----------««« اخلاق انتخابات »»»----------

مفردمذکرغائب

کاربر فعال
"بازنشسته"
1_016.gif


با توجه به اینکه در ایام تبلیغات انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری هستیم و در کشوری زندگی میکنیم و قدم برمیداریم که مزین شده به نام و عنوان اسلامیت .
و لازمه یک کشور اسلامی این است که در تمام عرصه های ان از رفتارهای فردی و عمومی حتی در سطح برنامه ریزی های اجرایی باید یه مسئله مد نظر مجری باشد و ان هم چیز نیست جز اخلاق .
لذا میبینیم در کنار هر مسئله ای اخلاق هم همراه هست .
اخلاق اقتصادی
اخلاق سیاسی
اخلاق انتخاباتی
اخلاق اجتماعی
تخلاق نظامی
و.......
پس برای پیشرفت و پویایی هر برنامه ای و حل ان باید پناه اورد به اخلاق که اگر اخلاق در جامعه ای نبود باید فاتحه ان جامعه را خواند. لذا اخلاق مخصوص یک کشور اسلامی نیست بلکه در کشورهایی که غیر اسلامی هم هستند شاید به صراحت حرف از اخلاق نزنند ولی برنامه ها و قوانینی را وضع میکنند که با عمل به ان قوانین ارامش و اسایش در جامعه حاکم شود که از دیدگاه اسلامی می توان گفت اخلاق اجتماعی .
با توجه به حرفایی که زده شد که در هر جامعه ای اخلاق باید محور باشه و همه بر محور اخلاق حرکت کنند در این تاپیک می خواهیم بپردازیم به اخلاق در انتخابات از دیدگاه امام و مقام معظم رهبری .
به امید ان روز که در سایه دین همه متخلق به اخلاق نبوی و علوی و فاطمی شویم .

65902198762960313764.gif

 

مفردمذکرغائب

کاربر فعال
"بازنشسته"
حلم ،لازمه پیروزی و شکست در انتخابات

payam_1.jpg



البته هر طرف ملاحظاتی باید بکنند ،این را من قبول دارم .هم ان طرف که توانسته اکثریت را بدست اورد ملاحظاتی لازم است بکند ،توجهاتی بکند ،مراقبتهایی در کیفیت رفتار و حرکت انجام دهد .هم ان طرفی که این رای اکثریت را کسب نکرده ،او هم مراقبتهایی لازم دارد .همه باید حلم داشته باشیم .حلم اسلامی که ما در فارسی او را به بردباری معنا میکنیم .معنایش توان تحمل و ظرفیت تحمل است .همه باید ظرفیت تحمل داشته باشند،بتوانند تحمل کنند. تحمل پیروزی هم کار اسانی نیست ،تحمل عدم پیروزی هم کار اسانی ینست .حلم داشتن و تحمل کردن و ظرفیت پیروزی عدم پیروزی را داشتن ،یکی از فضائل انسانی است ،ما باید این را هم در نخبگان و هم در احاد عظیم مردم ترویج کنیم .


بیانات رهبری در دیدار با نمایندگان نامزدهای دهمین دوره ریاست جمهوری
26/3/1388
 

مفردمذکرغائب

کاربر فعال
"بازنشسته"
هر فرد طبق تشخیصش عمل کند!

images


دست اندرکاران،علاقمندان و هوادارن،مراقب باشند به همدیگر تعرض نکنند. شما به این اقا علاقه داری ،طبق علاقه و تشخیص خودت عمل کن .ان دیگری هم علاقه و تشخیص دیگری دارد ،شما به او چه کار داری؟
او هم طبق علاقه خودش عمل کند بنابر این نباید به یکدیگر تعرض کنند و فضا را تلخ نمایند .این نکته را من به کسانی که دست اندر کار و تبلیغات نامزدهای مختلف هستند ...موکدا توصیه میکنم که هر کدام کار خودشان را بکنند،به همدیگر کار نداشته باشند.
دیدار با اقشار مختلف مردم 1384/3/25
 

مفردمذکرغائب

کاربر فعال
"بازنشسته"
ترجیح مصالح کشور بر منافع شخصی و جناحی

images

البته در انتخابات باید منافع نظام ،منافع کشور ،مصالح کشور بر مصالح حزبی و جناحی و شخصی و امثال اینها ترجیح داده شود و نظرات شفاف وروشنی باشد ،معلوم باشد که چه می خواهند .
اگر چنانچه یک چنین انتخاباتی انجام بگیرد این بلا شک به نفع نظام ،به نفع پیشرفت کشور و به نفع مردم خواهد بود .نظام را زنده و با نشاط نگه میدارد . پیش می برد .


بیانات رهبری در دیدار اعضای خبرگان 1388/12/6
 

مفردمذکرغائب

کاربر فعال
"بازنشسته"
بصیرت عامل اجرای اسلام ناب

IMAGE634643158216841952.jpg


مردم با بصیرت و درایت و تحقیق کاندیداها را شناسایی کرده و به سوابق و روحیات و خصوصیات دینی ،سیاسی نامزدهای انتخاباتی توجه نمایند .
مردم شجاع و ایران با دقت تمام به نمایندگانی رای دهند که متعبد به اسلام و وفادار به مردم باشند ودر خدمت به انان احساس مسئولیت کنند و طعم تلخ فقر را چشیده باشند و در قول و عمل مدافع اسلام پابرهنگان زمین ... در یک کلمه ،مدافع اسلام ناب محمدی صل الله علیه واله و سلم باشند .و افرادی که طرفدار اسلام سرمایه داری ...ودر یک کلمه اسلام امریکایی هستند طرد نموده و به مردم معرفی نمایند .


پیام امام ره به ملت ایران 1367/1/11
 

مفردمذکرغائب

کاربر فعال
"بازنشسته"
برای یک مسئول عقیده و اخلاق مساله ای اجتماعی است

2157.jpg


در نظام جمهوری اسلامی افرادی نگویند که اخلاق و عقیده ،مساله شخصی انسان هاست .برای یک مسئول ،عقیده و اخلاق مساله شخصی نیست ،مساله ای اجتماعی و عمومی است .ان کس که به مجلس می رود یا به هر مسئولیت دیگری که در نظام جمهوری اسلامی می رسد .غیر کفایت ذاتی و دانایی ذاتی به شجاعت اخلاقی ،تقوای دینی و سیاسی و عقیده درست هم احتیاج دارد .

مقام معظم رهبری در دیدار مردم قزوین 1382/9/25
 

montazer

ناظر کل
پرسنل مدیریت
"ناظر کل"
رهبر انقلاب اسلامی در سخنرانیشان در حرم مطهر امام خمینی رحمهالله از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری خواستند تا قولهایی را به مردم بدهند. پایگاه اطلاعرسانی KHAMENEI.IR در این اینفوگرافیك سرفصل این قولها را منتشر میكند.

13920316_0122805.jpg
 
بالا