ماجرای دیدار نویسنده مسیحی با رهبری

~(neda)~

کاربر فعال
"بازنشسته"
[h=1][/h] وقتی ایشان را معرفی کردند، حضرت آیتالله خامنهای لبخندی زد و خطاب به ایشان گفت: من تو را از قدیم میشناسم و کتابت درباره امام علی(ع) را خواندهام و به ترجمه آن به زبان فارسی نیز کمک کردهام.
به گزارش فرهنگ نیوز، نشستی با حضور دو تن از اندیشمندان مسیحی لبنانی عصر امروز در محل انجمن قرآن پژوهی حوزه علمیه قم برگزار شد.

در این نشست استاد یوسف الکتانی (برادرزاده مرحوم سلیمان الکتانی نویسنده معروف مسیحی) و دکتر بدیع ابو جودة از اندیشمندان مسیحی لبنانی در حضور رییس و برخی اعضای انجمن قرآن پژوهی حوزه علمیه قم به ایران سخن پرداختند.


یوسف الکتانی درباره عموی خود و تالیفهایش درباره اهلبیت :S (31): گفت: ایشان از همان جوانی شیفته کلام امام علی (ع) در نهجالبلاغه شد و کلاسهای تدریس زبان عربی از کلام و روش ایشان بهره میجست تا اینکه حوالی سال 1965 میلادی از سوی دوستانش که در بیروت بودند، با یک فراخوان از سوی حوزه علمیه نجف در خصوص تالیف کتاب درباره امام علی(ع) مواجه شد. او از این فراخوان استقبال کرد و در مدت حدود یکسال و نیم، کتبی درباره آن حضرت نگاشت.


وی افزود: این کتاب مورد استقبال علمای نجف قرار گرفت و در فراخوانی که حوزه نجف داد، برنده شد. این ارتباط با حوزه نجف موجب شد تا در فراخوانهای بعدی نیز کتابهایی درباره اهلبیت علیهم اسلامی بنویسد به طوری که درباره 14 معصوم آغاز به نگارش کتاب کرد تا به امام موسی الکاظم رسید.

این اندیشمند مسیحی به علاقه مرحوم سلیمان الکتانی به امام خمینی و سفرهای ایشان به ایران اشاره کرد و بیان داشت: در یکی از سفرها با حضرت آیتالله خامنهای دیدار کرد و هنگامی که وی را به امام خامنهای معرفی کردند، ایشان لبخند زد و گفت: «من تورا از قدیم میشناسم و کتابت درباره امام علی را خواندهام و به ترجمه آن به زبان فارسی نیز کمک کردهام».


وی با اشاره به تلاشهای خود برای حفظ و احیای آثار مرحوم الکتانی بعد از وفاتش گفت: برای این مراجعات زیادی به ناشران لبنانی داشتم و نسبت به این کار موفق شدم یکی از نکات جالب در پیگیری آثار ایشان، دستخط امام موسی صدر خطاب به مرحوم الکتانی بود که از ایشان به عنوان «ادیب بزرگ» یاد و از تلاشهایش در معرفی اهلبیت(ع) به ویژه امام علی علیهالسلام تجلیل کرده بود.

در این نشست همچنین دکتر بدیع ابوجودة از اندیشمندان مسیحی لبنان به یکی از آثار خود درباره پیامبر اسلام اشاره و تصریح کرد: من در جایگاهی نیستم که درباره پیامبر اسلام سخن بگویم اما در کتابم در حّد توان به خصوصیات اخلاقی و رفتاری ایشان و بخصوص تواضع ایشان اشاره کردهام.


وی در ادامه به خصوصیات رفتاری امام علی به عنوان یار پیامبر اشاره کرد و ابراز داشت: اخیراً در مصاحبه با شبکه ماهوارهای ولایت از فضایل امام علی(ع) سخن گفتم به نظرم روش تربیتی که در نهجالبلاغه آمده هیچگاه کهنه نمیشود و این روش تا به امروز و حتی آینده هم قابل استفاده بوده و خواهد بود.


منبع: حوزه
 
بالا