جهاد نکاح در فقه شیعه و فتاوای وهابیون !!!

مفردمذکرغائب

کاربر فعال
"بازنشسته"
در کشور سوریه امروز شاهد درگیریهایی هستیم که صحنه گردان این حوادث تروریستهای تکفیری می باشند و وهابیت مزدور که برای رسیدن به اهداف شوم خود دست به هر کاری میزند و اسلامی که به اصطلاح خودشون ملتزم به ان هستند فقط در راستای منافع خود بکار میگیرند و از این اسلام امریکایی فقط استفاده ابزرای میکنند و برای رسیدن به اهداف پلید خود ،اسلام را پل قرار داده اند اما نه اسلام بلکه ان چیزی که هیچ ارتباطی با اسلام ندارد ولی انها ان را اسلام می نامند .
اخیرا شاهد یکی از فتواهای عجیب این گروه تکفیری بودیم به این مضمون که فتوا داده بودند هر دختر 16یا 14 ساله و یا مطلقه ای که به نکاح جهادگران سوریه در بیاید بهشت بر وی واجب می شود . دختران زیادی از تونس عازم به طرف سوریه شدند تا اینکه نوالدین الخادمی بر این فتوای مضحک اعتراض کرد .


89404813410104556031.jpg


اما فتوای علمای شیعه در این مورد :

خبرگزاری شفقنا در استفتائی که از مراجع داشته اینچنین جواب داده اند :

استفتاء :
دیدگاه فقه شیعه درباره آنچه به عنوان جهاد نکاح مشهور است چیست؟ (با توجه به آنکه ظاهرا در این ازدواج حتی عده شرعی نیز نگاه داشته نمی شود).
اخیرا یکی از مفتیان وهابی گفته است جهاد نکاح حتی در ارتباط با محارم مجاز است. آیا در تاریخ اسلام اساسا چیزی به نام جهاد نکاح وجود داشته است و آیا اساساً در هیچ شرایطی امکان ازدواج با محارم مجاز شمرده شده است؟

پاسخ :
حضرت ایت الله صافی گلپایگانی :
ازدواج با محارم در هیچ حالی حلال و جایز نیست. آنچه شرعاً ثابت است ازدواج دائم و موقت است با شرائطی که در کتب فقهی برای آن ذکر شده است و الله العالم.


حضرت ایت الله شبیری زنجانی :
در شریعت مقدس اسلام نکاح خاصی تحت عنوان «جهاد نکاح» وجود ندارد و درر حال جهاد نیز، باید شرایط نکاح مانند انشاء صیغه، بی شوهر بودن زن، در عده نبودن، محرم نبودن و سایر شروط، رعایت شود.


حضرت ایت الله سبحانی :
جهاد نکاح افسانه و نوعی فحشا است که متاسفانه برخی از به ظاهر مفتیان برای نابود کردن طرف مقابل تجویز کرده اند.


حضرت ایت الله روحانی :
باسمه جلت اسمائه
جهاد نکاح در اسلام نداریم و ازدواج با محارم در هیچ شرایطی مجاز شمرده نشده است


ایت الله موسوی اردبیلی :
بسمه تعالی
جهاد نکاح خصوصا با محارم به هیچ وجه جایز نیست، و در هیچ زمانی تجویز نشده است و احیاناً اگر بعض افراد منتسب به دین اسلام چنین حرف هایی بزنند اجتهاد در مقابل نص کرده اند و این حرف ها ناشی از هواهای نفسانی و عقده های درونی است و الا هرگز علمای ربانی، چنین مطالب ناروایی بر زبان جاری نمی کنند و چنین فتواهای بی مبنایی نمی دهند و شاید یکی از آثار جدایی از اهل بیت :S (31):، ابتلا به چنین انحرافات قولی و عملی باشد.



منبع :پایگاه بین المللی همکاری های خبری شیعه شفقنا
 
بالا