ورود غیرقانونی افغان ها از مرزهای کشور ادامه دارد

مجنون الحسین

کاربر فعال
"بازنشسته"
[h=2]ورود غیرقانونی افغان ها از مرزهای کشور ادامه دارد[/h]

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور گفت: به علت ادامه ورود غیرقانونی از مرزهای کشور، به نظر میرسد حدود 500 تا 700 هزار تبعه افغان غیرمجاز در داخل کشور زندگی میکنند.

عزیز کاظمی در گفتوگو با خبرنگار «اجتماعی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، افزود: ورود غیر قانونی از مرزهای کشور همچنان ادامه دارد و این موضوع به مسوولان کشور افغانستان نیز منعکس شده است تا اقدامات کنترلی و نظارتی بیشتری در مرزهای خاک خود داشته باشند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور گفت: به نظر میرسد حدود 500 تا 700 هزار تبعه افغان غیر مجاز در داخل کشور داشته باشیم.

وی درباره برخورد با اتباع غیرمجاز در کشور تصریح کرد: ورود و خروج اتباع بیگانه در همه کشورها با کنترل و شدت انجام میشود و مرزبانیها با ورود غیرقانونی به کشورشان برخورد میکنند، اما با توجه به اینکه کنترل یک سویه مرزها اقدام دشواری است، دولتهای جمهوری اسلامی ایران و افغانستان باید به طور مشترک مرزها را کنترل کنند اما این همکاری از سوی کشور افغانستان با جدیت و سختگیری صورت نمیگیرد.

کاظمی با بیان اینکه بخشی از این دلایل نیز مربوط به مرزهای طولانی مشترک دو کشور است، افزود: همچنین اطلاع قاچاقچیان انسان از معابر مرزی و استفاده از شرایط جوی و زمانی از جمله عبور در شب هنگام از مرزها نیز از دیگر دلایل دشواری کنترل مرزهاست.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور با اشاره به خروج برخی از اتباع افغان فعال در بخشهای خدماتی به علت کاهش ارزش ریال ایران گفت: گزارشهایی در این زمینه به اداره کل اتباع وزارت کشور ارسال شده است، اما تعداد این افراد قابل توجه نیست.

وی خاطرنشان کرد: به علت تحولات داخل خاک افغانستان اشتیاق برای ورود، بیشتر از خروج از ایران است.
 
بالا