وی چت، وایبر و ... ; نرم افزار چت یا جاسوسی!؟

Mehrdad M

دوست خوب همه
"کاربر *ویژه*"
(بسم الله الرحمن الرحیم)
وی چت، وایبر و ...
شبکه های اجتماعی یا نرم افزار جاسوسی؟!!



مدتی است که حرف و حدیث ها در رابطه با فعال شدن چند شبکه اجتماعی(وی چت ،وایبر و..) در تلفن های همراه ایرانیان بالا گرفته است و شائبه هدفدار بودن رشد قارچ گونه این نرم افزاد های ارتباط جمعی دغدغه ها را برای جلوگیری از ادامه فعالیت این نرم افزار ها افزایش داده است.

viber !!


1385987331_hhs.png




وایبر یک اپلیکیشن است که توسط شرکتی به همین نام به صورت رایگان تولید می شود. با استفاده از این نرم افزار می توانید با دوستان خود که این اپلیکیشن را نصب کرده و به اینترنت متصل هستند به صورت رایگان ارتباط تماس تلفنی و پیامکی داشته باشید. البته این اپلیکیشن رو به گسترش برای گوشی های همراه هوشمند هست که با استفاده از شبکه های بی سیم 3G کار می کند.وایبر از رابط کاربری جذابی بهره می برد و صدای مطلوب آن در برقرای تماس صوتی باعث شده تا بیش از 140 میلیون کاربر را به خود اختصاص دهد. جالب است بدانید کاربران در روز حدود 10 میلیون مکالمه با میانگین 2 میلیارد دقیقه انجام می دهند و بیش از 6 میلیارد پیامک در ماه ارسال می کنند.

وایبر میدیا شرکتی مستقر در اسرائیل است که مراکز توسعه ای در بلاروس، و قبرس دارد. این شرکت را تلمن مارکو، کارآفرین اسرائیلی- آمریکایی، دانش آموخته علوم کامپیوتر دانشگاه تل آویو و عضو سابق نیروهای دفاعی اسرائیل تاسیس کرده است.

جالب است بدانید که تالمون مارکو به مدت چهار سال در ارتش اسرائیل سابقه خدمت دارد و همچنین به عنوانمدیر اجرایی بخش اطلاعات در هسته مرکزی ارتش فعالیت داشته است. وی در زمینه تولید جاسوس افزارها، ویروسهای دانلود کننده اطلاعات و برنامه های هک از سابقه طولانی برخوردار است، که از جمله این برنامهها میتوان به iMesh – Bandoo اشاره کرد.

مدل چرخه سرمایه شرکت نامعلوم است؛ تبلیغات یا هیچ منبع درامدی ندارد. حال سوال این است که این برنامه با چه هدفی، به صورت کاملاً رایگان در اختیار 140 میلیون کاربر در نقاط مختلف جهان قرار گرفته است؟

به تازگی ارتش مصر استفاده سربازان از نرم افزار "وایبر" را به علت سوء استفاده جاسوسی رژیم صهیونیستی از آن، ممنوع کرده است؛ زیرا هدف این شرکت صهیونیستی از راه اندازی این نرم افزار رایگان سودآوری یا آگهی نیست، بلکه جاسوسی از کاربران است.

"عرب تایمز" به نقل از مطبوعات مصر نوشت: سیاست این شرکت «جمع آوری و استفاده از اطلاعات» است، ولی معمولا کاربران بدون اینکه جزئیات فرم درخواست عضویت را به دقت بخوانند، آن را تایید می کنند. این شرکت در فرم عضویت نوشته است نرم افزار وایبر فایل صوتی مفصلی از مکالمه هر تماسی از همه تلفن ها و شبکه ها بدست می آورد تا درک بهتری از عملکرد شبکه و جزئیات آن از نظر تعداد مکالمه های کاربران و مکان های تماس و زمان مکالمه ها و نوع شبکه استفاده شده، داشته باشد.

این شرکت این اقدام را اینگونه توجیه کرده است که به دنبال اطلاع از هر مشکل فنی و بهبود خدمات یا دلایل امنیتی عمومی است؛ ولی این شرکت فایل مکالمه های ضبط شده را به مدت سی ماه نگه داشته و در اختیار مزدوران قرار می دهد

we chat !!


