مقایـــسه ای میان فیلم های کره ای و ایـــــرانی

!WARNING!

دوست خوب همه
"کاربر *ویژه*"
بسم رب الحسین .. .

دو تا گلایه هم من دارم عجیب!!

1 ) چرا وقتی یک بازیگر رو که قراره در نقشی مثل ستایش کاملا مثبت و الگو باشه یک نفری انتخاب میشه مثل نرگس محمدی؟! (با اون وضع افتضاح که فیلمش فرودگاه رو همه دیدن! اون پوشش و ... ) یعنی یک نفر تو ایران مقید و با استعداد پیدا نمیشد؟!

2 ) دو طرف میخوان ازدواج کنن همه چیز فراهم! خونه بهترین ! ماشین بهترین! کلا تجملات در سریال های ما موج میزنه ، اونوقت جوان توقعش میره بالا به طبع اون !!
 

ناجی دلها

معاون مدیریت
پرسنل مدیریت
"معاونت مدیران"
یه بار آقای پرویز پرستویی صحبت میکردند

بین حرفاشون گفتند کار یه نوع عبادته

واگه من بازیگر نوعی با این فکر نقشم رو بازی کنم کاملا توی نقشم بازی میکنم و سعیم همین میشه

بله واقعا اگه بازیگرای ما دیدشون این باشه که وقت بازی کاملا خود نقششون باشن چقدر نتیجه فرق میکنه

معمولا در فیلم های ما بین بازیگر و نقش تضاد وجود داره

بیننده نمیتونه بین بازی بازیگر و نقشش رابطه ی جدی ببینه و بپذیره

گاهی خانومهای بازیگر ما کل حواسشون به اینه فیگور و گریمشون تغییر نکنه وقت بازی /:)

 

ARKA

مدیر انجمن صندلی داغ
"بازنشسته"
بنظر من فیلم چ جلوه های ویژه ی قشنگی داشت.

تقریبا ایرانیا تویه جلوه ویژه زیاد خوب کار نمیکنند ولی لااقل امیدوار شدیم ک اگر بخوان میتونن خوب باشن.

محتوای فیلم رو هم دوست داشتم اما نمیدونم چرا بعضیا مخالف این هستن ک این فیلم با واقعیت فرق داره!!من اطلاعاتی از شهید چمران ندارم.شاید بخاطر همین پذیرش فیلم برام راحت بود؟!اما من فیلم رو دوست داشتم:|
 

behz@d

بی وفــا
سلام.فیلم های ایرانی بدلیل محدودیت در پخش واقعیت های زندگی روزمره نمیتونن زیاد مخاطب گیر و آموزنده باشن.مثال:فیلم بحث بر انگیز ویکتوریا در فارسی 1 با اون همه بحث و ... اگر شخصی اینجا فیلم رو دیده باشه به حرف های آقای مرنیز میرسه که بیان کرده بودن این فیلم هدفش این بود که رابطه های نامشروع رو به نمایش بگذاره تا درس عبرتی بشه برای اجتماع و این ها تکراری در زندگی اجتماعی نباشه که اگر فیلم رو دیده باشید دختر ویکتوریا که به کلوپ زیاد میرفت و مواد مصرف میکرد فهمید که این کار ها چقدر خطرناک و ناشایسته هست و خود ویکتوریا و پارتنرش هم به ما فهموندن که روابط نامشروع آخر خوبی نداره.و اما خانمی که با شوهر ایشون بود هم به همین سمت.درحالی که متاسفانه بعضی ها درک درستی از فیلم نداشتن و درست همون کارهارو انجام دادن!
اما سریال های ایرانی بدلیل محدودیت ها نمیتونن مثال شکست های واقعی روابط واقعی و خانواده واقعی رو به نمایش بزارند و هیچ حسی جز خوابالودگی به بیننده نمیدن!
حتی فیلم های سینمایی ما بجز چند فیلم سینمایی مثل علی سنتوری و .. که متاسفانه مجوز پخش نگرفتن زیاد آموزنده نبودند.البته در این فیلم ها فیلم هایی هم بودن با مطالب آموزنده!مثل جدایی نادر از سیمین!
کلا در ایران بدلیل محدودیت رابطه خوبی میان بیننده ها و سازنده ها و خود فیلم ها نیست و بقدری فاصله هست که مادر بزرگ من با 70 سال سن با اینکه اهل قرآن و جلسه و ... هست باز هم ترجیح میده بشینه فیلم های کره ای ترکیه ای و ... ببینه تا فیلم های بدون سرو ته متاسفانه ایرانی!
 

