4 روش برای باز کردن تبهاي بسته شده در گوگل کروم

devil black

بی وفــا
قابلیت مرور صفحات وب بهصورت تب از جمله امکاناتی است که در بسیاری از مرورگرهای جدید به چشم میخورد. مرورگر کروم نیز در این زمینهها نوآور بوده و علاوه بر پشتیبانی از چنین امکاناتی، مواردي را نیز بهعنوان پشتیبان برای این قابلیتهای جدید طراحی کرده است. یکی از امکاناتی که کروم برای مرور بهصورت تب درنظر گرفته باز کردن مجدد تبهایی است که عمدا یا سهوا توسط کاربران بسته شده است. فرض کنید پس از صرف زمان زیاد برای جستجو بهدنبال یک صفحه خاص آن را پیدا کرده و حالا اتفاقی دستتان به دکمه بستن تب خورده و آن را بستهاید! در چنین حالتی با استفاده از قابلیت بازکردن مجدد تبهای بسته شده در کروم میتوانید براحتی این تب را باز کنيد و به مرور آن بپردازید. برای استفاده از این قابلیت روشهای متعددی در سیستمهايعامل ویندوز و مک وجود دارد که در ادامه ترفند از بهترین های ترفند به معرفی 4 روش اصلی میپردازیم.

1ـ میانبرهای صفحهکلید
برای باز کردن تبهای بسته شده توسط کلیدهای میانبر کافی است هنگام اجرای مرورگر کروم در سیستمعامل ویندوز، کلیدهای ترکیبی Ctrl+Shift+T را فشار دهید و در سیستمعامل مک نیز از کلیدهای command+Shift+T کمک بگیرید. با فشاردادن همزمان این کلیدها، آخرین تب بسته شده در مرورگر مجددا باز میشود و میتوانید به مرور آن بپردازید. همچنین اگر بخواهید تبهای بیشتری را مجددا باز کنید کافی است این کلیدها را مجدد فشار دهید. با هربار زدن این کلیدها، کروم یک مرحله به عقب برميگردد و تبهایی را که پیش از تب اول بسته شدهاند نیز مجدد فراخوانی میکند. با این شيوه بازشدن مجدد 10 تب امکانپذیر است.

بسته شدهها در تب جدید
یکی دیگر از روشهای بازکردن مجدد تبهای بسته شده، مشاهده آنها در یک تب جدید است. برای استفاده از این روش نیز باید ابتدا یک تب جدید در مرورگر ایجاد کنید. سپس از بخش پایین ـ سمت راست مرورگر روی گزینه Recently closed کلیک کنید. با کلیک روی این بخش، 3 تب آخری که در مرورگر بسته شدهاند بهشما نمایش داده میشود.

3 ـ مرور مجدد با کلیک راست
چنانچه از مرورگر کروم در سیستمعامل ویندوز استفاده میکنید برای بازکردن مجدد تبهای بسته شده میتوانید از کلیک راست ماوس کمک بگیرید. روش انجام این کار (ترفند۲۲۰) نیز عبارت است از فشار دادن کلیک راست ماوس در بخش بالای نوار ابزار مرورگر. در این حالت پنجره کلیک راست بهنمایش درآمده و گزینهای با عنوان Reopen closed tab در آن مشاهده میشود که با انتخاب این گزینه آخرین تب بسته شده توسط مرورگر، مجددا باز میشود.

4ـ مرور مجدد از منو
اگر از کاربران کروم در سیستمعامل مک باشید حتما توجه کردهاید که کروم در سیستمعامل مک برخلاف دیگر سیستمهايعامل که نوار منو را از دید کاربر حذف کرده است در این سیستمعامل همچنان این نوار را حفظ کرده و دسترسی به بخشهای مختلف را توسط این نوار در اختیار کاربران قرار میدهد. چنانچه بخواهید تبهای بسته شده را توسط این نوار مجدد فراخوانی کنید نیز میتوانید از منوی File گزینهReopen Closed Tab را انتخاب کنید.



منبع:www.hak-land.rozblog.com
 
بالا