جشنواره گل بارسا؛صعود ميلان، دورتموند و آرسنال/ليگ قهرمانان اروپا

!!~Pouya~!!

کاربر ویژه
"بازنشسته"

ليگ قهرمانان اروپا؛

[h=1]جشنواره گل بارسا؛صعود ميلان، دورتموند و آرسنال[/h]
[h=2] با صعود تيم هاي شالکه، آرسنال ، دورتموند، زنيت و ميلان جمع تيم هاي راه يافته به مرحله يک هشتم نهايي ليگ قهرمانان اروپا تکميل شد.[/h]
00001358.jpg

دور گروهي ليگ قهرمانان اروپا با برگزاري 8 ديدار به پايان رسيد و چهره 16 تيم صعود کننده به مرحله يک هشتم نهايي مشخص گرديد.

گروه E

چلسي يک – استوابخارست صفر

شالکه 2- بازل صفر

به گزارش ايسنا، چلسي که خيالش بابت صعود از اين گروه راحت بود قصد داشت با کسب 3 متياز اين ديدار صدرنشيني خود را در اين گروه قطعي کند. شاگردان مورينيو موفق شدند در دقيقه 11 با ضربه دمبا با به گل رسيد .نکته جالب در تيم چلسي حضور مارک شوارزر با 41 سال و 66 روز در دروازه اين تيم بود که باعث شد اين بازيکن به پيرترين بازيکني که به طور ثابت در ليگ قهرمانان بازي کرده است قرار گيرد. پيرترين بازيکن تاريخ ليگ قهرمانان مارکو بالوتا بوده است که در بازي لاتزيو و رئال مادريد در سال 2007 با 43 سال 252 بازي کرد. در ادامه نيمه نخست آبي هاي لندن مي توانستند به گل برسند که موفق نبودند تا بازي در نيمه نخست با برتري يک گله آبي هاي لندن به پايان برسد.

در ديگر ديدار اين گروه شالکه در آلمان از بازل پذيرايي کرد که اين ديدار در پايان با برتري 2 بر صفر شالکه به پايان رسيد تا تيم آلماني بعد از پچلسي به عنوان تيم دوم راهي مرحله حذفي شود. جولين درکسلر و جوئل ماتيپ گلزنان شالکه در اين ديدار بودند. مهمان در پي اخراج ايوان ايوانف مدافع خود از دقيقه 31 مسابقه 10 نفره به بازي پرداخت.

جدول گروه

1- چلسي 6 بازي، 12 امتياز (صعود به مرحله بعد)

2- شالکه 6 بازي، 10 امتياز (صعود به مرحله بعد)

3- بازل 6 بازي، 8 امتياز

4- استوا بخارست 6 بازي، 3 امتياز

گروه F

مارسي يک – دورتموند 2

ناپولي 2 – آرسنال صفر

مارسي در شهر بندري ميزبان بوروسيا دورتموند بود که اين ديدار در پايان با تساوي يک بر يک به پايان رسيد. دورتموند که نيم نگاهي به بازي همزمان در ايتاليا داشت ابتدا موفق شد با ضربه روبرت لواندوفسکي در دقيقه 4 به گل برسد. در ادامه مسابقه مارسي که هيچ اميدي براي صعود حتي به ليگ اروپا نداشت موفق شد با ضربه سليمان دياوارا در دقيقه 14 به گل برسد تا بازي با تساوي در نيمه نخست به اتمام برسد. البته اخراج ديمتري پايت در نيمه نخست باعث شد تا مارسي در نيمه دوم با يک بازيکن کمتر بازي کند. در ادامه دفاع متراکم مارسي باعث شد تا دورتموند نتواند دروازه ميزبانش را باز کند اما مهمان موفق شد در دقيقه 88 با ضربه کوين گروس کروتز به گل برسد تا دورتموند از لبه پرتگاه به مسابقات برگردد و به عنوان صدر نشين به مرحله بعد صعود کند.

ناپولي در ديگر ديدار حساس اين گروه در خانه از تيم آرسنال پذيرايي کرد اما اين ديدار پرتنش در پايان نيمه نخست با تساوي بدون گل به اتمام رسيد. در نيمه دوم ميزبان موفق شد در دقيقه 73 با ضربه گونسالو هيگواين به گل حياتي دست يابد. ناپولي در دقيقه 90 با ضربه خوزه کايخون به گل دوم هم رسيد اما با توجه به برد دورتموند هر سه تيم اين گروه 12 امتيازي شدند اما ناپولي با توجه به بازي رو در رو در رده سوم قرارگرفت و به ليگ اروپا رسيد تا پس از حذف يوونتوس هفته تلخي براي ايتاليايي ها رقم خورد. البته آرسنال در نيمه دوم در پي اخراج مايکل آرتتا هافبک خود 10 نفره به بازي پرداخت.

