پس از 27 سال سرآلکس فرگوسن اعلام بازنشستگي کرد

!!~Pouya~!!

کاربر ویژه
"بازنشسته"

پس از 27 سال

[h=1]سرآلکس فرگوسن اعلام بازنشستگي کرد[/h]
[h=2] سرآلکس فرگوسن ، مربي موفق منچستر يونايتد پس از حدود 27 سال مربيگري ، اعلام بازنشستگي کرد.[/h]
00938068.jpg

به گزارش ورزش سه ، فرگوسن 71 ساله به مدت 27 سال بود که هدايت شياطين سرخ را به دست داشت و با اين تيم به 13 قهرماني در ليگ برتر انگليس رسيد.

سرمربي منچستريونايتد به شايعاتي که در مورد عمل جراحي خود در ماههاي پيش رو بيان شده بود پايان داد و اعلام بازنشستگي کرد.

اين مربي از سال 1986 تا به امروز 808 بار روي نيمکت شياطين سرخ نشست که توانست به 527 پيروزي 167 تساوي و 114 شکست برسد.

او در منچستر يونايتد به افتخارات گستردهاي از جمله دو بار فتح ليگ قهرمانان اروپا و سيزده بار قهرماني در ليگ برتر دست يافت.



ورزش3
 

!!~Pouya~!!

کاربر ویژه
"بازنشسته"
[h=1]فرگوسن: تصميمم کنارهگيري در اوج بود[/h]
[h=2] سرمربي کهنهکار منچستريونايتد با انتشار بيانيهاي در باشگاه منچستريونايتد رسما در انتهاي فصل جاري از سمت سرمربيگري اين تيم کنار ميرود.[/h]
00023224.jpg

پس از اينکه روزنامههاي تايمز و تلگراف اعلام کردند سرالکس فرگوسن، سرمربي موفق و کهنهکار منچستريونايتد قصد دارد اين هفته از سمت سرمربيگري اين تيم خداحافظي کند اين سرمربي اسکاتلندي پس از 27 سال سرمربيگري در اولدترافورد به طور رسمي از سمت خود کنارهگيري و به عنوان مدير باشگاه منچستريونايتد فعاليت خواهد کرد.

به گزارش تسنيم ، فرگوسن 71 ساله که اخيرا سيزدهمين قهرماني خود در ليگ برتر را با تيم منچستريونايتد تجربه کرده در بيانيهاي که در سايت اين باشگاه منتشر شد گفت که در بهترين شرايط و زمان مناسب تصميم به کنارهگيري از اين تيم گرفته است. او از تمام بازيکنان فعلي، بازيکنان گذشته، خانواده گليزر و هواداران اين تيم تشکر کرد.

فرگوسن گفت: براي کنارهگيري از سمت سرمربيگري منچستريونايتد خيلي فکر کردم و اين تصميمي نبود که به سادگي بتوانم بگيرم. به نظرم اکنون زمان مناسبي براي اين کار بود. برايم خيلي مهم بود که در بهترين و قدرتمندترين شکل تيم از اين سمت کنار بروم و حالا زمان مناسبي براي اين کار بود.

وي افزود: کيفيت تيمي که قهرمان اين فصل ليگ برتر شد با ترکيب سني مناسب بازيکنان باعث شد تيمي نسبتا جوان پايهگذاري شود و آينده روشني در انتظار اين باشگاه باشد. امکانات و زيرساختهاي باشگاه منچستريونايتد در دنيا در بين بهترينهاست و ورزشگاه اولدترافورد يکي از قابل احترامترين و بهترين مکانهاي ورزشي دنيا به شمار ميرود.

سرمربي شياطين سرخ تصريح کرد: در ادامه نيز در اين باشگاه خواهم بود و در پست مدير و سفير اين باشگاه ايفاي نقش خواهم کرد. با وجود اين فعاليتها و در کنار علايقي که دارم باز به آينده فکر ميکنم. از همين جا بايد از خانوادهام تشکر ويژهاي کنم به خاطر عشقي که به من دادند و در اين مدت از من حمايت کردند که براي رسيدن به اين جايگاه بسيار ضروري بود.

فرگي ادامه داد: همسرم «کتي» در اين راه کليد موفقيتم بود و با تشويق و حمايتش باعث شد به اين موفقيتها برسم. کلمات براي بيان اين احساسم کافي نيست.

