سگی که 5 سال منتظر صاحبش ماند

*ArEzOo*

داره دوست میشه
"منجی دوازدهمی"
حدود ۵ سال است که سگی در کشور بولیوی در گوشهای از خیابان منتظر صاحب خود میشود. نام این سگ بر گرفته از یک سگ ژاپنی است که انتظار کشیدن برای صاحبش او را به نماد وفاداری تبدیل کرد.

به گزارش دویچهوله؛ صاحب سگ بولیویایی که "هاچی" نامیده میشود، دانشجویی بود که همواره با موتور رفت و آمد میکرد. پس از آنکه او در حادثهای در خیابان جان سپرد، این سگ وفادار هر روز به آن محل میآید و منتظر صاحبش میشود.

بر اساس گزارش روزنامه محلی این شهر "La Opinion" مردم ساکن این خیابان تحت تاثیر وفاداری این سگ قرار گرفتهاند و از او مراقبت میکنند و به او غذا میدهند. مردم خیابان "Papa Paulo" میگویند که این خیابان دیگر به خانه "هاچی" تبدیل شده است. به گفتهی یکی از خانمهایی که در آن خیابان روزنامه میفروشد، این سگ هر روز به محل وقوع حادثه میآید و در آنجا برای صاحبش زوزه میکشد.


241052_757.jpg


241053_449.jpg



"هاچی" برگرفته از "هاچیکو"

نام این سگ بولیویایی از یک سگ ژاپنی به نام "هاچیکو" برگرفته شده است.

"هاچیکو" سگ نر سفید رنگی بود که در سال ۱۹۲۳ در استان آکیتا در کشور ژاپن به دنیا آمد. صاحب این سگ یک پروفسور بود که در دانشگاه توکیو کار میکرد و برای رفتن به دانشگاه هر روز به ایستگاه قطار شیبوئی میرفت.

"هاچیکو" هم هر روز پس از اتمام کار صاحبش به این ایستگاه به دنبال او میرفت."هاچیکو" پس از مردن صاحبش به مدت ۹ سال به ایستگاه قطار میرفت؛ جایی که هر روز صاحبش از سر کار به خانه بر میگشت و در آنجا منتظر پروفسور میشد. تمامی افرادی که در آن خیابان بودند و کار میکردند برای هاچیکو غذا میآوردند و از او مراقبت میکردند. روزی نبود که هاچیکو از این کار دریغ کند، تا زمانی که خود او نیز از دنیا رفت.


241054_667.jpg



پس از آن، هاچیکو به نماد وفاداری در کشور ژاپن تبدیل شد. سپس در ایستگاه قطار شیبوئی به عنوان یادبود از او مجسمهای برنزی ساخته شد.

 
بالا