به مناسبت 14 خرداد رحلت امام خمینی «رحمة الله علیه»

  • نویسنده موضوع ضحا
  • تاریخ شروع

ضحا

کاربر ویژه
"کاربر *ویژه*"

images

به مناسبت 14 خرداد رحلت امام خمینی «رحمة الله علیه»




صبر بسیار بباید پدر پیر فلک رتا دگر مادر گیتی چو تو فرزند بزاید

عینیتِ آرزوی هزار ساله شیعه، روح اللهی بود که با عصا و ید بیضای موسوی و بیان و فرقان مصطفوی به نجات مظلومان کمر بست و دیده مستضعفان را به نور امید روشن ساخت. او که اندیشه اش چونان نسیم جان بخش سحرگاهی ارمغان پیروزی به همراه داشت، خاطره بخشندگی ابرها و درختان را تکرار می کرد.
آن دم که فجر در برابر نور او رنگ باخت، سروها در برابرش قیام کردند و عشق به زهدش شهادت داد و ایمان در تشهد به او سلام کرد.
او به همه جهانیان فهمانید که تکامل و زیستن چون علی (علیه السلام) و شهادت در قالب مرگ طبیعی، افسانه نیست. او معنی حقیقی شجاعت و عزت را در صفحات تاریخ حک کرد.
این ذخیره الهی شیعه با رفتنش دنیایی را داغدار خود کرد و الفاظ را نیز به سوگ نشانید. اینک طوفان کلمات، ساحلی می طلبد تا فقدان سپه سالار لشکر حضرت حجت (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و مردی از تبار پیامبر (صلی الله علیه و آله) را در کنار واژه صبر تسکین دهد.
کجاست او که با رهبریش جهانی را لرزاند و با عطوفت پدرانه اش هزاران مرد را چون کودکان به گریه در آورد؟
او که بود که مسلمانان بار دیگر یتیم شدند و پرچم عزا برافراشته شد؟
کجاست آن روزنه امید صدها میلیون مسلمان و میلیاردها انسان تحت ستم در سراسر جهان؟ در کجای تاریخ باید به دنال او گشت، که امام هفتم شیعیان از او این گونه یاد می کند: مردی از اهل قم، مردم را به حق دعوت می کند. گروهی از مردم با او گرد می آیند که همانند تکه های آهن مستحکم اند، بادهای سخت آنها را نمی لرزاند و از جنگ و مبارزه به ستوه نمی آیند و از دشمن نمی هراسند. آنان بر خدا توکل می کنند و عاقبت با متقین است.
آری! امام خمینی «رحمة الله علیه» عینیت آرزوی هزار ساله شیعه بود.
 

ضحا

کاربر ویژه
"کاربر *ویژه*"

rehlate-emam-khomeyni3www.4print.irkochak.jpg



14خرداد سال 1368 امام خميني(ره) رهبر كبير انقلاب اسلامي و بنيانگذار نظام جمهوري اسلامي ايران با ارتحال جانگداز خويش جهان اسلام را در ماتم و عزا فرونشاند .

ميزان تأثيرات و تألمات مسلمانان ايران و جهان به جدي بود كه رسانه ها و مطبوعات سراسر دنيا رحلت حضرت امام خميني(ره) را بزرگترين فاجعه و رويداد تاريخ معاصر جهان ذكر كردند .

امام خميني(ره) آخرين تاريخ ساز قرن حاضر بود كه قدرت غرب را درهم شكست.

ميليونها انسان در سوگ پرافتخارترين و مردمي ترين رهبر جهان به ماتم نشستند.

در پی رحلت امام خميني(ره) اين بزرگ مرد تاريخ ايران، آيت الله خامنه اي مجاهدعظيم الشأن به مقام رهبري و هدايت امت اسلام برگزيده شدند .

 

ضحا

کاربر ویژه
"کاربر *ویژه*"
gal15.jpg



سالروز رحلت جانگداز رهبر انقلاب اسلامی را به محضر
امام زمان ارواحنا فداه
و رهبر معظم
جناب آیت الله خامنه ای
تسلیت عرض مینمائیم

(اعضا انجمن منجی دوازدهم عج)

 
بالا