ناجی دلها

معاون مدیریت
پرسنل مدیریت
"معاونت مدیران"
سلام.فیلم های ایرانی بدلیل محدودیت در پخش واقعیت های زندگی روزمره نمیتونن زیاد مخاطب گیر و آموزنده باشن.مثال:فیلم بحث بر انگیز ویکتوریا در فارسی 1 با اون همه بحث و ... اگر شخصی اینجا فیلم رو دیده باشه به حرف های آقای مرنیز میرسه که بیان کرده بودن این فیلم هدفش این بود که رابطه های نامشروع رو به نمایش بگذاره تا درس عبرتی بشه برای اجتماع و این ها تکراری در زندگی اجتماعی نباشه که اگر فیلم رو دیده باشید دختر ویکتوریا که به کلوپ زیاد میرفت و مواد مصرف میکرد فهمید که این کار ها چقدر خطرناک و ناشایسته هست و خود ویکتوریا و پارتنرش هم به ما فهموندن که روابط نامشروع آخر خوبی نداره.و اما خانمی که با شوهر ایشون بود هم به همین سمت.درحالی که متاسفانه بعضی ها درک درستی از فیلم نداشتن و درست همون کارهارو انجام دادن!
اما سریال های ایرانی بدلیل محدودیت ها نمیتونن مثال شکست های واقعی روابط واقعی و خانواده واقعی رو به نمایش بزارند و هیچ حسی جز خوابالودگی به بیننده نمیدن!
حتی فیلم های سینمایی ما بجز چند فیلم سینمایی مثل علی سنتوری و .. که متاسفانه مجوز پخش نگرفتن زیاد آموزنده نبودند.البته در این فیلم ها فیلم هایی هم بودن با مطالب آموزنده!مثل جدایی نادر از سیمین!
کلا در ایران بدلیل محدودیت رابطه خوبی میان بیننده ها و سازنده ها و خود فیلم ها نیست و بقدری فاصله هست که مادر بزرگ من با 70 سال سن با اینکه اهل قرآن و جلسه و ... هست باز هم ترجیح میده بشینه فیلم های کره ای ترکیه ای و ... ببینه تا فیلم های بدون سرو ته متاسفانه ایرانی!

سلام و تشکر از شرکتتون توی بحث
خب البته این تاپیک موضوع بحثش فیلمهای ماهواره ای که از فارسی وان و جم کلاسیک پخش میشه نبود
یه مقایسه بود بین فیلم های ایرانی و کره ای که در حال حاضر توی شبکه های سراسری واستانی ما به طور مرتب پخش و تکرار میشه
و مخاطبشون هم در بین بیننده ها زیاد هست
مقایسه ی ما بین این فیلمها و پیام هاشون هست و اینکه چرا جذابیت ها فرق داره در این دو نوع فیلم
تقریبا تو این مقایسه میشه بعضی اشکالات فیلم های خودمون رو پیدا کنیم
چون فیلمهای کره ای تاریخی که از شبکه های ملی پخش میشه از لحاظ رفتاری و ساختاری به فرهنگ ما نزدیک هستند
وخیلی موارد اخلاقی هم تقریبا شبیه فرهنگ ما رعایت میشه
 

behz@d

بی وفــا
از نظر روانشناسی رو قبول دارم
شما دیالوگها رو هم دقت کنید

نقش آفرینیهااااا رو مقایسه کنید

هر فیلمی که میسازن بازیگراش با موفقیت اجرا میکنن طوری که
فکر میکنی بهترین بازیگرشونه
ولی فیلم بعدی نقش اولها عوض میشن و هر کدوم بهتر از دیگری

توی فیلمها و سینمای ماااا واقعا چند تا داریم؟؟؟؟
بازیگری که توی نقشش بره خیلی کم داریم و همین باعث میشه مخاطب نتونه بپذیره
سردی بازیگر باعث میشه القا نشه مفهوم فیلم

گاهی متاسفانه بیننده میگه یخ کردم برم اصلا ...


