان را حتی برای سرگرمی امر ناپسندی دانست و گفت: به سخره گرفتن ارزشها در یک جامعه راحتترین کار غیرهنرمندانه است که بر روی مخاطب تأثیر میگذارد.
حجت الاسلام علیرضا پناهیان با اشاره به بحثهایی که درباره بازی یک هنرپیشه مرد سینما در نقش یک زن پیش آمده است، گفت: حکم پوشیدن لباس زنانه برای مردان حرام است، اما فردی به ضرورت شرعی و در مقطعی بخواهد تغییر پوشش دهد، این تغییر به طور مطلق و از نظر شرعی ممنوع نیست.

وی با بیان اینکه به طور مطلق نمیتوان گفت که انجام این کار در یک داستان از نظر شرعی اشکال دارد، افزود: اگر تغییر پوشش سبب بیاحترامی به یک حکم شرعی شود و یا به گونهای باشد که این رفتار نامشروع را در فرهنگ جامعه ترویج کند و به فرهنگ جامعه لطمه بزند کار ناپسندی است.
عضو شورای مرکزی قرارگاه عمار تصریح کرد: پوشیدن لباس زنانه برای مردان و یا پوشیدن لباس مردانه برای زنان جایز نیست و حتی برای سرگرمی امر ناپسندی است، اما اگر یک ضرورت شرعی مانند نجات گروهی جز با این وسیله ممکن نباشد و در این ضرورت این کار انجام شود، نامشروع نیست.
وی با اشاره به ساخت فیلمهایی که در آن مردی در نقش زن و یا زنی در نقش مرد بازی میکند، اضافه کرد: پس از پخش یک نمایش یا فیلم سینمایی که در آن مردی با پوشش زنانه ظاهر میشود و یا بالعکس، قبح این گناه ریخته شده و سبب شکسته شدن برخی مرزهای شرعی در فرهنگ جامعه میشود؛ این کار مذموم و ناپسند و اگر به تعداد فراوان تکثیر شده و در برابر همه دیدهها قرار گیرد، نامشروع است.(1)

ــــــــــــــــــ
منبع:1)قدس آنلاين / کد خبر: 35489
 

nazanin

کاربر با تجربه
"کاربر *ویژه*"
با تشکر
با این اوصاف در رابطه با مسئله ی تعزیه خوانی و...... که افراد در لباس زنان با نقاب جهت اجرای نقش زنان و بانوان وارد میشوند حکم چیست؟؟؟
 
بالا