●●●سازنده فیلم موهن به پیامبر اکرم(ص) از زندان آزاد شد!●●●

ناجی دلها

معاون مدیریت
پرسنل مدیریت
"معاونت مدیران"
سازنده فیلم موهن به پیامبر اکرم(ص) از زندان آزاد شد!




سازنده فیلم موهن به ساحت نورانی پیامبر اکرم(ص) ـ موسوم به "معصومیت مسلمانان (Innocence of Muslims) " ـ که به جرمی دیگر راهی زندان شده بود(!) دیروز از زندان آزاد شد.


438088.jpg
به گزارش خبرگزاری اهل‏بیت(ع) ـ ابنا ـ «ناکولا بیسلی ناکولا» با نام مستعار «سام باسیل» سازنده فیلم موهن به ساحت نورانی پیامبر اکرم(ص) که به جرمی دیگر راهی زندان شده بود، دیروز ـ پنجشنبه 4 مهرماه ـ از زندان آزاد شد.
باسیل 56 ساله که از قبطیان مصری است و در آن کشور زاده شده و مسیحی است در سال 2010 و قبل از ساخت فیلم موهن به قید وثیقه آزاد شده بود. وی که با اتهام کلاهبرداری بانکی روبرو شده بود ماه نوامبر سال گذشته و پس از عدم تبعیت از مفاد آزادی مشروطش از زندان، مجدداً حبس شد.
سام باسیل تهیه کننده فیلمی توهین آمیز با عنوان "معصومیت مسلمانان (Innocence of Muslims) " است که پخش تیزری از آن موجب ایجاد بحران بزرگی در جهان شد.
وجه تسمیه این فیلم این است که مسلمانان در انجام خشونتها و ترورهای خود گناهی ندارند، بلکه افراد معصوم و ساده لوحی هستند که ـ نعوذ بالله ـ با آموزه های پیامبر اکرم(ص) و دین اسلام، گمراه شده اند!
ناکولا در این فیلم به دین اسلام و ساحت پیامبر اکرم (ص) توهین کرده و با این کار خشم مسلمانان جهان را برانگیخت و اعتراضات و تظاهرات جهانی که ضد این فیلم برگزار شد، چندین کشته و زخمی به همراه داشت؛ از جمله سفیر آمریکا در لیبی.
سخنگوی اداره فدرال زندان به خبرگزاری رویترز گفت: بیسلی روز پنجشنبه از منطقهای افشا نشده در لسآنجلس پس از طی کردن محکومیت 12 ماههاش آزاد شد.
بازپرسهای فدرال در کمال تعجب تأکید کردند که دستگیری ناکولا ارتباطی با محتوای فیلمی که وی ساخته نداشته است بلکه وی به خاطر تخلف از مفاد آزادی مشروطش به زندان فرستاده شده است.

 
بالا