دوستان لطفا کمکم کنید!!

!WARNING!

دوست خوب همه
"کاربر *ویژه*"
بسم رب الحسین .. .

نظراتتون مهمه ، اگر شما باشید ، با یه انسان خودبرتربین ، دروگو ی ممغروور چه میکنید؟! رابطه دوستی دارید؟
 

*مریم*

کاربر ویژه
"بازنشسته"
بسم رب الحسین .. .

نظراتتون مهمه ، اگر شما باشید ، با یه انسان خودبرتربین ، دروگو ی ممغروور چه میکنید؟! رابطه دوستی دارید؟
اگه این فرد از افرادی باشه که مثلا از اطرافیانه وصله رحمو این حرفا صدق کنه فقط در حدی که صله رحم انجام بشه (همون سلام واحوالپرسی کافیه)ویا نه از خود نیست ولزومی به رابطه با هم نداره خب اصلا ازش فاصله میگیرم خیلی وقته که فاکتورهایی برای اطرافیانم گرفتم در همین مورد.

 

*مریم*

کاربر ویژه
"بازنشسته"
اما فراموش نشه که گاهی ما از دیگران درس میگیریم وشاید اونایی که یه روز با ما دوستن وبعدا از ما فاصله میگیرن در مورد همون رفتارهای درستو نادرستیه که ما داریم در واقع اونا ما رو به خاطر خودمون رها نمیکنن بلکه برای خودشون واینکه راه جدیدی رو پیش یگیرن هست پس گاهی اونی که ما دشمن میپنداریم دشمن نیست فقط ما رو از فاکتور زندگیش حذف کرده:1:
 

*مریم*

کاربر ویژه
"بازنشسته"
گاهی یکی دروغ میگه وبه دیگران ضربه میزنه(هدفش تخریب دیگرانه) وگاهی دروغ گفتنش از روی عادته ونمیشه اسمشو دشمن گذاشت ولی خب در هر صورت تاثیررفتارهای اون آدم رو میشه با گذشت زمان تو وجود خودمون بهش پی ببریم پس چطوره که برای انتخاب دوست بهترینها رو برگزینیم:1:
 

ایرانی اسلامی

کاربر حرفه ای
"کاربر *ویژه*"
به نظر من اگر فقط دوسته با این خصوصیاتی که گفتی یه خط دورش بکش تموم ولی اگه از نزدیکاته نمیتونی باهاش قطع رابطه کنی و در حد یک سلام و علیک باید داشته باشی:bye1:
 

!WARNING!

دوست خوب همه
"کاربر *ویژه*"
بسم رب الحسین .. .

خوب دیگه کم کم من دارم به سمت اصل قضیه و رابطه این تاپیک با دشمن شناسی سوق داده میشم ها!! بگم؟
 

ایرانی اسلامی

کاربر حرفه ای
"کاربر *ویژه*"
​اها فهمیدم شما می خوای ازین برداشت سیاسی داشته باشی؟درسته؟
 

!WARNING!

دوست خوب همه
"کاربر *ویژه*"

abshar

کاربر با تجربه
"کاربر *ویژه*"

سلام .

ظاهرا ی سوال مطرح کردین که هدف خاصی رو دنبال میکنه ...

طبیعتا این مواقع اگر امر به معروف و نهی از منکر پاسخ نداد و بیم آسیب پذیری هم باشه و بهیچ طریق هم نشه مدارا کرد ، قطع ارتباط بهترین راه حله ..
شاید تو سطح وسیعترش بشه گفت که درصورتیکه مردمان یک مجموعه اگر چنین باشند دیگه اونجا باید به شیوه رسول الله ص گزینه ی هجرت رو انتخاب کرد ..


:53:
 

!Erf@n!

کاربر با تجربه
"بازنشسته"
با سلام .... دوستان توجه کنن این جملات رو دارم به خودم میگم کسی به دل نگیره (مصداق این پست بنده هستم)

یک مسلمان باید با همه انسانها روابط حسنه و مثبت داشته باشه.و اگه حرکتی یا رفتاری با یه دروغگو و دورو و....انجام میدیم از روی دوستی و نیت خوب باشه.... حرف مولامون که دوستی با دروغگو آدم رو به زوال میکشونه درست اما به این معنی نیست که دورشو کلا خط بکشیم و از دایره انسانیت به دور بدونیمش...از کجا معلوم این آدم دروغگو با یه تلنگر سر عقل بیاد....این تعصب بیجاست که ما با بعضی خلق و خویی منفی داشته باشیم اون هم بخاطر اشتباه یا غلط هاشون......سیره امام حسن(ع) رو ببینیم....یا حتی امام حسین(ع) که توی گودال قتلگاه شمر ملعون رو داره هدایت میکنه.....چرا؟ چون دلش نمیاد یه انسان به این گناه عظیم دچار بشه و گرنه رو سیاه روسیاهان میشه....همه ائمه اطهار(ع) هم همینطور...تک تک اون بزرگواران چنین سیره ای داشتند....با اخلاق و رفتار خالصانه میشه کلی مشکلات رو حل کرد....

یه حقیقتی هست که میخوام بگم....بعضی از ما شیعیان فکر میکنیم چون واقعا محب اهل بیت(ع) هستیم حتما حتما بهشتی هستیم...البته در اخر بله ...ولی اول دنیای بزرخ و قیامت چی؟ اکثرا دلخوش شفاعت هستیم....چون میدونیم حقانیت با چه کسانی هست برای همین غرور داریم....و فقط حرف خودمون رو قبول داریم...دقت که میکنید میبینید همه ما یه برداشتی از مذهبمون داریم...یکی هست که تابع محض ولایت فقیه هست...یکی هست که ولایت فقیه رو قبول داره ولی بیشتر مرجع خودشو.... یکی هست که اعمال اسلام رو مو به مو انجام میده ولی دوست داره بره خارج...یکی هست که......خلاصه وجه تفکرات بسیار زیاد هست.........و هر کس هم فکر میکنه خودش راست میگه...و هیچ اشتباهی نداره یا کم اشتباه داره....... این افراد معمولا متعصب هستن..و افراد متعصب فقط در چهار دیواری قلب خودشون محبوس هستن...وقتی محبوس باشم فقط و فقط خودمو میبینم و درک میکنم.....اونی که مثلا مسیحی هست رو درک نمیکنم...اونی که شاید نگرشش به ولایت فقیه کم رنگ هست رو درک نمیکنم و تکفیرش میکنم..........به نظر من اگه وجه اشتراکات انسانی رو کنار هم بذاریم همه اختلافات حل بشه....حالا با هر نگرش و اعتقادی......به فرموده قرآن کریم: اگر اختلافی بین شما پدید آمد آن را به خدا و رسولش واگذارید و خدا در قیامت داوری خواهد کرد....
بهتره که با هر عقیده ای که هستیم خودمون باشیم....و دیگران رو بپذیریم......به شکلی که آسیب نبینیم و طرف رو با اخلاق نیکو راهنمایی کنیم...نه با تعصب و مومن نشان دادن خود........
 
بالا