معاون وزير نيرو: نيمي از مخازن سدهاي کشور پر از آب است

مجنون الحسین

کاربر فعال
"بازنشسته"
معاون وزير نيرو: نيمي از مخازن سدهاي کشور پر از آب است



OnlineNewsImage.aspx




فارس / سرپرست معاونت آب و آبفاي وزارت نيرو گفت:ظرفيت کنوني مخازن سدهاي کشور 57 ميليارد مترمکعب است که در حال حاضر 27.5 ميليارد مترمکعب از ظرفيت مخازن از آب پر شده است.

عليرضا دائمي افزود:به طور متوسط سالانه حدود 130 ميليارد مترمکعب آب در کشور وجود دارد که با حدود 29 تا 30 ميليارد مترمکعب آب برگشتي، اين ميزان درمجموع به 159 ميليارد مترمکعب مي رسد.

وي ظرفيت کنوني مخازن سدهاي کشور را نيز 57 ميليارد مترمکعب اعلام کرد و افزود: در زمان حاضر 27.5 ميليارد مترمکعب از ظرفيت مخازن از آب پر شده است.

وي ادامه داد: اگرچه نواحي فلات مرکزي ديگر ظرفيتي براي ساخت سدها ندارد، اما سيلاب ها هنوز در نواحي شمالي، جنوبي و غربي کشور وجود دارد و نياز به مديريت اين آب ها احساس مي شود.

دائمي از سدسازي به عنوان آخرين ابزار سازه اي مهار آب و از صرفه جويي، بهره وري آب بالارود، استفاده صحيح از آب زيرزميني و حفظ آب سبز به عنوان ابزارهاي غير سازه اي ياد کرد.

سرپرست معاونت آب و آبفاي وزارت نيرو با بيان اينکه در زمان کنوني ايران در نيروي مهندسي جزو کشورهاي نخست جهان است، اجراي کارهاي پيچيده مهندسي مانند سياه بيشه را از شاهکارهاي مهندسي کشور دانست و افزود: در زمان کنوني ايران هيچ کمبودي در زمينه مهندسي نسبت به قوي ترين کارشناسان خارجي ندارد.

 
بالا