فرگوسن گفت: بايد از تمام بازيکنان جديد و قديمي اين تيم که در طول اين ساليان با تلاش و فداکاري خود باعث به دست آمدن اين افتخارات به يادماندني شدند تشکر کنم. بدون کمک آنها اين باشگاه به اين افتخارات بزرگ نميرسيد.

اين مربي خاطرنشان کرد: در سالهاي اوليه که به اولدترافورد آمدم حمايت هيات مديره و سربابي چارلتون از من فوقالعاده بود. آنها به من زمان و اعتماد به نفس لازم را دادند تا باشگاهي بزرگ را بنا کنم نه تيمي بزرگ را!

فرگوسن گفت: در طول دهه گذشته خانواده گليزر شرايط لازم براي منچستريونايتد را فراهم کردند تا به بهترين نحو ممکن تواناييهاي خودم را به اثبات برسانم. در کنار اين خوشحالم که با مدير اجرايي قابل اعتماد و مستعدي همچون ديويد گيل کار کردم. قلبا از تمامي آنها تشکر و قدرداني ميکنم.

سرمربي منچستر در پايان گفت: از هوادارانمان ممنونم. هوادارانمان در طول ساليان گذشته همواره با فروتني از ما حمايت کردهاند. برايم افتخار و امتيازي بزرگ است که در اين مدت اين فرصت را پيدا کردم که در کنار اين تيم باشم و دوران ارزشمند و طلايي را با اين باشگاه سپري کردم.

سرمربي اسکاتلندي سرخپوشان منچستر تا کنون افتخارات زيادي را به نام خود ثبت کرده است که از آن جمله ميتوان 13 قهرماني در ليک برتر، 5 قهرماني در جام حذفي انگليس، 2 قهرماني در ليگ قهرمانان اروپا اشاره کرد.



ورزش3
 

!!~Pouya~!!

کاربر ویژه
"بازنشسته"
[h=1]گفتههاي منچستريها از بازنشستگي فرگوسن[/h]
[h=2] با اعلام خبر بازنشسته شده سرالکس فرگوسن در انتهاي فصل جاري، اعضاي قديمي و فعلي اين باشگاه به تمجيد و قدرداني از زحمات اين مربي 71 ساله پرداختند.[/h]
00944464.jpg

انتشار خبر تصميم سرالکس فرگوسن براي وداع با دنياي مربيگري همه منچستريها را تحت تاثير قرار داده است، از خانواده گليزر به عنوان روساي باشگاه تا دوايت يورک، ستاره پيشين خط حمله شياطين سرخ و يکي از بازيکنان يوناتيد رويايي سال 1999.

به گزارش تسنيم، در زير واکنش منچستريها به اعلام خبر بازنشستگي سرمربي اسکاتلندي شياطين سرخ را ميخوانيد:

ديويد گيل، مدير اجرايي باشگاه: «همه ما ميدانستيم که اين روز بالاخره فرا خواهد رسيد و همه ما برايش برنامهريزي کرده بوديم تا مطمئن شويم فرگوسن در حالي که کيفيت تيم و زيرساختهاي تيم در بهترين وضعيت قراردارد، بازنشسته ميشود. کاري که فرگوسن براي منچستريونايتد و فوتبال دنيا انجام داد، هرگز از ياد نخواهد رفت. کار کردن کنار الکس و خطاب کردن او به عنوان يک دوست، بزرگترين افتخار و بهترين تجربه زندگي حرفهاي من بوده است».

جوئل گليزر، مالک مشترک باشگاه: «الکس بارها و بارها ثابت کرده که چه مربي استثنايي و در عين حال چه شخصيت فوقالعادهاي است. انگيزه او براي موفقيت و تعهدش نسبت به باشگاه حقيقتا مثالزدني است. من هميشه خاطرات خوشي که او براي ما ساخت، مانند شب خوش قهرماني در ليگ قهرمانان سال 2008 را به ياد خواهم سپرد».

پل اينس، بازيکن سابق منچستريونايتد: «اين مرد عالي و تمام نشدني است. من واقعا شوکه شدم وقتي اين خبر را شنيدم. کاري که او انجام داده باور نکردني است. دنياي فوتبال ديگر هرگز کسي را مانند او نخواهد ديد. 2 هفته پيش او داشت از ماندن براي 2 سال ديگر حرف ميزد و به همين خاطر شوکه شدهام. او مرا مثل پسرش ميدانست».

