**********خرافات درزندگی امروزی.....مصاحبه......***********

kyana

کاربر ویژه
"بازنشسته"


وقتی خرافات تبدیل به شرک می شوند



«خبرگزاری دانشجو»- این خرافه ها چه مشکلاتی را در زندگی فردی، اجتماعی و اعتقادی ایجاد می کند؟




حاجی آقازاده: از نظر اقتصادی مثل شرکت های گلد کوئیستی بحران ایجاد میکند که اساس کار این شرکت ها بر مبنای این خرافه بود که من حقوق بگیر ساکن جنوب شهر می توانم ظرف دو سال در زعفرانیه خانه بخرم که این مساله که از نظر عقلانی ممکن نیست. خرافه اعتقادی هم مانند مهره مار است که الان مد شده و متأسفانه آمار آن هم بالاست و معتقدند مهره مار باعث میشود از بلاها در امان باشم. وقتی می پرسیم آیا به این مهره مار به واسطه این که یکی از وسایل الهی است اعتقاد داری؟ می گوید نه به خود مهره مار اعتقاد دارم. آیا واقعا این شرک نیست؟ من خدا و فاعلیت او را کنار گذاشته ام و تمام اعتقاداتم را به یک مهره گره زده ام که این شرک است.




از نظر تنشهای اجتماعی هم مواردی مثل چشم زخم وجود دارد که با شکستن یک تخم مرغ یک نو عروس را تا آخر در فامیل بایکوت می کنند چون اسم او را آوردند و تخم مرغ شکسته است! از سوی دیگر، در میان رمال هایی که به نام دین ورود پیدا می کنند یا در جن گیری ها مسایل غیر اخلاقی زیادی اتفاق افتاده و حریم های زیادی شکسته شده است.



 

kyana

کاربر ویژه
"بازنشسته"




حاجی آقازاده:
اما در حیطه چه باید کردها حساسیت نسبت به خرافات در جامعه و در هیچ یک از نهاد های موظف مثل حوزه علمیه، سازمان تبلیغات اسلامی، ارشاد و ... وجود ندارد و این باعث لطمه های اقتصادی و اعتقادی میشود. امیدواریم در دوران غیبت این روحیه جهادی را داشته باشیم تا اگر موجب رشد دین نشدیم آن را منحرف هم نکنیم.






95698963465385499659.gif

 
بالا