آتش سوزی در پارک ملی گلستان

*ArEzOo*

داره دوست میشه
"منجی دوازدهمی"
سمیعی گفت: این آتشسوزی از ساعت 14 عصر شنبه آغاز شده بود که با توجه به اقدامات نیروهای مستقر، صبح یکشنبه این حریق به طور کامل اطفا شده است.

وی افزود: بر اساس گزارشهای دریافتی این حریق بیشتر در سطح زمین و بوتهزارهای منطقه اتفاق افتاده و با اقدام به موقع از انتشار آن به دامنه وسیع جنگلی جلوگیری شد.

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان با اشاره به گرمای بیسابقه در استان طی 2 روز گذشته افزود: با توجه به افزایش 42 درجهای دما انتظار میرفت که جنگلهای استان با کوچکترین آتشسوزی در دامن طبیعت در معرض حریق و خطر جدی واقع شود.

وی گفت: این آتشسوزی احتمالاً بر اثر سهلانگاری افرادی که در این پارک تردد میکنند، رخ داده و با توجه به خشکسالی و گرمای این روزها شرایط برای توسعه آن مهیا بوده است.
سمیعی با اشاره به وزش باد گرم تصریح کرد: متأسفانه وزش باد گرم در فرآیند توسعه و گسترش آتش مؤثر بود و به شعلهور شدن بیشتر آن کمک کرد.

وی تأکید کرد: وزش باد گرم وظیفه مراقبتی نیروهای منابع طبیعی و محیط زیست را نیز در حراست از جنگلهای استان دشوارتر میکند.

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان ادامه داد: با توجه به گرمای هوا و عواملی که بیان شد، احتمال آتشسوزی هنوز نیز وجود دارد به همین جهت از مسافران یا افرادی که در جنگلها و مناطق جنگلی استان تردد میکنند، درخواست میشود در این اوقات از سال ضمن رعایت نکات ایمنی، از برافروختن آتش در جنگلها، حریم جاده و تفرجگاهها خودداری کنند.
وی یادآور شد: هماکنون نیز نیروهای اطفای حریق در منطقه پارک جنگل گلستان حضور دارند تا زمان پایان عملیات اعلام شود.
به گفته سمیعی، از عصر دیروز با ابرناکی هوا، بارش باران و کاهش دما احتمال آتشسوزی و خطرپذیری جنگلهای استان کاهش مییابد.



IMG21452050.jpg



IMG21452138.jpg



IMG21452138.jpg




IMG21452160.jpg




IMG21452184.jpg



IMG21452256.jpg




IMG21452526.jpg

 
بالا