دوايت يورک، مهاجم پيشين منچستريونايتد: «فرگوسن با اعلام بازنشستگياش دنياي فوتبال را شوکه کرد. مسئله جانشينياش و اينکه ديويد گيل هم دارد ميرود احتمالا فرگوسن را وادار کرده به بازنشستگي فکر کند. او ميخواست امسال جام ليگ برتر را پس بگيرد. الان اين کار را انجام داده است. از جهات زيادي شايد اکنون بهترين زمان براي اعلام بازنشستگي بود اما کمي طول ميکشد تا همه به نبودش عادت کنند».

شان بوئنس، نايب رئيس کانون هواداران منچستريونايتد: «همه ما غافلگير شديم...کسي نميتواند جاي او را پر کند و به نظر من 5 سال ديگر هم ميتوانست کار کند هرچند او به استراحت نياز داشت».

کليتون بلکمور، بازيکن پيشين يونايتد: «قلبم به درد آمد. در روزنامهها و نشريات شايعاتي در اين باره خوانده بودم اما هرگز آنها را باور نکردم. البته به نظرم او حقش است که عقب بنشيند و با لذت بردن از کارهايي که انجام داده به استراحت بپردازد. يکشنبه برابر منچستريها روز احساسي خواهد شد. مطمئنم فرگوسن ميداند چه کسي جايش را خواهد گرفت و نظرش را هم اعلام خواهد کرد. تعجب نکنيد اگر ديويد مويس سرمربي منچستر شد».

وينسنت کمپاني، کاپيتان منچسترسيتي: «سرالکس فرگوسن...يکي از بهترين مربيان تاريخ. بعد از 26 سال موفقيت در فوتبال همه ما به او يک قدرداني بزرگ بدهکاريم».

مايکل اوون، مهاجم پيشين ليورپول و منچستريونايتد: «منچستريونايتد بدون سرالکس فرگوسن حس خوبي نخواهد داشت. يک مرد و يک مربي بزرگ. هيچ کسي توان رقابت با رکورد او را نخواهد داشت. او و تيم برنامه ريزي کرده بودند به مسابقات چستر ريس بروند.شايد آنجا دوربرگرداني باشد. شايد اين خبر بزرگترين سيرک رسانهاي تاريخ باشد».

دنيس اروين، بازيکن پيشين منچستريونايتد: «امروز براي منچستريونايتد روز تلخ و غمانگيزي است. امروز روزي است که ما بايد از تمام افتخاراتي که او براي منچستريونايتد به ارمغان آورد تقدير کنيم. هر بار که اين خبر به گوشم ميرسيد شوکه ميشدم. بدون شک او بهترين مربي تاريخ است».



ورزش3
 

رفیق امام زمان (عج)

کاربر فعال
"کاربر *ویژه*"
بنظرم یکی از فاکتورهای مهم موفقیت باشگاه منچستر، اعتماد کردن بی چون و چرای مدیریت باشگاه به این پیرمرد آدامس خور بود.
سلام داداش پویا و زینب و داداش سورن....ببخش آقای سورن...این چه طرز حرف زدنه؟؟؟پیرمرد آدامس خور ینی چی؟؟؟:(( الکس عزیز این همه سال واسه ما زحمت کشید اونوقت کلمه ای بهتر از پیرمرد نبود بهس نسبت بدی؟؟؟نمیشد با احترام ازش قدردانی کنی؟

:o-]:
 

.Soren.

گرافیست انجمن
"کاربر *ویژه*"

سلام داداش پویا و زینب و داداش سورن....ببخش آقای سورن...این چه طرز حرف زدنه؟؟؟پیرمرد آدامس خور ینی چی؟؟؟:(( الکس عزیز این همه سال واسه ما زحمت کشید اونوقت کلمه ای بهتر از پیرمرد نبود بهس نسبت بدی؟؟؟نمیشد با احترام ازش قدردانی کنی؟

:o-]:

یعنی شما میگید سن 71 سالگی سن کهولت و پیری نیست؟!!
شما میتونید مستندی ارائه بدید که الکس در هنگام بازی کردن تیمش آدامس نمیخوره؟

در ضمن من خودم از علاقه مدان به فرگوسن هستم
زیاد جوش نزنید:p
 

رفیق امام زمان (عج)

