گوگل شنوا شد !

!!~Pouya~!!

کاربر ویژه
"بازنشسته"

به جای تایپ کردن در گوگل، با صدای خود در آن جستجو کنید/ گوگل شنوا شد

اخیرا کمپانی گوگل فناوری جدیدی به مرورگر کروم خود اضافه کرده است که در پی آن کاربران میتوانند از طریق فرمانهای صوتی جستجوهای خود را انجام دهند.


به گزارش سرویس علمی جام به نقل از خبرگزاری دانشجو، اخیرا کمپانی گوگل فناوری جدیدی به مرورگر کروم خود اضافه کرده است که در پی آن کاربران میتوانند از طریق فرمانهای صوتی جستجوهای خود را انجام دهند. کاربرانی که از مرورگر کروم استفاده میکنند، از این پس میتوانند توسط افزونه صوتی Hotword، که از وب استور کروم قابل دریافت است، جستجوهای صوتی خود را انجام دهند. این افزونه که در حال حاضر نسخه بتای آن طراحی شده است، بر روی لپ‏تاپ‏ها و رایانه‏های دسکتاپی قابل استفاده است. نحوه استفاده از این افزونه به این شکل است که ابتدا کاربرانی وارد ‏سایت گوگل میشوند و در آنجا میگویند: Ok Google و پس از آن عبارت مورد نظر خود را به صورت گفتاری بیان کنند.
001%281%29.png

برای مثال کاربر می گویند «نمونه محصولات کارخانه فورد و تویوتا در سال 2012 را مقایسه کن». این افزونه قابلیت قابل توجه دیگری هم دارد که میتواند جهت یادآوری و هشدار نیز استفاده شود. مثلا به گوگل بگوییم روز 1 شنبه یادآوری کنیم فلان کار را انجام دهد. همچنین کاربران میتوانند این جستجوگر صوتی را به گونه‏ای تنظیم کنند که مثلا بعد از 5 دقیقه عدم فعالیت متوقف شود. این کار میتواند به کم تر مصرف شدن باتری کمک کند.

شهرخبر
 
بالا