سلام
بنظرم گفتتون بی منطق هست.
بنظر نمیرسه بازیگرای ایرانی چیزی کم داشته باشن.هدف فیلم ایرانی چی هست؟هر فیلمی آخرش به ی جا میخوره!جومونگ اگر پیشرفتی داشت تو فسریال های پخش شده علتش دیالوگ های زیبا هدفی زیبا جذابیت هیجان و بازیگران خوب بود یعنی تمام گزینه ها رو داشت برای بالا رفتن!
حالا میرسیم به یک فیلم ایرانی شما یکی مثال بزن که من دیدم!مثل ستایش!از دیدنش خوابم میگیره:43:یوسوف(باور کنید بی احترامی نمیکنم اما هر رقت میدیدم فکر میکردم دارم یکی از اثر های هنری چارلی چاپلینو نگاه میکنم از خنده روده بر میشدم مخصوصا با نوع حرف زدنشون)تا چند سال موردی بود برای خنده جوونا تو خیابون تیکه هاشون بانویی من بود:X_X:و و و و و و و و و...
از نظرم فیلم باید آوزنده باشه(مهمترین رکن)جذاب باشه هیجان داشته باشه و یکم بازتر باشه!!!
مثال:فیلم محمد(ص)فکر نکنم حتی 1 سوم فیلم تایتانیک مخاطب داشته باشه!فیلم تایتانیک یک فیلم با صحنه های نامناسب از نظر ما بود اما با همون صحنه ها هم هدفی رو به ما گوش زد میکرد حتی انقدر عمیق کار میکرد ه آدم با دیدن هون صحنه های به اصطلاح زشت گریه میکرد حداقل من که گریه میکردم:(اما فیلم محمد (ص)10 مینه اولشو دیدم پای تلوزیون خوابیدم:X_X:
دلیل ضعف دیگه فیلم های ایرانی دروغی بودن 90% داستان های فیلم هست.اتفاقاتی میوفته که ما اسمش رو معجزه میزاریم اما خوب 100% دروغ هست!مثال فیلم او یک فرشته بود یا همچین چیزی بنظر شما مسخره کردن 70 ملیون بینندش نبود؟؟؟
از ضعف دروغ هم بگذریم اتصال زیاد مباحث به مشکلات هست.باید مشکلات رو در قالب طنز بیان کرد مثل چارلی!اما تمام فیلم های ما 90 حدالق موضوع اجتماعی دارن و مشکلات اجتماع رو بیان میکنن و غمی تو دل آدم میشینه که آدم ترجیح میده نبینه!چارلی در آخرین گفته هاش بیان کرده بود هیچ وقت سعی نکنید حقیقت رو بصورت تلخ به نمایش بگذارید زیرا مردم دروغی شیرین را بیشتر میپسندند!:53:
مشکل بعدی سینمایی درگیر جنسیت هست!همیشه بحث جنسیت ها در ایران متاسفانه بحث داغی هست و درگیری جنسیتی رواج داره.مثال:اگر خانمی در سینمای ایران مشهور بشه میگن که بدکاره بوده(بلان....شون و معذرت از جمع)اگر مشهور نشه زود خط میخوره.خوب کدوم؟مشهور شدن و بدکاره شدن؟یا بیکار شدن و سرد شدن هنر؟
مشکل بعدی بیننده هست.از بس که فیلم هایی با موضوعات کسل کننده دیدن خوب کشیده میشن به فیلم های جذاب با موضوعات جذاب بدون سانسور و بدون درگیری دینی.خودم شخصا شاکی میشم وقتی پای فیلمی بشینم که سمت تاریخ میره مخصوصا تاریخ اسلام.ما اسطوره هایی داریم که دنیا ازش نام میبره اما تاالان فکر نکنم کسی یک فیلم درباره این ها ساخته باشه.مثال کوروش.داریوش.دوره های ساسانی هخامنشیان شیرینو فرهاد رستم و سهراب و و و و و و و و و و:1:
ترجیحا فیلمی ساخته میشه که نه مربوط به ایران هست نه جذاب و حتی اون هم از روی حقیقت نمیسازن بلکه 90 کذب هست.

البته نظر شخصی بندست!:53:
 

behz@d

بی وفــا
سلام و تشکر از شرکتتون توی بحث
خب البته این تاپیک موضوع بحثش فیلمهای ماهواره ای که از فارسی وان و جم کلاسیک پخش میشه نبود
یه مقایسه بود بین فیلم های ایرانی و کره ای که در حال حاضر توی شبکه های سراسری واستانی ما به طور مرتب پخش و تکرار میشه
و مخاطبشون هم در بین بیننده ها زیاد هست
مقایسه ی ما بین این فیلمها و پیام هاشون هست و اینکه چرا جذابیت ها فرق داره در این دو نوع فیلم
تقریبا تو این مقایسه میشه بعضی اشکالات فیلم های خودمون رو پیدا کنیم
چون فیلمهای کره ای تاریخی که از شبکه های ملی پخش میشه از لحاظ رفتاری و ساختاری به فرهنگ ما نزدیک هستند
وخیلی موارد اخلاقی هم تقریبا شبیه فرهنگ ما رعایت میشه

خوب بانو میتونین به من بگین کدوم قسمت اسطوره های ما کم تر از اسطوره های افسانه ای اون ها هستند؟؟؟
کوروش:بزرگترین ادشاه جهان
دایوش://
شیرینو فرهاد
لیلی و مجنون
رستم و سهراب
جنگ های آریایی بنظرم اگر روی پرده بره با واقعیت تاریخیش حتی بیننده جهانی میگیره!!!مقیاس رو جهانی کنید نه فقط برای کره!چرا فیلم هشدار برای کبری 11 انقدر بیننده گرفت؟؟با اینکه 40%سانسور سینمایی داشت؟؟
یا فیلم های ساخت کشور های دیگه؟
:53:
 

