رحمة للعالمین بودن پیامبر(ص) برای شیطان هم هست!!!پس گردنی تعطیل!!!!

montazer

ناظر کل
پرسنل مدیریت
"ناظر کل"
به نام او که نام و یاد او مایه آرامش است.


روایت داریم شیطان پیش پیامبر(ص) آمد و گفت: مگر خدا در مورد شما نفرموده که «وَ ما أَرْسَلْناكَ إِلاَّ رَحْمَةً لِلْعالَمينَ»(1). تو را رحمت برای عالمین فرستادم.

من هم جزو موجودات هستم جزو عالمین هستم سهم من چه می شود به من هم یک چیزی بده. در روایت داریم پیامبر (ص)فرمود: وقتی به حضرت آدم علیه السلام سجده نکردی دو فرشته بودند که به تو پس گردنی می زدند من به فرشته ها گفتم پس گردنی او را تعطیل بکنید. این هم سهم تو بود. تخفیف در عذابت گرفتم.

مگر کفار در جنگ احد دندان حضرت را شکستند، پیشانی مبارکش را زخمی نکردند. یک نفر گفت یا رسول الله نفرین کنید مگر پیامبرهای دیگر نفرین نکردند. مگر حضرت یونس و نوح نفرین نکردند. پیامبر فرمودند: «إِنَّمَا بُعِثْتُ رَحْمَةً لَا عَذَابا»(2). من مبعوث نشدم که لعن و نفرین بکنم این است و جز این نیست من رحمت هستم.

(رحمت فقط برای یک عده خاص نیست بلکه برای همه ی موجودات و همه ی عوالم و همه ی امت است. این پیامبر هم باید این چنین باشد. رحمتش باید گسترده باشد.) پیامبر فرمود: خدا من را برای رحمت فرستاده من نفرین نمی کنم بعد فرمود: خدایا این ها جاهل و نادان هستند نمی دانند هدایتشان کن. قوم مرا هدایت کن. یعنی مشرکین و کفار را، همان هایی که لب و دندان پیامبر را شکسته بودند را دعا کرد. پیامبر دوست ندارند که کسی به جهنم برود.

در دعای ابو حمزه می گوییم: «إِلَهِي إِنْ أَدْخَلْتَنِي النَّارَ فَفِي ذَلِكَ سُرُورُ عَدُوِّكَ وَ إِنْ أَدْخَلْتَنِي الْجَنَّةَ فَفِي ذَلِكَ سُرُورُ نَبِيِّكَ وَ أَنَا وَ اللَّهِ أَعْلَمُ أَنَّ سُرُورَ نَبِيِّكَ أَحَبُّ إِلَيْكَ مِنْ سُرُورِ عَدُوِّكَ»(3)
خدایا اگر مرا داخل آتش جهنم ببری دشمن تو شیطان خوشحال می شود ولی اگر مرا به بهشت ببری حبیب و دوستت خوشحال می شود خدایا بیا پیامبرت را خوشحال کن و دشمن خودت را شاد نکن.
1_002.gif


___________________________________________________ ____________________________________________
1)سوره أنبياء آیه 10
2)إرشاد القلوب إلى الصواب/ شیخ حسن دیلمی/ج 1/ الباب الثاني و الأربعون في حسن الخلق و ثوابه ..... ص : 132
3)مفاتيح الجنان/ شیخ عباس قمی/ چهارم دعاى ابو حمزه ثمالى ..... ص : 18

 
بالا