ترویج سبک زندگی در زیرزمینهای مدرن/ مانکنهایی که مادر میشوند

ناجی دلها

معاون مدیریت
پرسنل مدیریت
"معاونت مدیران"
1_mosbataye-bahejab.blogfa.com2.gif



یکی از مهمترین و راهبردی ترین فرمایشات رهبر معظم انقلاب در سالهای اخیر، طرح بحث جدید و تأملبرانگیز شاخصه های «سبک زندگی اسلامی» و «سبک زندگی غربی» است که ایشان نسبت به آن تأکید فراوان داشتند و در همین راستا، یکی از مهمترین مطالبات خود را بحث زنان و خانواده عنوان کردند.



اگر در موتورهای جست وجو، سبک زندگی اسلامی را جست وجو کنیم، صدها سایت و هزاران مطلب، سخنرانی و .. یافت میشود که در هر کدام از آنها به نوعی به دغدغه های مطرح شده مقام معظم رهبری در خصوص سبک زندگی پاسخ داده و لبیک گفته اند، اما همچنان این مطالبه مهم رهبر فرزانه کشور در سطح گسترده و عمومی محقق نشده است. شرط نخست در عملی شدن این رهنمودها، فرهنگ سازی صحیح در جامعه است که متاسفانه تا رسیدن به این نقطه فاصله بسیار است.
 

ناجی دلها

معاون مدیریت
پرسنل مدیریت
"معاونت مدیران"
1_www.mosbataye-bahejab.blogfa.com4.gif


بلای خانمان سوز تجملات و چشم و هم چشمی




در سبک زندگی اسلامی، تجملات و اهمیت دادن به آن -که در اقشار مختلف جامعه اعم از مذهبی و غیرمذهبی رسوخ کرده است- جایی ندارد و متاسفانه همین مسئله بلای خانمان سوز خانواده های ایرانی شده است.

وام می گیرند تا مبلمان خانه شان را عوض کنند و شبانه روز جان میکنند که خانه شان را چند منطقه شهری بالاتر ببرند و از قید «پایین شهری» بودن خلاص شوند!



دغدغه خانمها و دختر خانمها نیز متأسفانه داشته های دیگران شده است و اینکه چرا آنها دارند و او ندارد؛ از وسایل خانه، محل زندگی و ماشین که بگذریم، بلای مدگرایی، اندام مناسب، زیبایی چهره و ... به جان دختران ما افتاده است. دخترانی که قرار است مادران آینده این سرزمین باشند. ظواهری که زنان و دختران -به اذعان خودشان- از آن به عنوان حربه ای برای پایبند کردن مردان به زندگی یا یافتن زوج آینده خود یاد میکنند!


البته در اینجا به طور کامل نمیتوان به این قضیه پرداخت که چه عواملی باعث رسوخ این نوع نگاه مردان به زنان ایرانی شد. فقط میتوان گفت وجود شبکه های ماهواره ای فارسیزبان و سریالهای بی محتوا و قبح شکن کشورهایی مانند ترکیه و کلمبیا از یک سو و ظهور انواع خواننده های زن در سبکهای پاپ، راک، هیپ هاپ، رپ و ... از سوی دیگر، زنان را به این فکر واداشت که میتوانند زیباتر باشند و مردان را بیشتر به سمت خود جلب کنند.


از این مسایل که بگذریم و اینکه شهرت بصری بازیگران هالیوودی و خوانندگان اروپایی و آمریکایی چه کردند، باید به این برسیم که ما چه جایگزین کردیم؟
 

ناجی دلها

معاون مدیریت
پرسنل مدیریت
"معاونت مدیران"
1_mosbataye-bahejab.blogfa.com1.gif


رشد قارچ گونه شبکه های زیرزمینی تربیت مانکن!



جایگزین ما در سبک زندگی چیزی نبود جز رشد قارچ گونه شبکه های زیرزمینی تربیت مانکن!

اگر سری به پاساژهای مشهور تهران یا دیگر کلان شهرها بزنیم، قبل از پرو لباس توسط مشتری، آلبومی از مانکن های ایرانی به او نشان میدهند؛ دخترانی که اغلب آرزوی مدل شدن را در سر می پروراندند و خود را در بزرگترین سالنهای مد فرانسه تصور میکردند!


البته در آتلیه های بدون مجوز و زیرزمین های مد ایرانی خبری از برند و تشریفات نیست؛ همه کارها غیرقانونی است، آن هم بدون هیچ دستمزدی، تازه باید برای ورود به این شبکه و افتخار پوشیدن لباس و عکس گرفتن پول عضویت هم پرداخت کرد!


