جليلي:۵ هزار ميليار تومان در دست۶نفر است

مجنون الحسین

کاربر فعال
"بازنشسته"
کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: امروزه ایران یکی از قدرتمند ترین کشور های در منطقه و جهان شناخته شده است.


به گزارش جهان به نقل از مهر، سعيد جلیلی عصر پنج شنبه در مسجد صاحب الزمان شهركرد در جمع مردم با بیان اینکه قدرت ایران در منطقه و جهان به تثبیت رسیده است، اظهار داشت: کشور ایران در تمدن اسلامی یک الگو برای کشور های اسلامی در بیداری اسلامی است.

وی با بیان اینکه بسیاری از سران بر این باور هستند که بدون نقش جمهوری اسلامی خیلی از مسائل حل نمی شود، بیان داشت: در کشور ایران اندیشه اسلام ناب ولایت شکل گرفت و همه اقوام، مردم و عشایر به پیام امام(ره ) و رهبر عمل كردند و همه مردم در تمامی عرصه ها حضور داشتند.

جلیلی با اشاره بر اینکه در سال های گذشته که ۸۵۰ هزار بیمار کشور نیاز به سوخت ۲۰ درصدی براي توليد دارو داشتند، کشورهاي دارای این سوخت شرایطی برای دادن این سوخت به کشور داشتند که دانشمندان موافقت نکردند و در کمترین زمان ممکن سوخت ۲۰ درصدي توسط دانشمندان تولید شد و جوانان این مرز و بوم نشان دادن که خواستن توانستن است و تحریم ها برای جوانان و دانشمندان این مرز و بوم تبدیل به فرصت می شود.

وی با بیان اینکه مردمان این کشور باید هوشیار باشند که دشمن از مسیر ها دیگر ما را از بیرون تهدید و از درون دچار تردید نکنند، اذعان داشت: دولت باید تفکر بسیجی را در ادرات و ارگان های دولتی خود ایجاد کند. جلیلی با بیان اینکه گرانی، بیکاری، عدم توجه تولید و .. از مشکلات در حال حاضر کشور است، تصریح کرد: از جمله دلایلی که موجب شد که دولت دچار مشکل شود ناتوانی ساز و کار اداری دولت براي این مشکلات بوده است و دولت باید این زنجیر ها را باز کند.

پنج هزار ميليار تومان در دست شش نفر
وی با بیان اینکه ۲۳ نفر در کشور ۱۱ هزار میلیارد تومان وام گرفته و پس نداده اند، بیان داشت: باید سیستم دولتی و ادرای درست شود. جلیلی با اشاره بر اینکه تا زمانی که در جامه نقدینگی بیش از تولید باشد تورم وجود خواهد داشت و زمانی که تولید بیشتر، اشتغال پایداراتر و کالاها بیشتر باشد دچار هیچ گونه مشکل اقتصادی نخواهیم بود، بیان داشت: در حال حاضر پنج هزار میلیارد تومان در دست شش نفر در کشور است در حالی که هیچ گونه تولیدی را نیز ندارند.

کاندیدای ریاست جمهوری با بیان اینکه در توزیع منابع باید با عدالت صورت گیرد، عنوان کرد: عدالت ساختاری باید در جامعه شکل گیرد. جلیلی با بیان اینکه برای حل مشکل کشور دولت باید حفره هايی که موجب فساد می شود را بايد ببند، بیان داشت: بايد بیت المال به تساوی در بین مردم کشور توزیع شود و توزیع بیت المال باید بایک مدیریت انقلابی صورت گیرد.

وی با اشاره بر اینکه دولت برای استفاده از ظرفیت ها از منابع طبیعی و نرم افزار را در کنار هم قرار دهد و در کنار هم از پتانسیل ها و ظرفیت ها استفاده کنند، تصریح کرد: سفر های استانی سفر های خوبی برای کاهش مشکلات مردم داشته است و در حال حاضر باید سفر های وزارتخانه ای صورت گیرد و یک کار آمدی لازم در استان های ایجاد شود.
 
بالا