نحوه افزودن Control Panel به پنجره Computer در ويندوز ويستا و7

  • نویسنده موضوع Ali
  • تاریخ شروع

Ali

مدیریت کل
پرسنل مدیریت
"مدیر کل"
ويندوز يکي از موارد پر کاربرد است که کاربران ويندوز زياد با آن سروکار دارند. در نتيجه دسترسي سريع به آن از اهميت زيادي برخوردار است. در ويندوز XP، با فعال کردن يک گزينه در Folder Options به سادگي امکان افزودن Control Panel به My Computer وجود داشت.

اما در ويندوزهاي ويستا و 7، چنين گزينه‏اي وجود ندارد، در نتيجه جهت افزودن Control Panel به پنجره Computer نياز به استفاده از ترفندي است که هم اکنون قصد داريم آن را براي شما بازگو نماييم. براي اين کار: ابتدا بر روي دکمه Start کليک کرده و عبارت regedit را تايپ نموده و Enter بزنيد.

حال در محيط رجيستري به مسير زير برويد:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\Curr entVersion\Explorer\MyComputer ​\NameSpace اکنون بر روي فضاي خالي از قسمت سمت راست صفحه، راست کليک کرده و New > Key را انتخاب نماييد.
نام آن را {26EE0668-A00A-44D7-9371-BEB064C98683} قرار دهيد. کار تمام است. اکنون در صورتي که پنجره Computer را باز کنيد، Control Panel در آن به چشم مي‏خورد
 
بالا