چرا مردم کوفه با وجود شناخت امام حسین(ع) ایشان را به شهادت رساندند؟

ایرانی اسلامی

کاربر حرفه ای
"کاربر *ویژه*"
چرا مردم کوفه با وجود شناخت امام حسین(ع) ایشان را به شهادت رساندند؟این سوالی است که خیلی وقت ها ذهن خیلی ها را درگیر خودش می کند . اما طبق اطلاعاتی بنا به 8 دلیل اهل کوفه و شام امام حسین(ع) و یارانشان را به شهادت رساندند. 1-علت اول:دشمنی دیرینه بنی امیه با بنی هاشم:در شبه جزیره عربستان جنگی اتفاق نیفتاده بود مگر اینکه سردمداران ان از قبایل بنی امیه بودند.ادامه دارد...اما دلایل دیگری نیز وجود داشت که ضمن بیان هر کدام نتایج اخلاقی ان را نیز خواهیم گرفت
 

ایرانی اسلامی

کاربر حرفه ای
"کاربر *ویژه*"
چرا مردم کوفه با وجود شناخت امام حسین(ع) ایشان را به شهادت رساندند؟این سوالی است که خیلی وقت ها ذهن خیلی ها را درگیر خودش می کند . اما طبق اطلاعاتی بنا به 8 دلیل اهل کوفه و شام امام حسین(ع) و یارانشان را به شهادت رساندند. 1-علت اول:دشمنی دیرینه بنی امیه با بنی هاشم:در شبه جزیره عربستان جنگی اتفاق نیفتاده بود مگر اینکه سردمداران ان از قبایل بنی امیه بودند.ادامه دارد...اما دلایل دیگری نیز وجود داشت که ضمن بیان هر کدام نتایج اخلاقی ان را نیز خواهیم گرفت
خوب بهتر است با یک توضیح تاریخی این قضیه رو پیگیری کنیم یا به عبارت بهتر ریشه های تاریخی دشمنی دیرینه بنی امیه با بنی هاشم:خوب با اصل و نسب شروع می کنیم:پدر پیغمبر(ص):عبدالله:عبدالمطلب:هاشم:عبد مناف.خوب اجداد پیامبر(ص) با 51 فاصله می رسد به خود پیامبر(ص).خوب حالا بنی امیه رو نگاه کنید نسلشون رو:یزید لعنت الله علیه:معاویه لعنه الله علیه:ابوسفیان:حرب:امیه:عبد شمس:عبد مناف. خوب همونطور که می بینید دو طایفه بنی امیه و بنی هاشم با چند تا فاصله اجدادشون یکی میشه یعنی میرسه به عبد مناف...ادامه دارد
 

ایرانی اسلامی

کاربر حرفه ای
"کاربر *ویژه*"
خوب بهتر است با یک توضیح تاریخی این قضیه رو پیگیری کنیم یا به عبارت بهتر ریشه های تاریخی دشمنی دیرینه بنی امیه با بنی هاشم:خوب با اصل و نسب شروع می کنیم:پدر پیغمبر(ص):عبدالله:عبدالمطلب:هاشم:عبد مناف.خوب اجداد پیامبر(ص) با 51 فاصله می رسد به خود پیامبر(ص).خوب حالا بنی امیه رو نگاه کنید نسلشون رو:یزید لعنت الله علیه:معاویه لعنه الله علیه:ابوسفیان:حرب:امیه:عبد شمس:عبد مناف. خوب همونطور که می بینید دو طایفه بنی امیه و بنی هاشم با چند تا فاصله اجدادشون یکی میشه یعنی میرسه به عبد مناف...ادامه دارد
هاشم و عبد شمس با هم برادر هستند.در طایفه بنی امیه خود شخص عبد شمس ادم بدی نبود اما پسرش امیه از ملعون های روزگار خود بود.گویند وقتیکه هاشم و عبد شمس متولد شدند انگشت شصت هاشم بر پیشانی عبد شمس بوده است. و وقتی ان را جدا کرده اند خیلی خون امده است و این خود نشانه ای بوده.مردمی که شاهد این ماجرا بوده اند نیز گفته اند که خدا عاقبت این قضیه را به خیر کند((با همچین مضمونی)).
 