با توجه به سرویسهای مختلف برای انتقال پیام، ویچت با ارائه دادن خدمات بهتر جدابیت بیشتری برای کاربران خود داشته اما متاسفانه به دلیل عدم آگاهی مخاطبان از ابزارها و امکانات سوء استفاده در این فضای مجازی، اطلاعات شخصی خود را در این صفحه مجازی درج میکنند.

وی چت (چینی: 微信) یک ابزار پیامرسان با تمام ویژگیها و امکانات مختلف است که کاربران با آن میتوانند با دوستانشان ارتباط رایگان برقرار کنند.
ویچت به دست "تنسنت" در چین ساخته شده است و اولین انتشار آن به ژانویه ۲۰۱۱ برمیگردد. این برنامه در آندروید، آیفون، بلکبری، ویندوز فون و سیستم عاملهای موبایل در دسترس است. زبانهای قابل پشتیبانی عبارتند از: سنتی و ساده شده چینی، انگلیسی، اندونزیایی، اسپانیایی، پرتغالی، ترکی، مالایی، ژاپنی، کرهای، لهستانی، ایتالیایی، تایلندی، ویتنامی، هندی و روسی.
ویچت بر روی شبکههای Wi-Fi، ۲G، ۳G، و ۴G پشتیبانی میشود. در اصل این برنامه یک شبکه اجتماعی کاملا خصوصی است که با توجه به سرویسهایی که در آن گنجانده شده است، میتوان به راحتی و از طرق مختلف با دوستان و اقوامتان در ارتباط باشید؛ آن هم به صورت رایگان و تنها با اتصال به اینترنت. سرویسهای پیامرسان مختلفی همچون واتز اپ ، وکسر، آی ام او و یا لاین وجود دارند که هر یک از آنها به خاطر یک ویژگی مطرح و مورد استفاده قرار میگیرند اما ویچت ابزاری است که با آن میتوانید همه سرویسهای مبتنی بر چت را داشته باشید آن هم در یک شبکه اجتماعی.
از ویچت میتوان به عنوان یک شبکه اجتماعی سیار نام برد، سرویسهای مبتنی بر چت را در قالب یک شبکه اجتماعی را ارائه میدهد و این ابزار به عنوان یک مسنجر سیار جذاب مورد استفاده کابردان جوانان و نوجوانان تلفن همراه قرار گرفته است. در بسیاری از کشورهای دنیا به خاطر جذابیت و دسترسی آسان ویچت، این شبکههای اجتماعی، مخاطبان گستردهای دارند.

در حال حاضر در ایران بیش از 70 درصد جوانان ما تلفنهای هوشمند و مجهز به سیستم اندروید استفاده میکنند و دختران 7 تا 15 سال و پسران 9 تا 15 سال در ویچت بسیار میتواند قابل توجه باشد.


نکته اساسی در مورد این اپلیکیشن، این است که از هیچ سیستم رمزگذاری برای اطلاعات کاربران استفاده نمیکند و گزارشهای مختلفی نیز وجود دارد که باعث نگرانی کاربران نسبت به شنود مکالمات آنها میشود.
در همین راستا به گزارش گاردین، یک فعال حقوق بشر به نام "هو جیا" به دلیل شنود چتها و تماسهایش از طریق ویچت بازداشت شد و سه سال از عمر خود را در زندانهای چین گذراند.


فیسبوک به عنوان یک شبکه اجتماعی در اینترنت فعالیت گسترده مخرب داشته اما ورود ویچت به عنوان یک شبکه اجتماعی در تلفن همراه قابل توجه است، خوراک اطلاعاتی این شبکههای اجتماعی و حمایتهای مالی و سیاستگذاری آن از منابع مشخص در کشورهای غربی صورت میگیرد. پشت پرده شبکه اجتماعی جدید «ویچت» صهیونیست است که از این شبکههای مخرب حمایت میکند

شبکههای اجتماعی جدید مانند «ویچت» و همچنین فیسبوک حیازدایی و ترویج اباگری را به دنبال دارد در واقع این شبکههای برای خانوادهها و جوانان مخرب هستند. شبکه اجتماعی جدید «ویچت» باعث عادی سازی روابط نامشروع میشود، شبکه اجتماعی جدید " ویچت" اصالت خانواده را متزلزل می کند و آثار منفی به دنبال دارد که باید به طور جدی به این مبحث پرداخت و جلوی گسترش چنین شبکههایی را گرفت.

