جاسوسی آمریکا از پیامک های شهروندان سراسر دنیا

Mehrdad M

دوست خوب همه
"کاربر *ویژه*"
(بسم الله الرحمن الرحیم)


اسنادی که اسنودن افشا کرده نشان می دهند آژانس امنیت ملی روزانه صدها میلیون پیامک در سراسر دنیا را رصد میکند.





شبکه خبری راشاتودی در خبری فوری اعلام کرد که جدیدترین اسناد افشا شده توسط ادوارد اسنودن، تحلیلگر سابق سازمان سیا نشان میدهد آژانس امنیت ملی آمریکا روزانه صدها میلیون پیامک در سر تا سر دنیا را ذخیره می کند.

این خبر در حالی منتشر شده که باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا قرار است تا ساعاتی دیگر درباره تغییراتی در ساختار برنامه های آژانس امنیت ملی صحبت کند که افشای جاسوسی های آن به جنجالهای گستردهای انجامید.

روزنامه نیویورک تایمز نیز روز گذشته گزارش داد، آژانس امنیت ملی آمریکا نرم افزاری را در صد هزار رایانه در سراسر جهان، غیر از آمریکا نصب کرده که به واشنگتن اجازه میدهد عملیات نظارتی بر این رایانه ها را انجام دهد.

این روزنامه با نقل اسناد آژانس امنیت ملی آمریکا، کارشناسان رایانه و مقامات آمریکایی در گزارش خود درباره استفاده از فناوری مخفیانهای نوشت که از امواج رادیویی برای دسترسی به رایانه هایی استفاده میکند که سایر کشورها میکوشند آنها را از جاسوسی و حملات سایبری مصون نگه دارند. این شبکه نرم افزاری میتواند مسیری دیجیتال برای انجام عملیات سایبری نیز ایجاد کند.

همچنین آژانس امنیت ملی آمریکا سالهاست از این فناوری استفاده میکند. این فناوری متکی به امواج رادیویی است که از بُردهای کوچک و کارتهای یو اس بی نصب شده در این رایانه ها منتقل میشود. البته آژانس امنیت ملی آمریکا این اقدام را «دفاع فعال» نامیده است و از این فناوری برای نظارت بر یگانهای ارتش چین، ارتش روسیه، کارتلهای مواد مخدر و نهادهای تجاری در اتحادیه اروپا و شرکای آمریکا نظیر عربستان، هند و پاکستان در مبارزه با تروریسم استفاده میکند.

حتی اگر این رایانه ها به اینترنت متصل نباشند این نرم افزار میتواند وارد رایانه شود و اطلاعات را تغییر دهد.

همچنین اطلاعات به ایستگاه تقویت امواج ارسال میشود که آژانس های جاسوسی میتوانند چندین مایل دورتر از مورد هدف بر پا کنند. در بیشتر این موارد، سخت افزار رادیویی باید توسط یک جاسوس، سازنده یا کاربر بی اطلاع در رایانه نصب شود.





  • فارس
 

razavi

دوست خوب همه
"کاربر *ویژه*"
انصافا پیامکهای بعضی ایرانی ها رو اگه دنبال کنه و جاسوسی کنه
از خودش بیزار میشه
 

ندا66

کاربر با تجربه
"کاربر *ویژه*"
مَثَلُ الَّذِينَ اتَّخَذُوا مِن دُونِ اللَّهِ أَوْلِيَاء كَمَثَلِ الْعَنكَبُوتِ

اتَّخَذَتْ بَيْتًا وَإِنَّ أَوْهَنَ الْبُيُوتِ لَبَيْتُ الْعَنكَبُوتِ لَوْ كَانُوا يَعْلَمُون


مثل آنان که سوای خدا را دوستان می گيرند ،

مثل عنکبوت است که خانه ای بساخت

و کاش می دانستند ،

هر آينه سست ترين خانه ها خانه عنکبوت است

سوره عنکبوت ایه 41

امریکا هم همه دارایی هاش مثل خانه عنکبوته

چون حق نیست وبرباطل هست

ممنون بخاطرمطالب مفیدتون

 
بالا