جدول گروه

1- دورتموند 6 بازي، 12 امتياز (صعود به مرحله بعد)

2- آرسنال 6 بازي، 12 امتياز (صعود به مرحله بعد)

3- ناپولي 6 بازي، 12 امتياز

4- مارسي 6 بازي، يک امتياز

گروه G

آتلتيکو مادريد 2 – پورتو صفر

استراوين 4 – زنيت يک

آتلتيکو مادريد از پيش صعود کرده به مرحله بعد در حالي در خانه پذيراي پورتو بود که تيم پرتغالي سخت در پي کسب 3 امتياز بود اما اين ميزبان بود که موفق شد 2 گل در نيمه نخست به ثمر برساند. رائول گارسيا و ديگو کاستا گلزنان تيم اسپانيايي در نيمه نخست بودند. در نيمه دوم نيز تلاش دو تيم به جايي نرسيد تا اين ديدار در پايان با برتري 2 بر صفر آتلتيکو مادريد به پايان برسد.

استراوين اتريش در ديگر ديدار اين گروه موفق شد با نتيجه 4 بر يک زنيت را شکست دهد. در اين ديدار فيليپ هوسينر (2 گل )، توماس جان و رومن کيناست گلزني کردند و براي تيم مهمان نيز الکساندر کرزاکوف گلزني کردند.

جدول گروه


1- آتلتيکو مادريد 6 بازي، 16 امتياز (صعود به مرحله بعد)

2- زنيت 6 بازي، 6 امتياز (صعود به مرحله بعد)

3- پورتو 6 بازي 5 امتياز

4- استراوين 6 بازي، 5 امتياز

گروه H

بارسلونا 6 – سلتيک يک

ميلان صفر- آژاکس صفر

بارسلونا موفق شد با برتري 6 بر يک برابر سلتيک به عنوان تيم صدرنشين گروه به مرحله بعد صعود کند در اين ديدار ابتدا خرارد پيکه در دقيقه 8 بارسا را پيش انداخت . ميزبان موفق شد در دقيقه 40 با ضربه پدرو به گل دوم خود نيز برسد. در ادامه نوبت به درخشش نيمار برزيلي بود که در دقيقه 45 اولين گل خود در ليگ قهرمانان اروپا را ثبت کند. اين بازيکن 3 دقيقه بعد در دقيقه 48 موفق شد گل چهارم تيمش را نيز به ثمر برساند . اين پايان کار نبود و مهاجم برزيلي موفق شد در دقيقه 58 هت تريک کند تا بارسا اين ديدار را با 5 گل به برتري برسد.هت تريک نيمار در اين ديدار دهمين هت تريک يک بازيکن برزيلي در تاريخ ليگ قهرمانان بود که باعث شد بازيکنان برزيلي بيش از هر کشور ديگري در ليگ قهرمانان هت تريک کرده باشند. آبي و اناري ها در ادامه موفق شدند بار ديگر دروازه سلتيک را باز کنند. اينبار کريستين تيو در دقيقه 72 موفق شد گل ششم بارسا را به ثمر برساند. در پايان بازيکنان سلتيک يکي از گل هاي خورده را جبران کردند و با ضربه ساماراس به گل رسيدند.

در ديگر ديدار اين گروه ميلان که براي صعود به عنوان تيم دوم به تنها يک تساوي نياز داشت موفق شد با تساوي بدون گل برابر آژاکس به عنوان تيم دوم راهي مرحله بعد شود. ريکاردو مونتوليوو هافبک ميلان در اين بازي از دقيقه 22 اخزاج شد تا ميلان بيش از يک ساعت زمان مسابقه را 10 نفره بازي کند.

جدول گروه

1- بارسلونا 6 بازي، 13 امتياز (صعود به مرحله بعد)

2- ميلان 6 بازي، 9 امتياز (صعود به مرحله بعد)

3- آژاکس 6 بازي، 8 امتياز

4- سلتيک 6 بازي، 3 امتياز

به اين ترتيب تيم هاي منچستر يونايتد، باير لورکوزن، رئال مادريد، گالاتاسراي،پاري سن ژرمن، المپياکوس، بايرن مونيخ، منچستر سيتي، چلسي، شالکه، آرسنال، ناپولي، آتلتيکو مادريد، زنيت، بارسلونا و ميلان جواز حضور در مرحله يک هشتم نهايي ليگ قهرمانان اروپا را بدست آوردند.

قرعه کشي مرحله يک هشتم نهايي ليگ قهرمانان دوشنبه هفته آينده برگزار خواهد شد.

 
بالا