انتشار پیامهای شرمآور جنسی ، فحش های رکیک! عمل بسیار زشت و به دور از انسانیت است که در تمام رومها مشاهده میشود و مرزی ندارد که به خودی خود ، مخصوصا برای نوجوانان و جوانانی آسیب زایی جدی دارد در جامع ایرانی و اسلامی باید این موارد حذف شود و جلوی آسیبها گرفت.


بازگو کردن موضوعات کاملاً خصوصی، جنسی، تن نمایی ،توهین به اعتقادات دیگران از مواردی است که در چترومها شاهد آن بوده و اخیراً با رویه عادی سازی این موضوع در " ویچت" به چشم می خورد که در نهایت اباحهگری جنسی و بیبندوباری را فریاد میزنند.

بعضاً طلاقها ناشی از شبکههای اجتماعی است. باید آگاه باشیم که دشمن به دنبال فروپاشی خانوادههای ایرانی است چراکه خود فاقد خانواده هستند؛ همچنین شبکه ماهواره نیز با عادیسازی خیانت و فحشا باعث طلاقها میشوند که باید در این زمینه فرهنگسازی صورت گیرد.

در «ویچت» به راحتی و رایگان میتوان صدای طرف مقابل را شنید که این امر در میان دختران و پسران نگران کننده است، حضور دختران و پسران نوجوان در «ویچت» که به سادگی مورد فریب افراد ناشناس قرار میگیرند خود یک آسیب جدی است و ما شاهد بیبند و باری و روابط دختر و پسر حتی در سراسر کشور میشویم که در این میان خانواده بی خبر هستند و بعد از آسیب جدی متوجه این موضوع میشوند.

ویچت امروز در دنیا بیش از 300 میلیون کاردبر دارد؛ در این شبکه اجتماعی به ظاهر خصوصی میتوان با دوستان و آشنایان و حتی با کسانی که با هویت جعلی عضو ویچت هستند، ارتباط برقرار کرد و پیامها و تصاویر و فایلهایی را انتقال دهند.

انتشار پیامهای غیراخلاقی و سیر پیشنهادات بیشرمانه و تجاوزات ذهنی که به دختران جوان در این فضای مجازی صورت میگیرد، خطرات و آسیبهای اجتماعی جبرانناپذیری را ایجاد میکند. سوء استفاده و هویتهای جعلی که در فضای ویچت وجود دارد باعث آسیبهای جدی برای نوجوانانی که هنوز قابلیت تشخیص درست و غلط را ندارند، میشود.


سرقت اطلاعات و تصاویر از طریق ویچتهای جعلی، امکان تهدید کاربران ویچت از طرف سودجویان و هکرها را فراهم میسازد. گسترش اختلالات روانی، صلب امنیت روانی، بیماریهای موبایلی و اینترنتی، بلوغ زودرس و مشکلات رفتاری از خطرات این ابزار جدید بهشمار میرود.

نباید دست روی دست گذاشت تا دشمن به هدف خود برسد؛ متأسفانه هنوز هیچ رسانه و مسئولی در خصوص این شبکه های اجتماعی صحبت و اطلاع رسانی دقیق نکرده است


