مواد آرایشی تاثیری در افزایش چین و چروک پوست ندارند

~(neda)~

کاربر فعال
"بازنشسته"
دکتر علی ابراهیمی در گفت وگو با ایسنا منطقه کرمانشاه، با بیان اینکه استفاده از موارد آرایشی غیراستاندارد میتواند عوارض بسیاری را بر روی پوست افراد به وجود آورد، قرمزی پوست، جوش و لک و نیز ایجاد حساسیت دور چشم را بخشی از این عوارض بیان کرد.

ابراهیمی تصریح کرد: موارد آرایشی استاندارد عوارض زیادی نداشته، اما در صورتی که افراد از مواد آرایشی استفاده کنند که با پوست آنها همخوانی نداشته باشد امکان ایجاد عوارض بر روی پوست آنها وجود دارد.


این متخصص پوست و مو خاطرنشان کرد: چنانچه مواد آرایشی مانند کرم پودر و پنکک که با پوست فرد همخوانی نداشته باشد مورد استفاده قرار گیرد، امکان قرمزی و جوش زدن پوست وجود دارد.

وی تصریح کرد: این مورد علاوه بر لوازم آرایشی در خصوص رنگ موها نیز صدق می کند، به طوری که استفاده از رنگ مویی که با پوست سر فرد همخوانی نداشته و فرد به آن حساسیت داشته باشد، میتواند موجب قرمزی، پوسته پوسته شدن و خارش در ناحیه سر شود.

این متخصص پوست و مو معتقد است: استفاده از مواد آرایشی تاثیری در افزایش چین و چروک و پیری زودرس پوست نداشته و تنها باید برای جلوگیری از برخی عوارض متناسب با پوست انتخاب شوند.

ایسنا
 
بالا