«شر»♥♥♥

نورا

کاربر ویژه
"کاربر *ویژه*"
*معامله کردن با فرد مضطرّ، حرام است!

حضرت میفرمایند: سرآمد بدترین افراد کسانی هستند که با فرد مضطرّ، معامله میکنند. میبیند فردی گرفتار است، امّا با او معاملههای چنین و چنان میکند، مثل اینکه پول را میخرند و ... که اینها، حرام است. لذا حضرت میفرمایند: «ألا إنَّ بَیعَ المُضطَرِّینَ حَرامٌ»، پس عزیزان! در بیع خیلی مواظبت کنیم تا لقماتمان آلوده نشود، چون بعد از آن، شرارت میآید و بعد دیگر، آرام آرام روح تقوا و خیرخواهی دور میشود و گرفتار میشویم. خدا گواه است برکت میرود.
 

نورا

کاربر ویژه
"کاربر *ویژه*"
*دست دهنده نداشتن، ظلم به زیردست و محتاج کردن عائله خود؛ خصوصیّات شروترینها است

پس حضرت میفرمایند: اینطور افراد که تهمت میزنند، گستاخ و فحّاش هستند و تنهاخورند، بدترین مردم هستند. در ادامه هم میفرمایند: «وَ الْمَانِعَ رِفْدَهُ»، نه تنها تنهاخور هستند و دستِ دهنده ندارند، بلکه مانع میشوند که دیگران هم بدهند. «و الضّارِبُ عَبدَهُ»، بنده خود را مىزنند؛ یعنی به زیردست و کارمند خود ظلم میکنند که زدن، نوع آخرش است. «و المُلجِئُ عِیالَهُ إلى غَیرِهِ» و عائلهشان را براى تأمین مخارج خود، محتاج دیگران مىسازند.
 

نورا

کاربر ویژه
"کاربر *ویژه*"
*هرچه شرّ کمتر شد و بیشتر رو به خیر رفتیم؛ ظهور نزدیکتر میشود!

پس عزیزان! خیلی مراقبه و مواظبت کنیم تا از شرّ دور بشویم که در آن صورت، عالم، گلستان میشود.

بک نکتهای را هم در آخر بگویم که جا دارد روی این، خیلی تأمّل کنیم. عزیزان من! هرچه شرّ کم شد و رو به خیر بیشتر بردیم - به خصوص در کشور امام - ، ظهور نزدیکتر میشود. این مطلب، خلاف آن چیزی است که حجّتیهایها بیان میکردند که شرارت زیاد شود تا ظهور نزدیک شود! آنطور که آنها میگویند، نیست؛ بلکه در کشور امام زمان، هرچه شرّ کمتر شد، رو به خیر بیشتر بردیم و ظهور حضرت نزدیکتر میشود. این را به صراحت میگویم، شما هم همه جا بیان کنید و فریاد بزنید، این پرچم است. این بیرق را بلند کنید که هرچه شرّ کمتر شد و بیشتر رو به خیر رفتیم، ظهور نزدیکتر میشود.

لذا مراقبه کنید. در انتخابتان هم کسانی که خیر مردم را میخواهند و کسانی که آنطور که امامالمسلمین میخواهند، هستند، انتخاب کنید. آقا در فرمایشاتشان در این چند روز فرمودند، باز هم میفرمایند، ببینید که چه چیزهایی را تبیین میکنند، اینها را کنار هم قرار بدهید که خیر دنیا و آخرت در همین است.

«السلام علیک یا مولای یا بقیه اللّه»

از آقای خوبیها یابن الحسن بخواهیم، او، خیر مطلق اوست. «یَا مَنْ أَرْجُوهُ لِکُلِّ خَیْرٍ» ای خدایی که امید به همه خیرها از ناحیه توست؛ خیر مطلق را برایمان برسان.
 
بالا