کاربر فعال
"کاربر *ویژه*"
این نامه برای سر الکس فرگوسن خودمونه...سلام الکس عزیز:53:
من همونجوریکه میدونی از چهارم ابتدایی تا همین الان طرفدار و عاشق منچستر یونایتد و همه ی بازیکنا و مربیش بودم و هستم...
هرگز عشق من یو از دلم بیرون نرفت...هیچوقت از دست تو
ناراحت نشدم...چون میدونستم و اعتقاد داشتم که تو بهترین نقشتو واسه توی زمین کشیدی. و همیشه از لحاظ ترکیب تیم و چیزای دیگه
بهت اعتماد کامل داشتم و همچنانم دارم...فرگی میگم ای کاش بازم میموندی
کاش ما رو تنها نمیذاشتی اما خب این چیزیه که تو دوس داری گرچه با رفتنت دل همه ی ما یونایتدی ها میگیره:((ما با تو خاطرات تلخ و
شیرینی داشتیم...یادته؟اون موقع که تو با کفش زدی توی ابروی دیوید بکام ما؟؟؟
همه تو رو مقصر دونستن و دروغ نباشه خب منم چون طرفدار پرو پا قرص دیوید بکام بودم و هستم از حرکتت ناراحت شدم...چون نباید این اتفاق میفتاد:68:
اما نمیدونم احساسم به تو چه جوری بود که خیلی زود بخشیدمت
و در حالیکه همه توی اخبار و اولدترافورد از تو بد میگفتن و انگشت اتهام به طرف تو دراز کرده بودن ولی من وقتی اینا رو میدیدم دلم واست میسوخت و ناراحت میشدم...
همه میگفتن بهتر بود تو به جای دیوید از من یو بری...اما من هرگز اینو نخواستم...چون اگه فقط یه مربی باشه که خدا اونو واسه منچستر یونایتد آفریده باشه
اون مرد و اون مربی بدون شک تویی فرگی عزیز:53:
خب البته وقتی دیوید میخواست بره رئال من خیلی زیاد ناراحت بودم...چون هرگز نمیتونستم دیوید رو با لباسی غیر از لباس شیاطین سرخ تصور کنم:((
اما دیوید رفت!!! و فقط به خاطر دیوید مجبور شدم در کنار من یونایتد که عشق من بود طرفدار سوریه رئال هم بشم
اما هیچوقت رئال واسم مهم نبود...فقط دوس داشتم دیوید اونجا مث ستاره بدرخشه که درخشید و بالاخره قهرمان شدن...=d>
توی اون بازی رئال با بارسلون حال کردی دیوید و مایکی(مایکل اوون) چیکار کردن؟؟؟؟یکی از گلها که دیوید طبق معمول یکی از اون سانترهای افسانه ایش کرد و
مایکل هم زد توی دروازه ی بارسلون...و با این کارتون حال همه ی بارساییای پر ادعا رو گرفتین...
تازه گل دومم که تو(دیوید)انداختی و من با ضربه ی چکشی زدم توی دروازه ی بارسلونای بازنده=))به هر حال فرگی اگه میموندی خیلی توپ میشد...
بابا تو هنوزم جوونی ماشالا بازم میتونی مربی بشی...
نمیخوام دیوید مویس بیاد...حداقل یه مربی باحال میاوردی...اصن چی میشد تو نمیرفتی؟؟؟؟ولی انشالا هر جا هستی همیشه با اوناییکه دوس داری
سالم و شاد و خوشبخت باشین...و انشالا زودتر مسلمون بشی...:53:

 

رفیق امام زمان (عج)

کاربر فعال
"کاربر *ویژه*"
[QUOTE=.Soren.;67393]یعنی شما میگید سن 71 سالگی سن کهولت و پیری نیست؟!!
شما میتونید مستندی ارائه بدید که الکس در هنگام بازی کردن تیمش آدامس نمیخوره؟

در ضمن من خودم از علاقه مدان به فرگوسن هستم
زیاد جوش نزنید:p[/QUOTE]

آها خو از اول بگو.... من فک کردم داری توهین میکنی...مگه آدامس خوردن بده خو؟؟؟من خودم عاشق آدامس توت فرنگیم...
در ضمن یه بار توی اولدترافورد نشسته بودم تمرین تیممو نگا میکردم الکس بهم یه آدامس تارف کرد منم گرفتم و خوردمش:">
تازه رفتم توی میدون و با هم تیمیام مثل دیوید بکام یه دست فوتبال زدیم...دیوید سانتر کرد و منم 4 تا گل زدم به اشمایکل=))

 
بالا