ناجی دلها

معاون مدیریت
پرسنل مدیریت
"معاونت مدیران"
خوب بانو میتونین به من بگین کدوم قسمت اسطوره های ما کم تر از اسطوره های افسانه ای اون ها هستند؟؟؟
کوروش:بزرگترین ادشاه جهان
دایوش://
شیرینو فرهاد
لیلی و مجنون
رستم و سهراب
جنگ های آریایی بنظرم اگر روی پرده بره با واقعیت تاریخیش حتی بیننده جهانی میگیره!!!مقیاس رو جهانی کنید نه فقط برای کره!چرا فیلم هشدار برای کبری 11 انقدر بیننده گرفت؟؟با اینکه 40%سانسور سینمایی داشت؟؟
یا فیلم های ساخت کشور های دیگه؟
:53:

سلام مجدد به آقا بهزاد و تشکر
دقیقا به نکته ی خوبی اشاره کردین :53:
مشکل اینه ما اسطوره های واقعی وقهرمانانی داریم که تاریخی هستند ولی اونها فقط افسانه هایی هستند که تو قصه هاشونه
منم همینو میگم چرا باید فیلم سازیشون اینقد قوی باشه که افسانه هاشونو اینجور محبوب کنند و مخاطب شناسی قوی داشته باشند
ولی فیلم ساز ما نتونه این حس افتخار اسطوره های ملی رو به بیننده ها و سایر کشورها معرفی کنه ؟
 

behz@d

بی وفــا
سلام مجدد به آقا بهزاد و تشکر
دقیقا به نکته ی خوبی اشاره کردین :53:
مشکل اینه ما اسطوره های واقعی وقهرمانانی داریم که تاریخی هستند ولی اونها فقط افسانه هایی هستند که تو قصه هاشونه
منم همینو میگم چرا باید فیلم سازیشون اینقد قوی باشه که افسانه هاشونو اینجور محبوب کنند و مخاطب شناسی قوی داشته باشند
ولی فیلم ساز ما نتونه این حس افتخار اسطوره های ملی رو به بیننده ها و سایر کشورها معرفی کنه ؟

خوب مشکل اینه که ما تاریخمونو تحریف کردیم.تحریم کردیم.بستیم...
خبری از پادشاه دنیا تو کشور و خاک خودش نیست!
خبری دیگه از گفتار گندار و کردار نیک نیست!
چند وقت پیش اسم کوروش کبیر رو به زبان انگلیسی تایپ کردم دیدم.....!!!
غریبه ها میپرستنش و با عشق مطالعش میکنن نه کوروش رو تاریخ ایرنو کلا تا تولد مسیح.اما الان تو کشور ما چی؟
میگیم ماهواره نگاه نکنیم فرهنگمون و اعتقادمون تحریف میشه یک نگاهی بکنیم میبینیم ما اصلا ایرانی هستیم؟یا فقط قسمتی از زبان ایرانی هارو بلدیم؟کجاست تاریخمون؟کشورمون؟غیرتمون؟زبانمون؟
اسطوره ها زیادن...میشه ازش دنیا دنیا فیلم ساخت!
اما....
طرف میاد تو یفیلم به پارس و ایرانی کاملا توهین میکنه هیچ کس نمیگه بابا این چه وضعشه؟؟بعد یک فیلم میسازن درباره زامبی ها که توش مسلمان ها هم نقش بازی کردن بعد کلا فیلمو میبرن زیره سوال.به ی چیزایی ربط میدن که مخ آدم سوت میکشه!!
با این وضع توقع دارید از اسطوره های پارسی فیلمی ساخته بشه؟؟وقتی حتی تو کتاب ها دیگه اسمی ازشون برده نمیشه....وقتی دیگه تو تاریخ نیستن....وقتی دیگه بچه هامون نمیشناسن دیگه چه اسطوره ای ؟؟؟چه فیلمی؟؟بهتر نیست همون جومونگ رو نگاه کنن؟؟چه احتیاجی به شیرینو فرهاد دارن آخه؟چه احتیاجی هست به رستم و سهراب؟به کوروش و داریوش؟؟
قبولکنید حقمون هست اینجوری بشیم وقتی حتی به زبان خودمون احترام نزاشتیم.به سنت هامون احترام نزاشتیم...به کشورمون احترامی نزاشتیم...حالا ام بنظرم فکر چاره ای اساسی باشیم بهتر هست!
 

Sadra75

داره دوست میشه
"منجی دوازدهمی"
توی فیلمای کره ای نهایتش دو سه تا بازیگر زن خوشگل داره اما توی فیلمای ایران همشون خوشگلن.خخخ
 
بالا