ایرانی اسلامی

کاربر حرفه ای
"کاربر *ویژه*"
هاشم و عبد شمس با هم برادر هستند.در طایفه بنی امیه خود شخص عبد شمس ادم بدی نبود اما پسرش امیه از ملعون های روزگار خود بود.گویند وقتیکه هاشم و عبد شمس متولد شدند انگشت شصت هاشم بر پیشانی عبد شمس بوده است. و وقتی ان را جدا کرده اند خیلی خون امده است و این خود نشانه ای بوده.مردمی که شاهد این ماجرا بوده اند نیز گفته اند که خدا عاقبت این قضیه را به خیر کند((با همچین مضمونی)).
خوب تا اینجا نتیجه گرفتیم پس جد یزید ملعون و امام حسین(ع) یکی بوده است یعنی عبد مناف.پس نتیجه می گیریم که این دو خاندان با هم فامیل بوده اند.اما از این جا به بعد به ادامه مطلب توجه کنید:عبد الدار و عبد مناف پسران قصیر یکی از جدهای پیامبر(ص) هستند.در زمان جاهلیت سه منصب وجود داشت که مربوط به خاندان اصیل و بزرگ بود.این سه منصب عبارتند از:1-سقایت(اب رسانی),2-پرده داری خانه خدا,3-کلید داری.اینها از منصب های قصیر است(جد پیامبر(ص)).اما بعد از قصیر به عبدالدار می رسد و بعد از عبد الدار به عبد مناف می رسد. تا اینجا هیچ مشکلی پیش نمی اید و این منصب ها به روال عادی خودش طی می شود و واگذار می شود به دیگری
 

ایرانی اسلامی

کاربر حرفه ای
"کاربر *ویژه*"
خوب تا اینجا نتیجه گرفتیم پس جد یزید ملعون و امام حسین(ع) یکی بوده است یعنی عبد مناف.پس نتیجه می گیریم که این دو خاندان با هم فامیل بوده اند.اما از این جا به بعد به ادامه مطلب توجه کنید:عبد الدار و عبد مناف پسران قصیر یکی از جدهای پیامبر(ص) هستند.در زمان جاهلیت سه منصب وجود داشت که مربوط به خاندان اصیل و بزرگ بود.این سه منصب عبارتند از:1-سقایت(اب رسانی),2-پرده داری خانه خدا,3-کلید داری.اینها از منصب های قصیر است(جد پیامبر(ص)).اما بعد از قصیر به عبدالدار می رسد و بعد از عبد الدار به عبد مناف می رسد. تا اینجا هیچ مشکلی پیش نمی اید و این منصب ها به روال عادی خودش طی می شود و واگذار می شود به دیگری
اما بعد از عبد مناف به عبد شمس می رسد و بعدها به هاشم می رسد.اما اینجا که این مناصب به هاشم می رسد,امیه برادرزاده هاشم بر او حسادت می کند و از اینجا خصومت را ایجاد می کند. در همین رابطه امیه نزد عمویش امد و گفت:چرا تو این مناصب را داشته باشی و من نداشته باشم و از اینجا ریشه حسادت را به وجود اورد.سپس امیه به هاشم گفت:باید برویم پیش کاهن تا او مشخص کند. اگر از هر کدام تعریف و تمجید کرد او بزرگ می شود. هاشم ابتدا قبول نکرد اما با اصرار زیاد امیه بالاخره پذیرفت.
 

ایرانی اسلامی

کاربر حرفه ای
"کاربر *ویژه*"
اما بعد از عبد مناف به عبد شمس می رسد و بعدها به هاشم می رسد.اما اینجا که این مناصب به هاشم می رسد,امیه برادرزاده هاشم بر او حسادت می کند و از اینجا خصومت را ایجاد می کند. در همین رابطه امیه نزد عمویش امد و گفت:چرا تو این مناصب را داشته باشی و من نداشته باشم و از اینجا ریشه حسادت را به وجود اورد.سپس امیه به هاشم گفت:باید برویم پیش کاهن تا او مشخص کند. اگر از هر کدام تعریف و تمجید کرد او بزرگ می شود. هاشم ابتدا قبول نکرد اما با اصرار زیاد امیه بالاخره پذیرفت.
همچنین امیه شرط کرد که هر کس شکست خورد باید صد شتر بدهد و 10 سال به شام تبعید شود.(علت وجود مقر حکومتی بنی امیه در شام به همین علت است.)هاشم نیز پذیرفت.وقتیکه وارد خیمه کاهن شدند,او بلافاصله مجذوب عظمت هاشم شد و از او تعریف و تمجید کرد.امیه وقتیکه شکست خورد اتش حسادتش بیش از پیش شعله ور شد.
 

