پس جهنم آورده می شود و همه موجودات بلا استثناء باید وارد آن شوند ، حتی اولیاء و معصومین -میدونستیـــ

رفیق امام زمان (عج)

کاربر فعال
"کاربر *ویژه*"

درهنگامه محشر بعد از اینکه نا مه عمل را ارائه کردند ، جهنم را می آورند و برجهنم پلی زده می شود که افرادی که می خواهند به بهشت بروند باید از آن عبور کنند .

در روایت است که : پل صراط از مو باریک تر و از شمشیر برنده تر است . در سوره فجر داریم که : و ملائک صحنه حسابرسی را آماده می کنند و جهنم آورده می شود . پیامبر فرمودند : هزاران ملک زمام جهنم را در دست دارند وآن را وارد محشر می کنند . جهنم مانند حیوان درنده ، سرکشی می کند و اگر خدا آن را نگه ندارد ، همه جا را می سوزاند . جهنم و بهشت یک موجود زنده می باشند .

45645231645.jpg



در قرآن صحبت کردن و شنیدن و ناله جهنم نقل شده است. خداوند در سوره فرقان آیه 12 می فرماید : وقتی جهنم مجرمان را از راه دور می بیند ، صدای غضبناکی از خود سر می دهد که مجرمان می شنوند .امام سجاد در دعای 32 صحیفه سجادیه می فرماید : پناه می برم از جهنمی که آسان آن هم سخت است . به ظاهر جهنم یکی از اسماءِ خداست. یعنی اسماءِ قهر و غضب خدا ظهورش در جهنم است .

پس جهنم آورده می شود و همه موجودات بلا استثناء باید وارد آن شوند ، حتی اولیاء و معصومین . در سوره مریم آیه 71 خدا می فرماید : همه باید وارد جهنم بشوید و این حکم قطعی خداست. وقتی این آیه نازل شد پیامبر (ص) خیلی گریه می کردند که در ادامه این آیه نازل شد که می فرماید: انسانهای با تقوا را نجات می دهیم ولی ظالمین در جهنم به زانو در می آیند . از پیامبر (ص) پرسیدند که شما هم وارد جهنم می شوید؟ پیامبر(ص) فرمودند : بله ولی مثل باد ازآن عبور می کنم . در مجمع البیان مرحوم طبرسی روایتی است که می فرماید : وقتی مومنان می خواهند از جهنم عبور کنند جهنم می گوید: زود از من عبور کنید که نورتان آتش مرا خاموش کرد . در روایت است که : وقتی اهل بهشت به بهشت می رسند به هم می گویند : این که می گفتند ما باید از جهنم رد شویم تا به بهشت برسیم ما که آن را ندیدیم . می فرماید : رد شدید ولی آتش سرد بود . جنس مومن سوختنی نیست . مرحوم فیض کاشانی می فرماید : صراط داخل جهنم است نه بر روی جهنم.
jahannam2.jpg
پژوهش و تنظیم : روح الله حسنی منتشرشده در نشریه شماره21صراط

پژوهش و تنظیم : روح الله حسنی منتشرشده در نشریه شماره21صراط




 
بالا