نرم افزار چت یا جاسوسی!؟



1385987446_siwkuzp_535.jpg




وی چت به چه اطلاعاتی در گوشی شما دسترسی دارد!؟

دسترسی ها:
خدمات پرداخت مارکت
خواندن وضعیت و شناسهٔ گوشی
مشاهدهٔ وضعیت Wi-Fi
com.tencent.mm.gwallet.BILLING
com.tencent.mm.ext.permission.WRITE
com.tencent.mm.ext.permission.READ
com.tencent.mm.plugin.permission.GOOGLE_AUTH
استفاده از اختیارات تأیید هویت یک حساب
تغییر تنظیمات هماهنگسازی
خواندن تنظیمات هماهنگسازی
فعالیت به عنوان تأییدکنندهٔ اعتبار حساب
مدیریت فهرست حسابها
کشف حسابهای تعریفشده
تغییر وضعیت Wi-Fi
نمایش هشدارهای سیستمی
ارسال اطلاعیههای ماندگار
مدیریت بلوتوث
برقراری اتصالهای بلوتوثی
com.tencent.mm.location.permission.SEND_VIEW
خواندن تنظیمات
حذف میانبر
افزودن میانبر
تغییر تنظیمات کلی سیستم
ویرایش اطلاعات آشنایان
تغییر یا حذف محتویات کارت حافظه
جلوگیری از خاموش شدن صفحهٔ نمایش
کنترل لرزش گوشی
خواندن پیامک
خواندن اطلاعات آشنایان
ضبط صدا
شروع خودکار هنگام روشن شدن گوشی
تغییر تنظیمات صدا
دسترسی کامل به اینترنت
دسترسی به برنامههای در حال اجرا
گرفتن عکس
موقعیت دقیق(به کمک GPS)
موقعیت تقریبی ( با استفاده از شبکهٔ تلفن همراه)
مشاهدهٔ وضعیت شبکه

com.tencent.mm.permission.LOGOUT
com.tencent.mm.permission.GET_QRCODE_INFO
com.tencent.mm.permission.MM_MESSAGE
com.tencent.mm.plugin.permission.SEND
com.tencent.mm.plugin.permission.WRITE
com.tencent.mm.plugin.permission.READ
com.tencent.mm.oauth.permission.SEND

جالبترینش اینها هستند:

ویرایش اطلاعات آشنایان
تغییر یا حذف محتویات کارت حافظه
خواندن پیامک
خواندن اطلاعات آشنایان
ضبط صدا
دسترسی کامل به اینترنت
دسترسی به برنامههای در حال اجرا
گرفتن عکس
موقعیت دقیق(به کمک GPS)
موقعیت تقریبی ( با استفاده از شبکهٔ تلفن همراه)

نتیجه گیری با خودتان....



 

~(neda)~

کاربر فعال
"بازنشسته"
این هم یکی دیگه از ابزارهای جنگ نرم
اطراف خودم خیلی از جوون ها رو دیدم که مدت زیادی رو پای این برنامه ها صرف می کنن و از عواقبش ناآگاه هستن
ابرقدرت ها هم که دیگه در مورد همه چی واسه خودشون حق وتو دارن از شنود مقامات بلندپایه کشورهای دیگه گرفته تا مردم عادی :D40::D40:

به هر طریقی جاسوسی می کنند
 

!WARNING!

دوست خوب همه
"کاربر *ویژه*"
بسم رب الحسین ..

به طور کلی با ویچت و وایبر و این خزعبلات مخالفم!! اما مسلما نه به این علت پیش پا افتاده !!

بیکار نیستن بیان از آی لاو یو یه بچه عقده ای به دوست دخترش جاسوسی کنن و ضبط کنن !! در ضمن آدم باید انقدر عقل داشته باشه که تو گوشیش و فضای مجازی چیز خصوصی نشر نده!! الان اگر گوشی منو بدزدن هیچ نگران نیستم بجز شماره هایی که از دستم رفته و دیگه بر نمیگرده!!


جاسوسی؟! بزرگترین جاسوس دنیا کروم!! نه ؟! گوگل ، استفاده نکنید پس!!
 

رفیق امام زمان (عج)

کاربر فعال
"کاربر *ویژه*"
(بسم الله الرحمن الرحیم)
وی چت، وایبر و ...
شبکه های اجتماعی یا نرم افزار جاسوسی؟!!



مدتی است که حرف و حدیث ها در رابطه با فعال شدن چند شبکه اجتماعی(وی چت ،وایبر و..) در تلفن های همراه ایرانیان بالا گرفته است و شائبه هدفدار بودن رشد قارچ گونه این نرم افزاد های ارتباط جمعی دغدغه ها را برای جلوگیری از ادامه فعالیت این نرم افزار ها افزایش داده است.

viber !!


