امام حسین کشتی نجات .........

مفردمذکرغائب

کاربر فعال
"بازنشسته"
در حديثی نورانی كه به امام علی بن موسی الرضا عليه آلاف التحية والثنا منسوب است، چنين آمده است كه همه ما اهل بيت كشتيهاي نجاتيم ولكن كشتي حسين عليه السلام سريعترين كشتی نجات است.(1)

باری،سرعت ازويژگيهاي منحصربه فرد وجود سالار شهيدان، حضرت اباعبدالله الحسين عليه السلام است. آن حضرت هم در خلقت و تكوين سرعت دارد و هم در تشريع، و هم در رسانيدن انسان به خدا و اوليای خاص خدا، از جمله امام زمان ارواحنافداه. شاهد سرعت آن حضرت در تكوين، به دنيا آمدن ايشان در 6 ماهگي است. گواه سرعت آن حضرت در تشريع، تبديل حج تمتع به عمره مفرده و به پايان رسانيدن اعمال و مناسك حج در روز 8 ذی الحجه (روز ترويه) و شتافتن به سوی ديار نينواست؛ شاهد سرعت آن حضرت در رسانيدن انسان به خداوند، رسانيدن حرّبن يزيد رياحي از حضيض ذلت و شقاوت به اوج عزت و شهادت در روز عاشوراست؛ و گواه سرعت آن حضرت در رسانيدن به امام زمان ارواحنافداه، رسانيدن سيد عبدالكريم كفاش است به مقامي كه امام زمان هفته اي يك نوبت به ديدار آن جناب مي آمد، و رسانيدن سيدعلي آقا قاضي به مقامي كه هر روز در اولين نگاه پس از بيداري، مولانا امام عصرارواحنافداه را ديدار ميكرد.

علامه طباطبايي رحمه الله نقل كرده اند كه استاد عرفانشان، حضرت آيت الله سيدعلي آقا قاضي طباطبايي رضوان الله تعالي عليه، ميفرمودند: اگر به جايي رسيده ام، در ساية قرآن و توسل به سيدالشهداء عليه السلام رسيده ام.(2)

جناب شيخ عبدالكريم حامد نقل ميكند كه از جناب سيدعبدالكريم كفاش كه هر هفته به ملاقات مولا توفيق مييافت، سؤال شد چه كرده اي كه به چنين توفيقي دست يافته اي؟ او در جواب گفت:
شبي جدم پيامبر ختمي مرتبت صلي الله عليه و اله را در عالم رؤيا ديدم. از ايشان تقاضاي ملاقات با امام عصرعليه السلام را نمودم. آن حضرت فرمودند: در طول شبانه روز دو مرتبه براي فرزندم سيدالشهداء عليه السلام گريه كن. از خواب بيدار شدم و اين برنامه را به مدت يك سال اجرا نمودم تا به تشرف خدمت آن حضرت نايل آمدم.(3)

ـــــــــــــــ

1: كُلُّنا سْفُنْ النَّجاةِ وُالْحْسُيًنْ اَسًرُعْ مِنّا.
2: به نقل از حضرت آيتالله مصباح يزدي حفظهالله.
3: موسوي مطلق، سيد عباس، توجهات امام زمان(عج) به امام حسين(ع) و شيفتگانش، ص 44.
 

مفردمذکرغائب

کاربر فعال
"بازنشسته"
حاج اسماعيل خان دولابي اعلي الله مقامه الشريف (متوفاي 1381 ه.ش) پس از بيان طريقة سير سْلوك خويش ميفرمايد:

به هر تقدير همة عناياتي كه به من شد، از بركات امام حسين عليهالسلام بود. از راه ساير ائمه نيز ميتوان به مقصد رسيد، ولي راه امام حسين عليهالسلام خيلي سريع انسان را به نتيجه ميرساند؛ چون كشتي امام حسين عليهالسلام در آسمانهاي غيب خيلي سريع راه ميرود. هر كس در مسير معنوي خود حركتش را از آن حضرت آغاز كند، خيلي زود به مقصد ميرسد.(4)

نميدانم در گريه بر حضرت اباعبد الله عليه السلام چه نورانيت و جامعيتي نهفته است كه گريهكننده را به طور كامل و جامع با اهلبيت عليهم السلام پيوند ميزند تاجايي كه موجب صله و احسان اهلبيت عليهم السلام و ماية رضايت و خشنودي ايشان ميگردد و بالاتر از همه موجب اداي حق عظيم ايشان ميگردد. از جمله حقوق بيشمار آن حضرت ميتوان اين حقوق الهي را نام برد: حق وجود و هستي، حق بقا در دنيا، حق قرابت و خويشاوندي پيامبر، حق منعم بر متنعم (حق واسطة نعمت و مجراي فيض بودن)، حق پدر بر فرزند، حق مولا بر بنده، حق عالم بر متعلم و حق امام بر رعيت و حق مربي بر متربي.(5)

ـــــــــــــــ
4: طيّب، مهدي، مصباح الهدي ، ص 13.

5: ر.ك: موسوي اصفهاني، سيد محمدتقي، مكيال المكارم، ترجمه حائري قزويني، ج 1، ص 89 – 103.
منبع مطالب: کتاب سودای روی دوست؛ ص 95

 

*مریم*

کاربر ویژه
"بازنشسته"
حاج اسماعيل خان دولابي اعلي الله مقامه الشريف (متوفاي 1381 ه.ش) پس از بيان طريقة سير سْلوك خويش ميفرمايد:

به هر تقدير همة عناياتي كه به من شد، از بركات امام حسين عليهالسلام بود. از راه ساير ائمه نيز ميتوان به مقصد رسيد، ولي راه امام حسين عليهالسلام خيلي سريع انسان را به نتيجه ميرساند؛ چون كشتي امام حسين عليهالسلام در آسمانهاي غيب خيلي سريع راه ميرود. هر كس در مسير معنوي خود حركتش را از آن حضرت آغاز كند، خيلي زود به مقصد ميرسد.(4)

نميدانم در گريه بر حضرت اباعبد الله عليه السلام چه نورانيت و جامعيتي نهفته است كه گريهكننده را به طور كامل و جامع با اهلبيت عليهم السلام پيوند ميزند تاجايي كه موجب صله و احسان اهلبيت عليهم السلام و ماية رضايت و خشنودي ايشان ميگردد و بالاتر از همه موجب اداي حق عظيم ايشان ميگردد. از جمله حقوق بيشمار آن حضرت ميتوان اين حقوق الهي را نام برد: حق وجود و هستي، حق بقا در دنيا، حق قرابت و خويشاوندي پيامبر، حق منعم بر متنعم (حق واسطة نعمت و مجراي فيض بودن)، حق پدر بر فرزند، حق مولا بر بنده، حق عالم بر متعلم و حق امام بر رعيت و حق مربي بر متربي.(5)

ـــــــــــــــ
4: طيّب، مهدي، مصباح الهدي ، ص 13.

5: ر.ك: موسوي اصفهاني، سيد محمدتقي، مكيال المكارم، ترجمه حائري قزويني، ج 1، ص 89 – 103.
منبع مطالب: کتاب سودای روی دوست؛ ص 95
متشکرم:53:
 
بالا