در این شبکه های زیرزمینی همه چیز مخفی است، بعد از عکس گرفتن با انواع لباسهای شب و غیره ... برای ادامه کار باید زیباتر و لاغرتر بود و سکوت کرد وگرنه دیگر جایی برای عرضه اندام غیرقانونی نیست!
تأسفبرانگیز اینکه اکثر والدین این مانکنهای زیرزمینی از فعالیت دخترشان در این زمینه اطلاع دارند و فقط زمانی لب میگزند و آه از نهاد بر می آورند که خدایی نکرده تجاوز به عنفی صورت گیرد.
 

ناجی دلها

معاون مدیریت
پرسنل مدیریت
"معاونت مدیران"
1_mosbataye-bahejab.blogfa.com3.gif


مانکنهایی که مادر میشوند


با مراجعه به فیسبوک یا سرچ در گوگل، انواع مختلف خانه های مد و دختران ایرانی را در مدلهای بزک کرده و روتوش شده میتوان مشاهده کرد، دخترانی برنزه و لاغر اندام که قرار است روزی مادران این سرزمین باشند.


قرار است این مادران آینده به فرزندان خود چه بیاموزند؟ مادران فردای ایران چه آموخته اند که خواسته باشند در آینده آن را آموزش دهند؟ آیا میخواهند تبلیغ انواع عملهای جراحی زیبایی را برای فرزندان خود داشته باشند؟
یا از عمر از دست رفته ای بگویند که صرف آرایش کردن و عرضه اندام برای مردان شد؟! متأسفانه خلاءها بسیاری در این حوزه مغفول مانده و پرسشهای مختلفی بی پاسخ مانده که باعث شده است روزبه روز به سیل جمعیت عرضه اندام کننده ها اضافه شود، حال چه این عرض اندام در خیابان باشد، چه در زیرزمین یک آتلیه غیرمجاز.

 

ناجی دلها

معاون مدیریت
پرسنل مدیریت
"معاونت مدیران"
1_mosbataye-bahejab.blogfa.com2.gif


رهبر انقلاب: در حوزه زنان و خانواده در کشور کم کار شده است



در حال حاضر اکثر نهادها و سازمان های مربوط به زنان اعم از حوزه های علمیه خواهران، شورای فرهنگی اجتماعی زنان، مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و ... که باید نسبت به هشدار رهبر معظم انقلاب و حقوق بانوان مسلمان، پویا و فعال باشند، یا منفعل هستند یا برنامه های غیرکاربردی دارند و یا فقط بانوان محجبه و عفیف را در نظر میگیرند و تلاشی در راستای جذب دیگر اقشار ندارند.

این واقعیتی است که رهبر معظم انقلاب در سومین نشست اندیشه های راهبردی با موضوع زن و خانواده در چهاردهم دی ماه سال 1390 به آن اشاره کردند و فرمودند: در حوزه زنان و خانواده در کشور کم کار شده است.


ایشان فرمودند: باید بدانیم در حوزه نظریه پردازى، کجا جلوئیم، کجا عقبیم. یک جاهائى واقعاً ما جلو هستیم، در یک مواردى هم واقعاً عقبیم. در همین زمینه مسئله زن، این همه منابع و تعالیم اسلامى در دسترس ماست: آیات کریمه قرآن؛ چه آیاتى که مستقیماً به این مسئله ارتباط پیدا میکند، و چه آیاتى که با کلیت خود، با عموم و اطلاق خود شامل این مورد میشود، در اختیار ماست؛ اینها را باید تئوریزه کنیم؛ به شکل نظریهها و مجموعه هاى قابل تشعب، قابل استفاده و قابل استنتاج دربیاوریم و در اختیار همه بگذاریم.
 

ناجی دلها

معاون مدیریت
پرسنل مدیریت
"معاونت مدیران"
شما قضاوت کنید



به نظر شما خواننده گرامی کدام مسئله در حوزه زنان به شکلی که رهبر معظم انقلاب گفته اند، درآمده است؟ اگر هر کدام از مطالبات رهبری در حوزه زنان به عنوان یک الگوی امروزی و جوان پسند در میآمد ما رکورد دار جراحی های زیبایی در دنیا نبودیم.


تأسف برانگیز اینکه به گفته انجمن تحقیقات راینولوژی ایران، براساس تحقیق مشترکی که با همکاری دانشگاه جان هاپ کینز آمریکا انجام گرفته، میزان جراحیهای زیبایی بینی در ایران هفت برابر آمریکاست!

منبع:فارس نیوز

 
بالا