1385987331_hhs.png




وایبر یک اپلیکیشن است که توسط شرکتی به همین نام به صورت رایگان تولید می شود. با استفاده از این نرم افزار می توانید با دوستان خود که این اپلیکیشن را نصب کرده و به اینترنت متصل هستند به صورت رایگان ارتباط تماس تلفنی و پیامکی داشته باشید. البته این اپلیکیشن رو به گسترش برای گوشی های همراه هوشمند هست که با استفاده از شبکه های بی سیم 3G کار می کند.وایبر از رابط کاربری جذابی بهره می برد و صدای مطلوب آن در برقرای تماس صوتی باعث شده تا بیش از 140 میلیون کاربر را به خود اختصاص دهد. جالب است بدانید کاربران در روز حدود 10 میلیون مکالمه با میانگین 2 میلیارد دقیقه انجام می دهند و بیش از 6 میلیارد پیامک در ماه ارسال می کنند.

وایبر میدیا شرکتی مستقر در اسرائیل است که مراکز توسعه ای در بلاروس، و قبرس دارد. این شرکت را تلمن مارکو، کارآفرین اسرائیلی- آمریکایی، دانش آموخته علوم کامپیوتر دانشگاه تل آویو و عضو سابق نیروهای دفاعی اسرائیل تاسیس کرده است.

جالب است بدانید که تالمون مارکو به مدت چهار سال در ارتش اسرائیل سابقه خدمت دارد و همچنین به عنوانمدیر اجرایی بخش اطلاعات در هسته مرکزی ارتش فعالیت داشته است. وی در زمینه تولید جاسوس افزارها، ویروسهای دانلود کننده اطلاعات و برنامه های هک از سابقه طولانی برخوردار است، که از جمله این برنامهها میتوان به iMesh – Bandoo اشاره کرد.

مدل چرخه سرمایه شرکت نامعلوم است؛ تبلیغات یا هیچ منبع درامدی ندارد. حال سوال این است که این برنامه با چه هدفی، به صورت کاملاً رایگان در اختیار 140 میلیون کاربر در نقاط مختلف جهان قرار گرفته است؟

به تازگی ارتش مصر استفاده سربازان از نرم افزار "وایبر" را به علت سوء استفاده جاسوسی رژیم صهیونیستی از آن، ممنوع کرده است؛ زیرا هدف این شرکت صهیونیستی از راه اندازی این نرم افزار رایگان سودآوری یا آگهی نیست، بلکه جاسوسی از کاربران است.

"عرب تایمز" به نقل از مطبوعات مصر نوشت: سیاست این شرکت «جمع آوری و استفاده از اطلاعات» است، ولی معمولا کاربران بدون اینکه جزئیات فرم درخواست عضویت را به دقت بخوانند، آن را تایید می کنند. این شرکت در فرم عضویت نوشته است نرم افزار وایبر فایل صوتی مفصلی از مکالمه هر تماسی از همه تلفن ها و شبکه ها بدست می آورد تا درک بهتری از عملکرد شبکه و جزئیات آن از نظر تعداد مکالمه های کاربران و مکان های تماس و زمان مکالمه ها و نوع شبکه استفاده شده، داشته باشد.

این شرکت این اقدام را اینگونه توجیه کرده است که به دنبال اطلاع از هر مشکل فنی و بهبود خدمات یا دلایل امنیتی عمومی است؛ ولی این شرکت فایل مکالمه های ضبط شده را به مدت سی ماه نگه داشته و در اختیار مزدوران قرار می دهد

we chat !!


با توجه به سرویسهای مختلف برای انتقال پیام، ویچت با ارائه دادن خدمات بهتر جدابیت بیشتری برای کاربران خود داشته اما متاسفانه به دلیل عدم آگاهی مخاطبان از ابزارها و امکانات سوء استفاده در این فضای مجازی، اطلاعات شخصی خود را در این صفحه مجازی درج میکنند.

