کدام لحظه زن به خدا نزدیکتر است؟؟

نورا

کاربر ویژه
"کاربر *ویژه*"
[h=2][/h]




آن لحظه ای که زن در خانه خود می ماند ( و به امور زندگی و تربیت فرزندان می پردازد) به خدا نزدیکتر است.
%21%21%21.gif


بحارالانوار جلد 43 صفحه 92



 

مسافر

کاربر ویژه
"بازنشسته"
اگر خداوند سبحان به کار زن در منزل، اين قدر ثواب مي دهد، براي اين است که اصلاح و فساد کشور بستگي به اصلاح و فساد خانواده دارد. اگر کانون گرم خانواده، محيط آرام و با محبت و دور از اضطراب و دلهره باشد، زمينه براي رشد و تربيت کودکان که آينده سازان کشور هستند، آماده مي شود و مسائلي باعث زياد شدن کار دستگاههاي قضايي و انتظامي و افراد بي سرپرست و پر شدن پرورشگاه هاي و مشکلات ديگر است... اگر خداوند سبحان به کار زن در منزل، اين قدر ثواب مي دهد، براي اين است که اصلاح و فساد کشور بستگي به اصلاح و فساد خانواده دارد.اگر کانون گرم خانواده، محيط آرام و با محبت و دور از اضطراب و دلهره باشد، زمينه براي رشد و تربيت کودکان که آينده سازان کشور هستند، آماده مي شود و مسائلي باعث زياد شدن کار دستگاههاي قضايي و انتظامي و افراد بي سرپرست و پرشدن پرورشگاه هاي و مشکلات ديگر است .در کشورهاي غربي و غير اسلامي اگر مشاهده مي شود که روز به روز به آمار طلاق، دزدي، مفاسد اجتماعي.... بالا مي رود و نيروهاي پليس و قضايي توان مقابله با آن را ندارند و بارها اعلام کرده اند که ما قدرت کنترل نداريم، علتش اين است که به کار زن در منزل بها داده نمي شود. و براي کانون با صفاي خانواده ارزش قائل نشده اند، و آن زني که بايد سازنده جامعه و خانواده باشد به مراکز عيش و نوش و فساد آورده اند و او را وسيله اي براي رسيدن به اهداف پليد خود قرار داده اند و نتيجه اش همان شد که الآن در جهان ناظر آن هستيم.اگر بخواهيم جامعه و مملکت سالمي داشته باشيم، بايد جامعه هاي کوچک مثل خانواده را بسازيم.
 

مسافر

کاربر ویژه
"بازنشسته"
نظر امام خميني(ره) در مورد شغل مادری:

اين شغل(شغل مادري) شغل انبياست. در

اسلام و نظام اسلامي نسبت به بالا رفتن سطح فکر و فرهنگ بانوان تأکيد مي شود تا آنان اولا در مراکز علمي و فرهنگي مخصوصا مراکزي که وجود آنان ضروري است با رعايت موازين شرعي حضور داشته باشند.

ثانيا: سطح آگاهي و فرهنگ شان براي تربيت فرزندان مؤمن و متعهد و سالم بالا رود، زيرا وظيفه ي اصلي زن تربيت فرزند است و خداوند سبحان زن را مناسب اين امر عظيم آفريده است. بانوان توجه داشته باشند که مبادا تحصيل علم آنان را از وظيفه ي اصلي غافل کند. زيرا فراگيري علم مقدمه براي تربيت فرزندان صالح است.

منبع: سايت نورپرتال
 
بالا