ایرانی اسلامی

کاربر حرفه ای
"کاربر *ویژه*"
همچنین امیه شرط کرد که هر کس شکست خورد باید صد شتر بدهد و 10 سال به شام تبعید شود.(علت وجود مقر حکومتی بنی امیه در شام به همین علت است.)هاشم نیز پذیرفت.وقتیکه وارد خیمه کاهن شدند,او بلافاصله مجذوب عظمت هاشم شد و از او تعریف و تمجید کرد.امیه وقتیکه شکست خورد اتش حسادتش بیش از پیش شعله ور شد.

خوب نکته اخلاقی این بخش این بود که حسادت ادم رو بدبخت می کنه.اما حالا می ریم سراغ بخش دوم از عامل اول که عبارت است از ویژگی های منحصر به فرد بنی هاشم. این ویژگیها سه نوع است:1-اولین امتیاز اراستگی قبیله بنی هاشم به علم و فضیلت است.خداوند متعال علم را در خاندان بنی هاشم قرار داد.(امام علی(ع) در نهج البلاغه خطبه144)2-تقوا و اصالت, نامه 17(خانوادگی)3-شایستگی های مومن حکمت116(نهج البلاغه)
 

ایرانی اسلامی

کاربر حرفه ای
"کاربر *ویژه*"
خوب نکته اخلاقی این بخش این بود که حسادت ادم رو بدبخت می کنه.اما حالا می ریم سراغ بخش دوم از عامل اول که عبارت است از ویژگی های منحصر به فرد بنی هاشم. این ویژگیها سه نوع است:1-اولین امتیاز اراستگی قبیله بنی هاشم به علم و فضیلت است.خداوند متعال علم را در خاندان بنی هاشم قرار داد.(امام علی(ع) در نهج البلاغه خطبه144)2-تقوا و اصالت, نامه 17(خانوادگی)3-شایستگی های مومن حکمت116(نهج البلاغه)

اما عامل دوم که باعث شهادت امام حسین(ع) شد انتقامی بود که دشمنان می خواستند از جنگ های زمان رسول خدا(ص) بگیرند.انها هنگامیکه در برابر امام حسین(ع) ایستادند گفتند:یوم بیوم بدر:یعنی امروز به روز بدر.خوب نکته اخلاقی این بخش این است که کینه موجب بدبختی انسان می شود.
 

ایرانی اسلامی

کاربر حرفه ای
"کاربر *ویژه*"
اما عامل دوم که باعث شهادت امام حسین(ع) شد انتقامی بود که دشمنان می خواستند از جنگ های زمان رسول خدا(ص) بگیرند.انها هنگامیکه در برابر امام حسین(ع) ایستادند گفتند:یوم بیوم بدر:یعنی امروز به روز بدر.

اما یکی از مهمترین عامل ها توطئه ثقیفه است.سال 8 هجری مکه توسط سپاه اسلام فتح شد و عده ای که اسیر بودند,توسط پیامبر(ص) ازاد شدند حتی پیامبر(ص) وحشی قاتل عموی خود حمزه سیدالشهدا را بخشید.مشرکین نیز ترسیدند.عده ای دیگر نیز امدند و از پیامبر(ص) طلب عفو کردند.پیامبر(ص) فرمودند امروز هیچ سرزنشی بر شما نیست.ادامه دارد...
 

ایرانی اسلامی

کاربر حرفه ای
"کاربر *ویژه*"
اما یکی از مهمترین عامل ها توطئه ثقیفه است.سال 8 هجری مکه توسط سپاه اسلام فتح شد و عده ای که اسیر بودند,توسط پیامبر(ص) ازاد شدند حتی پیامبر(ص) وحشی قاتل عموی خود حمزه سیدالشهدا را بخشید.مشرکین نیز ترسیدند.عده ای دیگر نیز امدند و از پیامبر(ص) طلب عفو کردند.پیامبر(ص) فرمودند امروز هیچ سرزنشی بر شما نیست.ادامه دارد...

کسانی را که ازاد شده بودند اصطلاحا طلقا می گفتند اما اینها منتظر فرصتی بودند که ثقیفه همان فرصت بود.در حالیکه هنوز اب کفن پیامبر(ص) خشک نشده بود زیر یک سقفی جمع شدند(گروهی از انصار)برای تعیین خلیفه.انها ابتدا سعد ابن عباده انصاری را می خواستند به عنوان خلیفه انتخاب کنند.در همین هنگام ابوبکر وارد شد و گفت خلیفه باید از قبیله قریش باشد.پس تا زمانیکه من باشم خلافت از ان من است.و در این جا بود که خلافت به سلطنت تبدیل شد.
 
بالا