فرمولی که جای انسان را در «بهشت» نشان میدهد

زینب

کاربر حرفه ای
"بازنشسته"
پیامبر اعظم(ص) فرمولی ساده ارائه دادهاند که انسانها میتوانند با استفاده از آن تعداد طبقات بهشت و جای خود را در آن بیابند.

کسی که قرآن را آنگونه که قرآن و پیشوایان دینی دستور دادهاند بخواند، در قیامت مبنای محاسبة درجات او قرآن است. به سخنان امام صادق علیهالسلام که در این زمینه از رسول بزرگوار اسلام صلیالله علیه و آله نقل کردهاند نظر کنید:

«بر شما باد تلاوت قرآن! همانا درجات بهشت به تعداد آیات قرآن است. هنگامی که قیامت برپا شد، به قاری قرآن گفته میشود: بخوان و بالا برو، و او هر آیهای که میخواند، یک درجه بالا میرود».

البته باید بدانیم این پاداشها، و مقام و منزلتها از آن کسی است که به آیات قرآن عمل کند و حامل قرآن باشد، یعنی قاری قرآنی که رنگ قرآنی و خدایی گیرد؛ آنگاه در زمره شریفترین انسانها قرار میگیرد.

پیامبر اسلام صلیالله علیه و آله فرمود:

«اَشرافُ اُمَّتی حَمَلَةُالقرآن...؛ شریفترین افراد امت من، حاملان قرآنند».پاداش قاری قرآن

برخی از روایات و احادیث که بیانگر اجر و پاداش تلاوت قرآن است انسان را به شگفت میآورد.

در این باب بخشی از روایتی را که «محمدبن بشیر» از امام سجاد و امام صادق علیهماالسلام در این زمینه نقل میکند برای نمونه تقدیم میکنیم، شاید ما را به انس بیشتر با قرآن ترغیب نماید.

«کسی که تنها با نظر کردن به قرآن و بدون صدا، آن را بخواند، خداوند برای هر حرفی حسنهای به او میدهد و یک بدی از او محو میکند و یک درجه مقام او را بالا میبرد. هر کس حرفی از آن را یاد بگیرد، برای او ۱۰ حسنه مینویسد و از او ۱۰ کار بد را محو میکند و ۱۰ درجه او را بالا میبرد. آنگاه حضرت فرمود: نمیگویم در برابر هر آیهای، بلکه میگویم در برابر هر حرفی مثل حرف «ب» و «ی» و مانند آن (چنین پاداشی است) و کسی که حرفی از قرآن را در نماز و در حال نشسته بخواند، خداوند برای او ۵۰ حسنه مینویسد و ۵۰ کار بد از نامه اعمال او پاک میکند و او را ۵۰ درجه بالا میبرد. کسی که حرفی از قرآن را در نماز و در حالت ایستاده بخواند، خدا ۱۰۰ حسنه بر او میافزاید و ۱۰۰ پلیدی از او پاک میکند و او را ۱۰۰ درجه بالا میبرد.

 

Sadra75

داره دوست میشه
"منجی دوازدهمی"
فقط یک گوشه از بهشت رو به ما بدن از شر اتیش در امان باشیم بقیه ی ثواب ها هم تقدیم به پیشگاه ائمه.
 

hasan

داره دوست میشه
"منجی دوازدهمی"
پیامبر اعظم (صلی الله عليه و آله و سلم) :


يُكْتَبُ لِمَنْ يَقْرَأُ بِكُلِّ آيَةٍ ثَوَابُ مِائَةِ شَهِيدٍ


برای کسی که هر آیه از قرآن را بخواند ثواب صد شهید نوشته می شود.


مستدرك‏الوسائل ج : 4 ص : 258


بله دوستان اهل دل بدنبال بهشت نیستند بلکه بدنبال رضوان خداوند متعال هستند
رضی الله عنهم و رضوا عنه

 
بالا