وی چت (چینی: 微信) یک ابزار پیامرسان با تمام ویژگیها و امکانات مختلف است که کاربران با آن میتوانند با دوستانشان ارتباط رایگان برقرار کنند.
ویچت به دست "تنسنت" در چین ساخته شده است و اولین انتشار آن به ژانویه ۲۰۱۱ برمیگردد. این برنامه در آندروید، آیفون، بلکبری، ویندوز فون و سیستم عاملهای موبایل در دسترس است. زبانهای قابل پشتیبانی عبارتند از: سنتی و ساده شده چینی، انگلیسی، اندونزیایی، اسپانیایی، پرتغالی، ترکی، مالایی، ژاپنی، کرهای، لهستانی، ایتالیایی، تایلندی، ویتنامی، هندی و روسی.
ویچت بر روی شبکههای Wi-Fi، ۲G، ۳G، و ۴G پشتیبانی میشود. در اصل این برنامه یک شبکه اجتماعی کاملا خصوصی است که با توجه به سرویسهایی که در آن گنجانده شده است، میتوان به راحتی و از طرق مختلف با دوستان و اقوامتان در ارتباط باشید؛ آن هم به صورت رایگان و تنها با اتصال به اینترنت. سرویسهای پیامرسان مختلفی همچون واتز اپ ، وکسر، آی ام او و یا لاین وجود دارند که هر یک از آنها به خاطر یک ویژگی مطرح و مورد استفاده قرار میگیرند اما ویچت ابزاری است که با آن میتوانید همه سرویسهای مبتنی بر چت را داشته باشید آن هم در یک شبکه اجتماعی.
از ویچت میتوان به عنوان یک شبکه اجتماعی سیار نام برد، سرویسهای مبتنی بر چت را در قالب یک شبکه اجتماعی را ارائه میدهد و این ابزار به عنوان یک مسنجر سیار جذاب مورد استفاده کابردان جوانان و نوجوانان تلفن همراه قرار گرفته است. در بسیاری از کشورهای دنیا به خاطر جذابیت و دسترسی آسان ویچت، این شبکههای اجتماعی، مخاطبان گستردهای دارند.

در حال حاضر در ایران بیش از 70 درصد جوانان ما تلفنهای هوشمند و مجهز به سیستم اندروید استفاده میکنند و دختران 7 تا 15 سال و پسران 9 تا 15 سال در ویچت بسیار میتواند قابل توجه باشد.


نکته اساسی در مورد این اپلیکیشن، این است که از هیچ سیستم رمزگذاری برای اطلاعات کاربران استفاده نمیکند و گزارشهای مختلفی نیز وجود دارد که باعث نگرانی کاربران نسبت به شنود مکالمات آنها میشود.
در همین راستا به گزارش گاردین، یک فعال حقوق بشر به نام "هو جیا" به دلیل شنود چتها و تماسهایش از طریق ویچت بازداشت شد و سه سال از عمر خود را در زندانهای چین گذراند.


فیسبوک به عنوان یک شبکه اجتماعی در اینترنت فعالیت گسترده مخرب داشته اما ورود ویچت به عنوان یک شبکه اجتماعی در تلفن همراه قابل توجه است، خوراک اطلاعاتی این شبکههای اجتماعی و حمایتهای مالی و سیاستگذاری آن از منابع مشخص در کشورهای غربی صورت میگیرد. پشت پرده شبکه اجتماعی جدید «ویچت» صهیونیست است که از این شبکههای مخرب حمایت میکند

شبکههای اجتماعی جدید مانند «ویچت» و همچنین فیسبوک حیازدایی و ترویج اباگری را به دنبال دارد در واقع این شبکههای برای خانوادهها و جوانان مخرب هستند. شبکه اجتماعی جدید «ویچت» باعث عادی سازی روابط نامشروع میشود، شبکه اجتماعی جدید " ویچت" اصالت خانواده را متزلزل می کند و آثار منفی به دنبال دارد که باید به طور جدی به این مبحث پرداخت و جلوی گسترش چنین شبکههایی را گرفت.

انتشار پیامهای شرمآور جنسی ، فحش های رکیک! عمل بسیار زشت و به دور از انسانیت است که در تمام رومها مشاهده میشود و مرزی ندارد که به خودی خود ، مخصوصا برای نوجوانان و جوانانی آسیب زایی جدی دارد در جامع ایرانی و اسلامی باید این موارد حذف شود و جلوی آسیبها گرفت.


