**سومین روستای شگفت انگیز دنیا **

مسافر

کاربر ویژه
"بازنشسته"
استان آذربایجان شرقی - سومین روستای شگفتانگیز دنیا
طبق تصور بیشتر ایرانیها روستای کندوان، یکی از 3 روستای سنگی - صخرهای دنیا، در حوالی تونل کندوان قرار دارد اما در حقیقت اینطور نیست و این روستای شگفتانگیز و منحصربه فرد در استان آذربایجان شرقی، تبریز قرار دارد...
osta01f23.jpg
پروفسور دیوید رول، باستان شناس مشهور انگلیسی معتقد است این روستا محل هبوط حضرت آدم است و احتمالا بهشت عدن در آن جا واقع شده است. در حالیکه اطمینانی در صحت گفتههای این باستان شناس انگلیسی وجود ندارد.
 

مسافر

کاربر ویژه
"بازنشسته"
روستایی که مردمان آن سالهاست در دل کوهها و صخرههای سنگی زندگی میکنند.
این سال ها یعنی 700 سال قبل همزمان با یورش مغول ها؛ یعنی 700 سال است مردم روستای کندوان در دل خانههایی فرو رفته در صخرههای ماسهی فشرده زندگی میکنند.
نوعی از معماری روستایی که در تمام دنیا کمنظیر است و انقدر حیرت آور است که سالانه تعداد زیادی از گردشگران را به سوی خود میخواند، آنقدر که دیگر اهالی روستا از دید و بازدیدهای گردشگران کلافه شدهاند و از حضور آنها در روستا گلایه میکنند!
خانههای مخروطی و دوکی شکل 2 تا 3 طبقه مهمترین ویژگی این روستا و دلیل جذب گردشگران هستند. این روستا به عقیده کارشناسان با نوع معماری خاص خود نشان دهنده شکل ویژهای از معماری و الگوی سکونت انسانها، نمونه منحصر به فردی از نحوة استقرار و زندگی جماعتهای اولیه انسانی در دورههای بسیار دور تاریخی است.

rosta02f23.jpg
 

مسافر

کاربر ویژه
"بازنشسته"
تاریخ نگاران میگویند اهالی این روستا در قرن هفتم هجری برای در امان ماندن از حمله مغولها به دشت مقابل روستای کندوان فعلی مهاجرت کرده و بعد از گذشت مدت زمانی به تدریج حفاری را شروع کرده و خانههای سنگی خود را ساخته و در آن پناه گرفتهاند.
غارهای دستکن و خانههای کله قندی این روستا که توسط اهالی حفاری شدهاند شگفت انگیرترین آثار تاریخی بشری را در تمام دنیا رقم زدهاند.
در دل تپههای این روستا صدها آغل، انبار و اتاقک حفاری شده است و البته در کنار خانههای شگفت انگیز خود چشمه آب معدنی دارد که اهالی میگویند برای درمان بیماریهای کلیوی مفید است.
 

مسافر

کاربر ویژه
"بازنشسته"
rosta03f23.jpg
این روستا جزو 3 روستای شگفت انگیز دنیا و یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان سهند بخش مرکزی شهرستان اسکو واقع شدهاست. اگربه این روستای بی نظیر سفر کردید بدانید عسل سوغات مسافران کندوان است.
هتل صخرهای کندوان هم پیشنهادی برای اقامت در این روستای زیبا است. این روستا آنقدر جاذبههای طبیعی و زمین شناسی و مردمی دارد که حتی اگر یک هفته هم در آن اتراق کنید باز وقت رفتن دوست ندارید روستا را ترک کنید.
راه دسترسی: برای سفر به کندوان، از تبریز باید به سمت اسکو در دامنه سهند حرکت کرد، اسکو در جنوب شرقی تبریز واقع شده است.
 
بالا