ஜ*ღ*ஜ ضریح حضرت مسلم بن عقیل(ع) در مسجد كوفه رونمایی شد ஜ *ღ* ஜ

ناجی دلها

معاون مدیریت
پرسنل مدیریت
"معاونت مدیران"
ضریح حضرت مسلم بن عقیل(ع) در مسجد كوفه رونمایی شد



ضریح سفیر عشق،حضرت مسلم بن عقیل(ع) عصر چهارشنبه به وقت محلی در مسجد كوفه در نجف اشرف با حضور جمعی از مقامات ایرانی و عراقی رونمایی شد.

422483.jpg
به گزارش خبرگزاری اهل‏بیت(ع) ـ ابنا ـ مراسم رونمایی از ضریح سفیر حضرت سید الشهدا(ع) امروز در عراق برگزار شد.
در مراسم رونمایی از ضریح حضرت مسلم (ع) حجج الاسلام « غلامحسین محسنی اژه ای» دادستان كل كشور و سخنگوی قوه قضاییه، «سید محمد حسن ابوترابی فرد» نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی و «كاظم صدیقی» امام جمعه موقت تهران و همچنین «حسن پلارك» رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات در نجف اشرف حضور داشتند.
«سید حسین هاشمی» استاندار و رییس ستاد بازسازی استان تهران، حجت الاسلام والمسلمین «غلامرضا مصباحی مقدم»، «علیرضا منادی» از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، دست اندركاران و هنرمندان ساخت ضریح و مشتاقان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و نیز جمعی از مقامات عراقی نیز در این مراسم شركت داشته اند.
ستاد بازسازی عتبات عالیات اجرای پروژه ساخت ضریح سفیر سیدالشهدا (ع) را برعهده داشت.
تمام هزینه های ساخت ضریح حضرت مسلم بن عقیل (ع) توسط مردم استان تهران و ستاد عتبات عالیات پرداخت شده است.
همچنین ساخت این ضریح مطهر توسط صنعتگران و هنرمندان ایرانی نزدیك به سه سال طول كشید و در مدت دو ماه و نیم نصب آن زمان برده است.
نصب ضریح جدید سفیر سیدالشهدا (ع) جمعه گذشته به پایان رسید؛ از جمله مشخصات ضریح مبارك می توان به وجود ۱۳ پنجره، یك درب و پنج هزار ماسوره، دو هزار و ۵۰۰ گوی و ۵۰۰ نیم گوی اشاره كرد كه در بدنه ای از جنس استنداستیل و قطعات قلمزنی شده نقره از مشخصات ضریح حضرت مسلم (ع) است.
همچنین بخش زیر تاج به بالای ضریح نیز از چوب ساج بوده كه قطعات قلمزنی شده مس با روكشی از طلای آبكاری شده آن را پوشش داده است.
وزن كل ضریح ۱۴ تن و فلزات به كار رفته در آن هشت كیلوگرم طلا، دو كیلوگرم نقره و ۱۵۰۰ كیلوگرم مس است.
ساخت این ضریح از سه سال پیش در شهرهای تهران، اراك ، اصفهان آغاز شد و با تلاش ۴۰ نفر از هنرمندان كشورمان در ۲۵ روز نصب در این مكان مبارك نصب شد.
طول این ضریح مبارك پنج متر و ۱۰ سانتی متر و به عرض چهار متر است. مساحت آن نیز ۲۰ متر و چهل سانتی متر مربع و ارتفاع ۴ متر و ۳۵ سانتی متر است.
سوره انسان، آیه الكرسی، اسماء ۱۴ معصوم و اشعار عربی در مدح مقام حضرت مسلم بن عقیل (ع) از آیات، سوره و اشعار استفاده شده در این ضریح مبارك است.
این ضریح مطهر براساس مفاهیم اسلامی و بعضی از وقایع شهادت حضرت مسلم (ع) طراحی شده كه شامل ۹۹ پرطاووسی و هشت گلدانی در تاج است.
همچنین به منظور یكپارچگی در داخل ضریح از منبت كاری، معرق و خاتم كاری استفاده شده است.
در تمامی قسمت های قلمزنی ضریح مطهر سفیر عشق به هیچ عنوان از ریخته گری استفاده نشده است و تماما هنر دست اساتید قلمزنی است.
منبع نور داخل ضریح نیز غیرمحسوس است و در ایام مختلف از جمله اعیاد مناسبت ها قابل تغییر است.
ضریح فعلی حضرت مسلم (ع) ضریح پیشین حضرت اباالفضل العباس (ع) بوده كه حدود ۵۱ سال پیش ساخته شده است.


abna.ir
 

montazer

ناظر کل
پرسنل مدیریت
"ناظر کل"
ضريح سفير عشق، حضرت مسلم بن عقيل(ع) عصر روز چهارشنبه به وقت محلي در مسجد كوفه در نجف اشرف با حضور جمعي از مقامات ايراني و عراقي رونمايي شد.
407484_338.jpg

407485_921.jpg

407483_223.jpg
 

montazer

ناظر کل
پرسنل مدیریت
"ناظر کل"
407477_195.jpg


407487_803.jpg


407468_311.jpg

407466_722.jpg

407463_487.jpg
 

montazer

ناظر کل
پرسنل مدیریت
"ناظر کل"
407462_287.jpg

407459_599.jpg



407465_431.jpg
 
بالا