بازگو کردن موضوعات کاملاً خصوصی، جنسی، تن نمایی ،توهین به اعتقادات دیگران از مواردی است که در چترومها شاهد آن بوده و اخیراً با رویه عادی سازی این موضوع در " ویچت" به چشم می خورد که در نهایت اباحهگری جنسی و بیبندوباری را فریاد میزنند.

بعضاً طلاقها ناشی از شبکههای اجتماعی است. باید آگاه باشیم که دشمن به دنبال فروپاشی خانوادههای ایرانی است چراکه خود فاقد خانواده هستند؛ همچنین شبکه ماهواره نیز با عادیسازی خیانت و فحشا باعث طلاقها میشوند که باید در این زمینه فرهنگسازی صورت گیرد.

در «ویچت» به راحتی و رایگان میتوان صدای طرف مقابل را شنید که این امر در میان دختران و پسران نگران کننده است، حضور دختران و پسران نوجوان در «ویچت» که به سادگی مورد فریب افراد ناشناس قرار میگیرند خود یک آسیب جدی است و ما شاهد بیبند و باری و روابط دختر و پسر حتی در سراسر کشور میشویم که در این میان خانواده بی خبر هستند و بعد از آسیب جدی متوجه این موضوع میشوند.

ویچت امروز در دنیا بیش از 300 میلیون کاردبر دارد؛ در این شبکه اجتماعی به ظاهر خصوصی میتوان با دوستان و آشنایان و حتی با کسانی که با هویت جعلی عضو ویچت هستند، ارتباط برقرار کرد و پیامها و تصاویر و فایلهایی را انتقال دهند.

انتشار پیامهای غیراخلاقی و سیر پیشنهادات بیشرمانه و تجاوزات ذهنی که به دختران جوان در این فضای مجازی صورت میگیرد، خطرات و آسیبهای اجتماعی جبرانناپذیری را ایجاد میکند. سوء استفاده و هویتهای جعلی که در فضای ویچت وجود دارد باعث آسیبهای جدی برای نوجوانانی که هنوز قابلیت تشخیص درست و غلط را ندارند، میشود.


سرقت اطلاعات و تصاویر از طریق ویچتهای جعلی، امکان تهدید کاربران ویچت از طرف سودجویان و هکرها را فراهم میسازد. گسترش اختلالات روانی، صلب امنیت روانی، بیماریهای موبایلی و اینترنتی، بلوغ زودرس و مشکلات رفتاری از خطرات این ابزار جدید بهشمار میرود.

نباید دست روی دست گذاشت تا دشمن به هدف خود برسد؛ متأسفانه هنوز هیچ رسانه و مسئولی در خصوص این شبکه های اجتماعی صحبت و اطلاع رسانی دقیق نکرده است


نرم افزار چت یا جاسوسی!؟



1385987446_siwkuzp_535.jpg




وی چت به چه اطلاعاتی در گوشی شما دسترسی دارد!؟

دسترسی ها:
خدمات پرداخت مارکت
خواندن وضعیت و شناسهٔ گوشی
مشاهدهٔ وضعیت Wi-Fi
com.tencent.mm.gwallet.BILLING
com.tencent.mm.ext.permission.WRITE
com.tencent.mm.ext.permission.READ
com.tencent.mm.plugin.permission.GOOGLE_AUTH
استفاده از اختیارات تأیید هویت یک حساب
تغییر تنظیمات هماهنگسازی
خواندن تنظیمات هماهنگسازی
فعالیت به عنوان تأییدکنندهٔ اعتبار حساب
مدیریت فهرست حسابها
کشف حسابهای تعریفشده
تغییر وضعیت Wi-Fi
نمایش هشدارهای سیستمی
ارسال اطلاعیههای ماندگار
مدیریت بلوتوث
برقراری اتصالهای بلوتوثی
com.tencent.mm.location.permission.SEND_VIEW
خواندن تنظیمات
حذف میانبر
افزودن میانبر
تغییر تنظیمات کلی سیستم
ویرایش اطلاعات آشنایان
تغییر یا حذف محتویات کارت حافظه
جلوگیری از خاموش شدن صفحهٔ نمایش
کنترل لرزش گوشی
خواندن پیامک
خواندن اطلاعات آشنایان
ضبط صدا
شروع خودکار هنگام روشن شدن گوشی
تغییر تنظیمات صدا
دسترسی کامل به اینترنت
دسترسی به برنامههای در حال اجرا
گرفتن عکس
موقعیت دقیق(به کمک GPS)
موقعیت تقریبی ( با استفاده از شبکهٔ تلفن همراه)
مشاهدهٔ وضعیت شبکه

com.tencent.mm.permission.LOGOUT
com.tencent.mm.permission.GET_QRCODE_INFO
com.tencent.mm.permission.MM_MESSAGE
com.tencent.mm.plugin.permission.SEND
com.tencent.mm.plugin.permission.WRITE
com.tencent.mm.plugin.permission.READ
com.tencent.mm.oauth.permission.SEND

جالبترینش اینها هستند:

ویرایش اطلاعات آشنایان
تغییر یا حذف محتویات کارت حافظه
خواندن پیامک
خواندن اطلاعات آشنایان
ضبط صدا
دسترسی کامل به اینترنت
دسترسی به برنامههای در حال اجرا
گرفتن عکس
موقعیت دقیق(به کمک GPS)
موقعیت تقریبی ( با استفاده از شبکهٔ تلفن همراه)

نتیجه گیری با خودتان....



سلام داداش مهرداد، بله درسته اینا چیزای مخربی هستن ولی این نکته رو باید بگم که شرمنده ها بچه ها اما حقیقته و باید گفت:::اینکه شما میگی مخربه و کلی گناه در پی داره و خانواده ها رو از هم میپاشه درباره ی کسایی صدق میکنه که جنبه ی این نرم افزارا رو ندارن!!
شما میگی فیس بوکم خانمان براندازه و توش اتفاقات بی تربیتی و بدی میفته ...در حالیکه من خودم عضو فیس بوک هستم و هرگز به کسی اجازه ندادم چیزای بد تا حرفای بد تو پیجم پست کنه!و به نظرم دارم
کارای خوبی اونجا میکنم...منظورم اینه که بستگی داره آدم از چیزی که دم دستشه چه جوری استفاده کنه!
مثلا فیس بوک:یکی هست میاد واسه اینکه دوست پسر یا دختر پیدا کنه!یکی میاد دردو دلاشو اونجا مینویسه! یکی هم میره و پیجای مستهجل و مزخرف فیسو لایک میکنه و یه سره اونجاست و بوسیله ی
بدترین و بی تربیتی ترین عکسا میاد خودشو ارضا میکنه!!!که این خیلی گناهه! البته تقصیر دولته بیشترش!
اگه عروسی رو راحت میکردن الان پسر دخترای ما به این چیزا کشیده نمیشدن!!!بی خیال! اما خب آدم باید از نعمتی که خدا واسش قرار داده بهترین استفاده رو بکنه نه که بره و هر چی گناه بلده اونجاها انجام بده!! والا من یه بار یه خبطی کردم وایبرو گرفتم نصب کردم رو گوشیم بعد با کلی دردسر آخر تونستم برم توی سایتش که
یه چت روم بود اما چشمتون روز بد نبینه رفتم و یه فحشهای رکیکی نوشته بودن بعضیا!!! یه حرفایی زده بودن اصلا قابل گفتن نیس!!! تا اینا رو دیدم اومدم بیرون از اون چت رومه و کلا برنامه رو حذف کردم
از موبایلم...
من میگم اگه آدم و من و شماها توی کارامون خدا و اهل بیتو درنظر بگیریم عمرا اگه گناه کنیم!!!
مشکل اینجاس که اوناییکه میرن این سایتا و این برنامه ها رو میگیرن بیشترشون هدف بدی دارن و اهداف شومی رو دنبال میکنن! و اصلا هم لابد به خدا و اهل بیتمون فکر نمیکنن...بلکه اون لحظه به خودشون میگن بذار برم ببینم فلان دختر یا پسر چی واسم نوشتن!!!:D

 
بالا